تغییر چهره اغراق‌آمیز هریس در مناظره سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد

کامالا هریس در حالی که ترامپ در حال صحبت کردن بود، چشمانش را می‌چرخاند یا پیشانی‌اش را به‌شدت درهم فرو می‌برد

کامالا هریس، معاون جو بایدن و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، در مناظره سه‌شنبه شب با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، در استودیو شبکه ای‌بی‌سی نیوز، حالات عجیب و اغراق‌شده‌ای به چهره‌اش می‌داد که به گزارش فاکس نیوز، علاوه بر بحث‌های چالشی که میان این دو رقیب مطرح شد و به شبکه‌های اجتماعی رسید، موضوع دیگری بود که بینندگان این مناظره چالشی و کارشناسان رسانه‌ در شبکه‌های اجتماعی به آن توجه نشان دادند.

در جریان مناظره سه‌شنبه‌شب، هنگامی که به هر کدام از نامزدها فرصت داده می‌شد صحبت کنند، میکروفون طرف مقابل خاموش می‌شد؛ قانونی که کارزار هریس سعی داشت آن را تغییر دهد اما موفق نشد. این موضوع باعث شد تا هریس در فاصله خاموش بودن میکروفون، برای واکنش دادن به دستاویزی دیگر متوسل شود و مخالفتش را با اظهارات رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با پوزخندهای مکرر یا حرکات صورت اغراق‌آمیز و شدید، نشان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هریس هنگام صحبت ترامپ گاه به بالا چشم می‌دوخت و گاه به پایین زل می‌زد (به معنای بی‌توجهی یا نارضایتی از چیزی که در حال شنیدن آن است)، پیشانی‌ در هم می‌کشید یا در حالی که رقیبش صحبت می‌کرد، چشمانش را تنگ می‌کرد (به ‌نشانه تلاش برای تمرکز، مشکل در فهم کامل یا ابراز تردید). گاهی اوقات هم می‌خندید یا با لبخندهای اغراق‌آمیز پاسخ‌های ترامپ را بی‌اهمیت جلوه می‌داد.

تغییر مداوم حالت‌ چهره‌ هریس در جریان مناظره با ترامپ بلافاصله با واکنش در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توییتر سابق) روبرو شد و مورد تمسخر قرار گرفت. برخی کاربران این واکنش‌ها را نشان‌دهنده اضطراب و ناراحتی‌ او در آن صحنه دانستند و برخی دیگر آن‌‌ها را واکنش‌هایی از پیش تمرین‌شده و «رقت‌انگیز» توصیف کردند.

میراندا دیوین، ستون‌نویس نیویورک‌پست، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کامالا هریس به‌ جای پاسخ دادن به سوالات، آشکارا در حال اجرای روال‌های تمرین‌شده بود. بعد هم هنگام صحبت‌های ترامپ حالت‌های تکراری و اغراق‌آمیز به صورتش می‌داد؛ آنچه شخصیت او را جعلی و ضعیف نشان می‌دهد.»

کاربر دیگری نیز در‌این‌باره نوشت: «شاید در محتوا، هریس برنده باشد اما از نظر بصری، با آن حالات اغراق‌آمیز، بیشتر مسخره به نظر می‌رسد.»

رایان ساودرا، خبرنگار ارشد دیلی وایر، هم در ایکس نوشت: «حالات صورت اغراق‌آمیز کامالا هریس در طول این مناظره رقت‌انگیز است. این کار حس فقدان صداقت و اضطراب را به بیننده منتقل می‌کند.»

یان مایلز چئونگ، روزنامه‌نگار، هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کامالا هریس باید کلاس‌های بازیگری بیشتری بگذراند. حالات چهره‌اش تنها نشان‌دهنده اضطرابی است که ناشیانه سعی می‌کند آشکار نشود.»

تودور دیکسون، نامزد سابق فرمانداری میشیگان، نیز با کنایه به چهره هریس در جریان مناظره با ترامپ نوشت: «بچه‌های من هم وقتی خرابکاری به بار آورده‌اند قیافه‌شان را همین شکلی می‌کنند که هریس کرد.»

یکی از نظرهای دیگری که درباره هریس منتشر شد هم این بود: «او فقط حالت‌های صورت مناسب برای بازنشر در تیک‌تاک را نشان داد و همه پاسخ‌هایش غیرواقعی و غیرصادقانه‌ و از پیش آماده‌شده بودند.»

دونالد ترامپ ۷۸ ساله پیش از این اعلام کرده بود که با برگزاری جلساتی برای بحث‌های سیاسی به همراه دستیارانش، خود را برای مناظره آماده کرده است اما کامالا هریس از دو مشاور برجسته کمک گرفت که یکی از آن‌ها مقدمات مناظره باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ را هدایت کرده بود. همچنین طبق گزارش نیویورک تایمز و برخی دیگر از منابع، هریس در یک مناظره ساختگی با نورپردازی مشابه شبکه‌های تلویزیونی تمرین کرد و مشاوری که لباس ترامپ را پوشیده بود و نقش ترامپ را بازی می‌کرد، روبروی او قرار گرفت.

بیشتر از جهان