چالش دشوار تیم ملی والیبال ایران در هلند

شاگردان بهروز عطایی در هفته دوم لیگ ملت‌ها بازی‌های سختی دارند که با بازی سه‌شنبه مقابل آلمان شروع می‌‌شود

تیم ملی والیبال در این مسابقات شروع ضعیفی داشت و در اولین بازی سه بر صفر مغلوب ژاپن میزبان شد- فدراسیون والیبال

هفته دوم لیگ جهانی والیبال در هلند شروع می‌شود و تیم ملی ایران بعد از نتایج ضعیف در ژاپن، کار سختی برای زنده نگه داشتن بخت صعودش دارد. شاگردان بهروز عطایی در هفته اول این مسابقات یک برد و سه شکست داشتند و حالا در آمستردام حریفان سخت‌تری در انتظار آن‌ها خواهند بود. تیم ملی والیبال سه‌شنبه، ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران، در اولین بازی‌اش با آلمان روبه‌رو می‌شود و در سه بازی بعدی با ایتالیا، آمریکا و هلند بازی می‌کند. برای تیم ایران در لیگ جهانی، این یک آزمون بزرگ است که بداند با مربی ایرانی چه روزهایی را تجربه می‌کند.

فدراسیون والیبال با فراموشی دوران طلایی والیبال ایران که محصول کار مربیان اثرگذاری مثل ولاسکو و دیگران بود، با ساده‌انگاری مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کرد و آرام‌آرام با نتیجه کارش مواجه شده است. در ورزش ایران با دستورهای نوشته و نانوشته، با آیین‌نامه‌ها و تحمیل فرمان‌های پشت پرده، تیم‌های ورزشی مجبورند از تخصص مربیان خارجی محروم باشند.

تیم ملی والیبال در این مسابقات شروع ضعیفی داشت و در اولین بازی سه بر صفر مغلوب ژاپن میزبان شد. آن‌ها در بازی دوم موفق شدند دو ست از لهستان پیش بیفتند، ولی در نهایت ۲-۳ باختند. برتری سه بر یک مقابل چین تنها برد شاگردان عطایی در این مسابقات است و در بازی چهارم با نمایشی ضعیف، سه بر صفر مغلوب اسلوونی شدند. آلمان هم مثل ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال یک برد و سه باخت داشته است. آن‌ها مغلوب برزیل، هلند و ایتالیا شدند و در بازی چهارم کانادا را بردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی والیبال در بازگشت از ژاپن تمرین‌هایش را دنبال کرد و عطایی امیدوار است که در این مدت ضعف‌های تیمش برطرف شده باشند. اعضای تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها، عبارتند از: محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش و میثم صالحی.

این فهرست در قیاس با هفته اول یک تغییر مهم دارد و میثم صالحی جانشین محمدجواد معنوی‌نژاد شده است. معنوی‌نژاد به خط خوردنش واکنش نشان داد که می‌تواند حاشیه‌های برای تیم داشته باشد. او در حساب اینستاگرامش نوشت: «این نیز بگذرد. صبر بهترین عکس‌العمل در برابر ناحقی است و گذر زمان بهترین وسیله برای اثبات تصمیمات نادرست.» معنوی‌نژاد در شروع هفته اول لیگ ملت‌ها از بازیکنان اصلی تیم ملی والیبال بود، ولی به تدریج نیمکت‌نشین شد و بازیکنانی نظیر مرتضی شریفی، شهروز همایونفر و امیرحسین اسفندیار به جای او بازی کردند.

برد در بازی سه‌شنبه مقابل آلمان، می‌تواند روحیه شاگردان عطایی برای بازی‌های بعدی را بالا ببرد؛ هرچند، سه حریف بعدی وضعیت بهتری دارند. ایتالیا از هفته اول دو برد و دو باخت دارد و در رده نهم است، آمریکا با سه برد و یک باخت در رده دوم ایستاده، و هلند با دو برد و دو باخت، هفتم است. ایران فعلا در رده یازدهم ایستاده است و برای صعود به مرحله نهایی باید در جمع هشت تیم برتر بایستد؛ کاری که برای عطایی و تیمش آسان نخواهد بود.

بیشتر از ورزش