چطور مانند آرایشگران حرفه‌ای کرم‌پودر بزنیم

برای شروع، از زیر چشم‌ها شروع کنید و برس را به طرف پایین حرکت دهید و از مرکز صورت دور کنید

عکس تزیینی‌ــ زنی را در حال انتخاب رنگ کرم‌پودر نشان می‌دهد‌ــ Canva

وب‌سایت گلمور (glamour) از آرایشگران حرفه‌ای خواسته است نکته‌های مهم در استفاده از کرم پودر را برای داشتن آرایشی صاف و یکدست بیان کنند. آنها به مواردی مانند آماده‌سازی پوست، استفاده از برس یا به کار بردن حجم کمی از کرم‌پودر اشاره کرده‌اند:

پوست را آماده کنید

آماده کردن پوست مرحله‌ای مهم قبل از استفاده از کرم پودر است و برای آن نیاز است نوع پوستتان را خوب بشناسید. به این ترتیب اگر پوست خشکی داشته باشید، با استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده یا زیرساز مغذی و اگر پوست چربی داشته باشید، با استفاده از یک مرطوب‌کننده سبک و فاقد چربی می‌توانید بستر مناسبی برای کرم‌پودر آماده کنید.

از برس آرایش استفاده کنید

آرایشگران حرفه‌ای به جای اسفنج فشرده پخش‌کننده کرم‌پودر (beauty blender) استفاده از برس‌ نرم آرایشی را توصیه می‌کنند. زیرا تاثیر برس روی پوست از اسفنج بیشتر است و هنگام پخش کردن محصول بهتر می‌شود آن را کنترل کرد. علاوه بر اینکه سرعت کار نیز افزایش می‌یابد. برخی آرایشگرهای حرفه‌ای پس از این مرحله با استفاده از اسفنج، بافت نهایی کرم‌پودر را نرم و یکدست می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچه کمتر، بهتر

ممکن است برای پوشاندن آکنه و جای زخم وسوسه شوید مقدار بیشتری کرم‌پودر روی کل صورتتان پخش کنید؛ آنچه کارشناسان گلمور آن را رد می‌کنند. به عقیده آن‌ها، پس از آنکه مقدار مناسبی کرم‌پودر را روی کل صورت پخش کردید، برای مناطقی که به پوشش بیشتری نیاز دارند، جداگانه مقدار بیشتری از محصول را استفاده کنید.

فشار به برس متوسط و جهت حرکت آن به سمت بیرون صورت باشد

برای شروع، از زیر چشم‌ها شروع کنید و برس را به طرف پایین حرکت دهید و از مرکز صورت دور کنید و هنگام پخش کردن محصول روی پوست، حرکات دستتان را تغییر دهید تا پوشش یکنواختی داشته باشید.

قبل از ثابت کردن کرم‌پودر صبر کنید

یکی از مراحلی که بعد از استفاده از کرم‌پودر انجام می‌شود، استفاده از پودرهای تثبیت‌کننده است تا محصول مدت بیشتری روی پوست دست‌نخورده باقی بماند. اما مهم است که قبل از استفاده از پودر، اجازه بدهید کرم پودر کاملا جذب و روی پوست خشک شود.

چنانچه پس از پایان کار، احساس کردید پوستتان مات و بدون بعد شده، کافی است کمی آب روی آن اسپری کنید. به این ترتیب بخشی از رطوبت پوست تامین می‌شود و کرم‌پودر روی پوست نرم‌تر و طبیعی‌تر دیده می‌شود.

بیشتر از مُد و زیبایی