۲۷ روز جنگ؛ شهر غزه به‌طور کامل محاصره شد؛ ادامه درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان

شبکه کان اسرائیل: بنیامین نتانیاهو، در حال بررسی درخواست‌های آمریکا برای برقرای یک آتش‌بس کوتاه‌مدت با اهداف بشردوستانه است

AFP

بیست‌و‌هفتمین روز جنگ میان اسرائیل و نیروهای حماس با پیشروی‌های اسرائیل در نوار غزه ادامه یافت. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش این کشور از حومه شهر غزه عبور کرده‌اند و در حال پیشروی‌اند.

پیشتر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در نخستین ساعت‌های بامداد پنجشنبه از شکسته شدن خط مقدم دفاعی نیروهای حماس در شمال نوار غزه خبر داده بود. به‌گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، پیشروی سربازان اسرائیلی در شمال نوار غزه با حملات هماهنگ زمینی، دریایی و هوایی ارتش به‌دست آمده است.

در مرزهای شمالی اسرائیل هم تنش‌ها و درگیری‌های پراکنده با حزب‌الله لبنان ادامه دارد. به‌گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، یک گروه شبه‌نظامی وابسته به حکومت ایران طی روزهای گذشته برای کمک به نیروهای حزب‌الله از سوریه وارد لبنان شده‌ است. روزنامه تایمز اسرائیل به‌نقل از سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل نوشت: تیپ «امام حسین» که در سوریه مستقر بوده است پس از مجموعه‌ای از ناکامی‌ها و شکست‌های نیروهای حزب‌الله در برابر ارتش اسرائيل وارد لبنان شده است.

در این میان، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به‌‌نقل از چند مقام‌ آمریکایی نوشت داده‌های اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است گروه مزدور واگنر، وابسته به دولت و ارتش روسیه، سامانه دفاع هوایی اس‌ای-۲۲ (SA-22) در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده باشد.

به‌گفته یک مقام آمریکایی، واشنگتن ارسال سامانه دفاع هوایی اس‌ای-۲۲ برای حزب‌الله لبنان را تایید نکرده است اما گزارش‌ها درباره ارتباط‌های واگنر با حزب‌الله لبنان را زیرنظر دارد.

بیشتر از