شکست دردناک تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا

یک روز بعد از برد مقابل آلمان، شاگردان عطایی در سه ست مغلوب قهرمان جهان شدند

شکست تیم والیبال ایران در برابر ایتالیا- tasnimnews

 

خیر. جبران در لیگ جهانی آسان نیست. شکست ایران، این‌ بار مقابل ایتالیا، دردناک بود، از این رو که بار دیگر والیبال ایران به مسیر شکست‌های هفته اول بازگشت. شادی برد تیم ملی والیبال ایران مقابل آلمان طولانی نشد و آن‌ها در دومین بازی هفته دوم لیگ ملت‌ها در سه ست مغلوب ایتالیا شدند.

ایران بعد از عملکرد ضعیف در هفته اول لیگ جهانی، به امید جبران به هلند سفر کرد، ولی نتوانست در دومین بازی‌اش در روتردام برنده شود. والیبال ایران در مرحله‌ای است که شاید لازم باشد زودتر باور کند که از دوران رویایی‌اش با مربیان جریان‌ساز خارجی گذشته است.
ایتالیا، که به تازگی قهرمان جهان شده است، کیفیت بازی بهتری از آلمان دارد. این تیم توانست در همان شروع بازی برتری‌اش را در برابر ایران ثابت کند. ایتالیا در ست اول ابتدا ۶ بر ۱ و بعد از آن ۷-۱۴ پیش افتاد تا در نهایت ۱۹-۲۵ به برتری برسد. ایران در شروع ست دوم پیش افتاد، ولی در نهایت، ایتالیا به برتری ۱۶-۲۵ رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


سرانجام در ست سوم، شاگردان عطایی توانستند خودشان را به سطح حریف برسانند و رقابت پایاپایی داشته باشند. ایران حتی به برتری ۲۰-۲۴ رسید و فقط یک امتیاز تا بردن این ست فاصله داشت، ولی ایتالیا به لطف سرویس‌های سنگین و اشتباه‌های بازیکنان ایرانی ناباورانه به برتری ۲۴-۲۶ رسید.
آمار پایان بازی نشان داد که ایتالیا تقریبا در تمام موارد تیم برتر بوده است. آن‌ها در حمله (۴۱ در برابر ۳۷)، دفاع (۱۲ در برابر ۲)، سرویس موفق (۷ در برابر ۱) بهتر از ایران بودند. آلساندرو میکلتو، که در هفته دوم به ترکیب ایتالیا اضافه شد، با کسب ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن زمین نام گرفت. در تیم ایران نیز مرتضی شریفی با ۸ امتیاز موثرترین بازیکن بود.
عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، درباره جریان این بازی گفت: «بازی سختی بود. می‌دانستیم با تیم قهرمان جهان رقابت می‌کنیم که در این هفته از مسابقات با تیم کامل خود آمده است. خیلی خوب نبودیم و مخصوصا در ست اول و دوم ایتالیا با سرویس‌ها و کارهای تدافعی خود اجازه نداد که در بخش حمله خوب عمل کنیم. در ست سوم، با تغییراتی شرایط بازی را عوض کردیم. تا امتیاز ۲۴ همه‌چیز خوب پیش ‌رفت، اما از آن امتیاز به بعد، ستاره بی‌چون و چرای زمین، یعنی جیانلی، پشت خط سرویس رفت. چند سرویس با کیفیت بسیار بالا و بدون خطا زد تا کار تیم ایران را سخت کند. نتوانستیم از فرصتی که داشتیم استفاده کنیم و ایتالیا در عین ناباوری ست سوم را پیروز شد.»
بازی سوم تیم ملی والیبال ایران در هلند در روز جمعه مقابل تیم قدرتمند آمریکا خواهد بود که از پنج بازی چهار برد و فقط یک شکست دارد. عطایی درباره این بازی گفت: «همه بازی‌ها دشوار است. تیم آمریکا نیز با تمام قوا آمده و عملکرد آن‌ها تا اینجا عالی بوده. تقابل با تیم‌هایی مانند آمریکا و ایتالیا همواره دشوار است و آن‌ها با کیفیت خود کار حریفان را دشوار می‌کنند. سعی می‌کنیم اشتباهات را کاهش دهیم تا این شانس را داشته باشیم که مقابل آمریکا به نتیجه خوبی برسیم.»
او معتقد است که تغییرات ترکیب تیم ملی روی نتایج اثر منفی گذاشته است: «همه تیم‌‌ها و مربیان از ایران تمجید کردند. با این تغییراتی که تیم ایران داشته، طبیعی است که دیرتر به ایده‌آل مد نظرمان برسیم. تیمی مثل آمریکا، بدون بازیکنان بزرگی مثل ادرسون و راسل، یا ایتالیا، بدون بازیکنانی نظیر میکلتو، لاویا و جیانلی، متفاوت خواهد بود.»

بیشتر از ورزش