طراح جدید گوچی چه حرفی برای گفتن دارد؟

گوچی هفته مد مردانه میلان را با مجموعه لباس‌های رسمی مردانه د سارنو افتتاح کرد

نمایش مجموعه گوچی در طول هفته مد میلان لباس مردانه پاییز و زمستان ۲۰۲۴/۲۰۲۵ــ AFP 

ساباتو د سارنو، مدیر خلاقیت گوچی، روز جمعه ۱۲ ژانویه هفته مد لباس مردانه میلان را با مجموعه‌ای از آثار خیاطی شیک برای مردان آغاز کرد و برای بازنشانی زیبایی‌شناختی این مارک متعلق به گروه کرینگ، به رنگ‌های تیره و محزون این مجموعه کمی درخشندگی افزود.

به گزارش رویترز، مدل‌ها با کفش‌های کالج (لوفر) با کفی کلفت، اورکت‌های بلندی با چاک‌های بلند در پشت که روی زمین کشیده می‌شدند و کت‌های یقه‌انگلیسی و شلوارهایی با خط اتوی تیز روی یک سکوی نمایش بتنی قدم زدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوازم جانبی و تزیینی هم عبارت بودند کیف‌های براق به رنگ شرابی، بژ یا سبز نخودفرنگی که اغلب با دستکش‌های هماهنگ و جواهراتی درشت که روی سینه‌ برهنه مردان جوان خودنمایی می‌کردند، همراه بودند.

این دومین حضور د سارنو روی سکوی نمایش گوچی در حالی رقم خورد که محصولات مجموعه نخست او که سپتامبر ارائه شد، فروشگاه‌ها را پر کرده و نشان‌دهنده آن است که این مارک در حال تبدیل شدن به ظاهری ساده و شیک و فاصله گرفتن از ظاهرهای پرزرق‌وبرق طراح قبلی، الساندرو میکله، است.

یادداشت‌های نمایش هم با امضای طراح، به «زندگی واقعی، زرق‌وبرق بی‌ربط و سادگی» اشاره می‌کرد.

سبک د سارنو اوایل این هفته روی فرش قرمز هم رفت؛ لباس‌شب براق و بلند به رنگ سبز روشن که تیلور سوییفت در مراسم جوایز گلدن گلوب پوشیده بود.

بازنگری در سبک که به معنای تغییر و بازتعریف شیوه عملکرد یک موسسه یا نشان تجاری است، به عنوان اساسی برای تلاش‌های تغییرجهت گوچی عمل می‌کند. این تلاش‌ها زیرنظر ژان فرانسوا پالوس، مدیر قدیمی کرینگ که به‌عنوان مدیر اجرایی گوچی وارد عمل شده، در حال اجرا است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GUCCI (@gucci)

زمانی که الساندرو میکله پس از هفت سال فعالیت در سمت مدیر خلاقیت، نوامبر ۲۰۲۲ گوچی را ترک کرد، مشخص بود بار سنگینی بر دوش طراح بعدی گذاشته خواهد شد. درآمد گوچی در دوران میکله تقریبا سه برابر شد و از ۳.۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵، به ۹.۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ رسید و قیمت سهام گروه فرانسوی کرینگ (Kering) که سال ۲۰۱۵ در روز اولین نمایش میکله برای گوچی، ۱۵۵ یورو بود، به حدود ۵۳۸ یورو رسید.

این در حالی است که این صنعت لوکس به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی با کاهش تقاضا برای محصولات مد گران‌قیمت روبرو است؛ در همین زمینه، یادآوری می‌کنیم ارزش سهام مارک بربری (Burberry)، شرکت بریتانیایی که در حال بازنگری در نام تجاری‌اش است، روز جمعه برای دومین بار در سه ماه گذشته به‌شدت کاهش یافت.

نمایش روز جمعه گوچی اولین نمایش از ده‌ها نمایش و رویدادی بود که تا ۱۶ ژانویه در قالب هفته مد مردان میلان در پایتخت مد ایتالیا برگزار شد و صحنه حضور نام‌های برجسته‌ای مانند فندی، دولچه و گابانا، پرادا و جورجیو آرمانی بود.

بیشتر از مُد و زیبایی