«ملانیا»، کتاب خاطراتی که تصویری صمیمی از زندگی مشترک ملانیا و دونالد ترامپ ترسیم می‌کند

او در کتاب خاطراتش به دیدار و صرف چای با ملکه الیزابت دوم و استقبال گرم خانواده سلطنتی بریتانیا اشاره می‌کند

عکسی از دونالد و ملانیا ترامپ‌ــ MOLLY RILEY / AFP

کتاب خاطرات ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق، سرانجام منتشر شد. پیش از انتشار «ملانیا»، بریده‌هایی از این کتاب در گزارش‌ها و تبلیغ‌ها منتشر شد که به بخش سیاسی زندگی مشترک ملانیا و دونالد ترامپ و همین‌طور حادثه ترور ناموفق دونالد ترامپ می‌پردازد. اما این کتاب تصویری از بخش خصوصی‌تر زندگی ملانیا ترامپ نیز ترسیم می‌کند که کمتر درباره‌اش می‌دانیم.

 نیویورک پست در گزارشی به این بخش‌های کتاب می‌پردازد و می‌نویسد ملانیای ۵۴ ساله که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بانوی اول آمریکا بود، اصالت اسلوونیایی دارد و در جوانی مدل بود.  او با نام ملانیا کناوس در نوو مستو در اسلوونی متولد شد. ملانیا در کتابش می‌نویسد که چگونه رویای آمریکایی‌اش تحقق پیدا کرد. پدرش، ویکتور کناوس، راننده ارتش یوگسلاوی و فروشنده خودرو بود و مادرش، آمالیا کناوس، طراح الگو بود و دخترش را از خردسالی با دنیای مد آشنا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملانیا به یاد می‌آورد که در ۲۷ اوت ۱۹۹۶ با دو چمدان و یک کیف‌دستی به نیویورک آمد تا برای شرکت مد متروپولیتن مدلز کار کند.

او می‌نویسد که یک دهه بعد، در سال ۲۰۰۶، تابعیت آمریکا را دریافت کرد که نقطه عطفی در زندگی‌اش بود؛ و می‌افزاید تجربه و چالش‌هایی که در روند مهاجرت داشت «چشمانش را باز کرد» و می‌داند این فرایند برای هرکس که به آمریکا مهاجرت می‌کند تا چه اندازه طولانی و پیچیده است.

ملانیا با دریافت ویزای کار موفق شد قراردادهایی با مشتریان مشهوری مانند برگدورف گودمن و نیمن مارکوس ببندد. او همچنین به جزئیات آشنایی‌اش با دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۸ اشاره می‌کند و اینکه هر دو به الویس پریسلی و التون جان علاقه داشتند.

ملانیا می‌نویسد او سعی کرد «کم‌حاشیه» باشد اما رابطه‌شان فاش شده بود و رسانه‌ها مدام دونالد را دنبال می‌کردند.

بانوی اول سابق در ادامه می‌افزاید او به‌دلیل اختلاف سنی ۲۴ ساله‌اش با دونالد آماج حمله نویسندگان رسانه‌های زرد بود.

او می‌گوید: «ستون‌های شایعات به من برچسب پول‌پرست می‌زدند.» اما در ادامه می‌افزاید چنین «اتهام‌های بی‌اساسی» هرگز نتوانستند بر رابطه‌اش با دونالد تاثیر بگذارند. او تاکید می‌کند که قبل از آشنایی با همسرش، در شغلش موفق بود، ثروتمند بود و می‌توانست «به‌راحتی توجه بسیاری از افراد مشهور» را به خود جلب کند و با آن‌ها آشنا شود، البته اگر می‌خواست.

آن‌ها در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۵ در فلوریدا ازدواج کردند و مهمانی مجللی در ملک مارالاگو برگزار کردند که شکیل اونیل، دان کینگ، بیل و هیلاری کلینتون، رودی جولیانی و جورج پتاکی در آن شرکت داشتند.

ملانیا می‌نویسد درک می‌کند که در دوره حضور در کاخ سفید، خانواده‌اش تا چه اندازه زیر ذره‌بین بودند، اما پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، همواره ترجیح داده است از کانون توجه عمومی دور بماند.

بانوی اول سابق در بخش دیگری از کتاب به حمله اف‌بی‌آی و جست‌و‌جوی خانه‌شان اشاره می‌کند و آن را «نقض عمیق» حریم خصوصی‌شان می‌نامد و با تجربه دوران کودکی‌اش در «رژیمی کمونیستی» و تحت «نظارت همه‌جانبه دولت» مقایسه می‌کند.

ملانیا همچنین به جزئیات دومین ملاقاتش با ملکه الیزابت دوم اشاره می‌کند که با یکدیگر چای صرف کردند. او می‌نویسد: «واقعا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده بودیم و خوشحال بودیم که فرصت دیدار دوباره با او را داشتیم.»

بانوی اول سابق اشاره می‌کند به‌رغم «فضای پرتلاطم سیاست بریتانیا» در شرایطی که کشور درگیر روند برگزیت و تغییر نخست‌وزیر بود، ملکه و خانواده‌اش «به‌گرمی از ما استقبال کردند». او می‌نویسد که ملکه الیزابت به او جعبه‌ای نقره هدیه داد که روی در جعبه طرح‌های سقف اتاق موسیقی کاخ باکینگام میناکاری شده بود.

ملانیا می‌نویسد: «دوستی ما با خانواده سلطنتی ادامه دارد و تا امروز همچنان با شاه چارلز مکاتبه داریم.»

کتاب «ملانیا» از سه‌شنبه ۸ اکتبر در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

بیشتر از جهان