هشدار رئیسی به اروپا: در تقابل با ما بازنده خواهید بود

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند که دارای حسن نیت است

ابراهیم رئیسی با در دست گرفتن قرآن، قرآن‌سوزی را محکوم کرد- UN

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به کشورهای اروپایی هشدار داد که با سرعت گرفتن تقابل با جمهوری اسلامی، بازنده خواهند بود.

او گفت اروپایی‌ها در پی سال‌ها عدم پپایبندی به تعهدات خود، اکنون برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رد می کنند.

رئیسی افزود خروج آمریکا از برجام، نقض اصل مسلم وفای به عهد بود. دولت آمریکا با نقض صریح قطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از عمل به تعهدات خود ذیل برجام خودداری می‌کند. آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند دارای حسن نیت است.

او سپس مدعی شد که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارد.

رئیسی گفت وقت آن رسیده است که آمریکا به بحران تصمیم‌گیری خود پایان دهد و مسیر صحیح را انتخاب کند.

ابراهیم رئیسی افزود:« بشر در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه در حال افول هستند. آنها گذشته هستند و ما آینده‌ایم. جهان منتظر منجی است که همه ادیان الهی او را وعده داده‌اند. این منجی وجود و حضور دارد.»

او گفت: «جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.»

رئیس‌جمهوری اسلامی گفت: «پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود:«ما معتقدیم نباید شرق و غرب جدیدی ایجاد شود. ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم.»

رئیسی گفت:« در سطح امنیتی، سیاست همسایگی به دنبال ممانعت از مداخله خارجی از قفقاز تا خلیج فارس است. ما امنیت همسایگان را امنیت خود و هرگونه ناامنی برای آنان را ناامنی برای خود می‌دانیم.»

ابراهیم رئیسی با اشاره به خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی گفت:« سال گذشته، سال پیروزی ملت ایران بود. برخی از کشورهای غربی و سرویس‌های اطلاعاتی آنها سال گذشته دچار اشتباه محاسباتی شدند و برای یک بار دیگر قدرت ملت ایران را دست کم گرفتند.»

او مدعی شد:«در سال گذشته ملت ایران آماج بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی تاریخ قرار گرفتند.»

ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و گفت:« امنیت امروز برخی از کشورها، در منطقه ما، مدیون مجاهدت‌های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است.»

رئیسی گفت:«ترور حاج قاسم سلیمانی، جایزه به داعش بود.»

او گفت:«جمهوری اسلامی تا زمان اجرای عدالت و محاکمۀ عاملان ترور شهید سلیمانی از پای نخواهد نشست.»

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود همچنین گفت جنگ در شرق اروپا به سود هیچ کدام از طرف‌های اروپایی نیست و رد طرح‌های آتش‌بس از سوی آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا برای تضعیف اروپا برنامه دارد.

رئیسی در ابتدای سخنرانی خود با محکوم کردن قرآن‌سوزی، گفت این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند.

او گفت اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از جمله سوزاندن کناب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس شایسته انسان معاصر نیست.

او همچنین با نفی و انکار همجنسگرایی، آن را مصداق هجوم به خانواده و جنایت علیه بشریت دانست که موجب انقطلاع نسل بشر می‌شود.

رئیسی گفت:«ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم تا همه اعضای خانواده زندگی گرم کنار یکدیگر را تجربه کنند.»

بیشتر از جهان