قانون جدید در آلمان: حتی یک اظهارنظر در حمایت از تروریسم هم موجب اخراج می‌شود

گزارش وزارت کشور آلمان حاکی از آن است که از این پس قانون به نحوی تغییر می‌کند که حتی یک جرم تروریستی نیز مبنای لازم برای اخراج را فراهم می‌کند

عکسی از لحظه حمله مهاجم افغان به افسر پلیس-رسانه‌های اجتماعی

دولت آلمان روز چهارشنبه پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن، روند اخراج خارجی‌هایی که به‌طور علنی از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کنند، تسهیل می‌شود. در این قانون حتی یک اظهارنظر در حمایت از تروریسم در شبکه‌های اجتماعی نیز مبنای لازم برای اخراج افراد از آلمان را فراهم می‌کند.

به گزارش اسوشیتدپرس، رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان ضمن حمایت از این قانون گفت: «اسلام در آلمان ریشه دارد اما افراط‌گرایی اسلامی جایگاهی در این کشور ندارد.»

این اقدام کابینه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پس از حمله ماه گذشته یک مهاجر افغان با چاقو به یک تجمع «ضد اسلام‌گرایی افراطی» انجام می‌شود که به کشته شدن یک پلیس منجر شد. پس از این حمله فشارها بر دولت آلمان برای محدود کردن مهاجرت به این کشور افزایش یافت و دولت ائتلافی او نیز در انتخابات پارلمانی اروپا در جایگاه ضعیفی قرار گرفت.

گزارش وزارت کشور آلمان حاکی از آن است که از این پس قانون به نحوی تغییر می‌کند که حتی یک جرم تروریستی نیز مبنای لازم برای اخراج را فراهم می‌کند. قانون قبلی به وقوع چند جرم در این زمینه به عنوان مبنایی برای اخراج اشاره داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این قانون یک پیام یا اظهارنظر در تمجید یا حمایت از جرم تروریستی، مبنای قانونی برای اخراج خواهد بود. هرگونه اظهارنظر یا اقدام و پیام علنی دیگر در حمایت از تروریسم نیز زمینه اخراج را فراهم می‌کند.

البته همچنان پسندیدن یک پست حامی تروریسم در شبکه‌های اجتماعی، مبنای قانونی برای اخراج نخواهد بود.

این قانون باید در پارلمان آلمان به‌تصویب برسد.

بیشتر از جهان