در بحبوحه درخواست آمریکا برای آتش‌بس در غزه، اسرائیل برای حمله ایران آماده می‌شود

وزرای کابینه اسرائیل تلفن‌ ماهواره‌ای دریافت می‌کنند، سیستم جی‌پی‌اس مختل شده است و نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند

در پی ترور مقام‌های حزب‌الله و حماس، اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی منطقه آماده می‌شود. این در حالی است که آمریکا نیروهای پشتیبانی به منطقه اعزام کرده است و برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آغاز جلسه کابینه در روز یکشنبه گفت: «اسرائیل در جنگی چندجبهه‌ای با محور شرارت ایران قرار دارد. ما با قدرت به هر یک از بازوهایش حمله می‌کنیم. ما برای هر سناریویی‌ــ هم تدافعی و هم تهاجمی‌ــ آماده‌ایم‌.»

آمریکا در حال اعزام یک اسکادران جت جنگنده به منطقه است و یک ناو هواپیمابر در نزدیکی سواحل اسرائیل مستقر کرده است. اما در عین حال، نتانیاهو را تحت فشار قرار داده است که مذاکرات برای آتش‌بس در غزه را با جدیت بیشتری دنبال کند تا از تشدید و گسترش جنگ جلوگیری و منطقه آرام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اکسیوس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با استناد به سه منبع مطلع که نامشان فاش نشد، به همتایانش در گروه هفت گفت حمله جمهوری اسلامی و حزب‌الله به اسرائیل ممکن است روز دوشنبه آغاز شود. بلینکن گفت آمریکا از زمان دقیق حمله اطلاع ندارد اما احتمال می‌دهد که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آغاز شود.

در این بین، واحد پول اسرائیل، شکل، روز دوشنبه برای ششمین روز متوالی سقوط کرد و به ۳.۸۴ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از نوامبر گذشته تاکنون است. بازار سهام اسرائیل نیز روز یکشنبه بدترین روز از اکتبر سال گذشته تاکنون را پشت سر گذاشت.

ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن، که بین ایران و اسرائیل واقع شده و حریم هوایی‌اش در هرگونه تقابلی به‌شدت آسیب‌پذیر خواهد بود، روز یکشنبه در سفری کم‌سابقه به تهران رفت.

رهبران جمهوری اسلامی و حزب‌الله سوگند خورده‌اند که ترورهای هفته گذشته در بیروت و تهران بی‌پاسخ نخواهد ماند، و گفته‌اند از خطوط قرمزشان عبور شده است و حملات در راه‌اند.

به گفته دو مقام اسرائیلی، به اعضای کابینه تلفن‌های ماهواره‌ای داده شده است تا در صورت خرابی خطوط تلفن در جریان بمباران یا حملات سایبری، ارتباط همچنان ممکن باشد.

در همین حال، هیئتی اسرائیلی به رهبری رئیس اطلاعات این کشور برای پیشبرد مذاکرات آتش‌بس روز شنبه به مصر سفر کرد، اما بدون نشانه‌ای از پیشرفت بازگشتند.

دستیابی به توافق آتش‌بس می‌تواند به کاهش مقیاس تلافی‌جویی حماس، حزب‌الله و جمهوری اسلامی پس از ترورهای هفته گذشته کمک کند. اسرائیل نیز امید داشت که دیپلماسی بتواند حمله احتمالی را به تعویق بیندازد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت: «ما همچنان معتقدیم شکاف‌ها آن‌قدر کوچک است که بتوان آن‌ها را رفع کرد.»