تیراندازی در ایالت آلابامای آمریکا دست‌کم چهار کشته و چند زخمی به جا گذاشت

در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ تیراندازی جمعی در ایالات متحده اتفاق افتاده است

تصویری از پلیس آمریکا در صحنه جرم‌- AFP

اداره پلیس بیرمنگام واقع در ایالات آلابامای آمریکا اعلام کرد که در تیراندازی گروهی شامگاه شنبه در یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی این شهر، دست‌کم چهار نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ترومن فیتزجرالد، مامور پلیس بیرمنگام، گفت: «درست بعد از ساعت ۱۱ شب، چند تیرانداز به سمت گروهی از مردم تیراندازی کردند. هنگامی که ماموران به محل حادثه رسیدند، دو مرد و یک زن را دیدند که با شلیک گلوله زخمی شده بودند و سپس هر سه در صحنه جان باختند. قربانی چهارم نیز در بیمارستان فوت کرد.»

به گفته پلیس بیرمنگام، تا اوایل روز یکشنبه هیچ مظنونی بازداشت نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 فیتزجرالد افزود که قربانیان همه در فضای باز در پیاده‌رو یا در خیابان بودند. او اعلام کرد که کارآگاهان در حال تلاش برای کشف این موضوع‌اند که آیا تیراندازها به سمت قربانیان رفتند یا با یک وسیله نقلیه از آنجا عبور و به مردم تیراندازی کردند.

هانا اکولس، سخنگوی بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه، خبر داد که ۱۱ نفر از قربانیان به این مرکز درمانی اعزام شده‌اند.

بیمارستان درباره وضعیت قربانیان اطلاعاتی نداده اما پلیس بیرمنگام اعلام کرده است دست‌کم چهار نفر از قربانیان تیراندازی در معرض خطر جدی‌اند و بقیه جراحات مختلفی دارند.

مشخص نیست دقیقا چند نفر به سمت مردم تیراندازی کردند یا انگیزه این خشونت چه بوده است. همچنین هنوز مشخص نیست که تیراندازی‌های متعددی انجام گرفته است یا خیر.

به گفته فیتزجرالد، چندین سازمان مجری قانون در این تحقیقات کمک می‌کنند. پلیس بیرمنگام از کسبه منطقه خواسته است هر گونه فیلم دوربین مداربسته را که ممکن است حاوی تصاویر مجرمان باشد، ارائه دهند و از مردم خواسته است هر گونه اطلاعات مرتبط را با آن‌ها در میان بگذارند.

فایو پوینتز ساوت (Five Points South) منطقه‌ای شلوغ در شهر بیرمنگام است که به‌ دلیل رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، میخانه‌ها و مکان‌های اجرای موسیقی زنده معروف است. این منطقه در نزدیکی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام قرار دارد.

این تیراندازی در آلاباما موارد مندرج در فهرست دست‌کم ۴۰۳ تیراندازی گروهی طی سال جاری در ایالات متحده را افزایش می‌دهد. منظور از تیراندازی گروهی اقدامی است که در آن دست‌کم چهار نفر به استثنای تیرانداز هدف گلوله قرار بگیرند.

بیشتر از جهان