نظرسنجی‌های جدید از چرخش ایالت‌های کلیدی به سمت ترامپ خبر می‌دهند

در شرایطی که چند هفته بیشتر تا روز انتخابات باقی نمانده است، رقابت میان ترامپ و هریس همچنان تنگاتنگ و برابر است

دونالد ترامپ و کامالا هریس‌ــ AFP/Independent Persian combo

بر اساس نتایج مجموعه جدیدی از نظرسنجی‌های ملی که روز یکشنبه منتشر شد، کامالا هریس و دونالد ترامپ در ماه آخر منتهی به انتخابات ۲۰۲۴، همچنان در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند.

اما ممکن است این رقابت در ایالت‌های چرخشی در حال خارج شدن از دست هریس باشد، این در شرایطی است که دوره «ماه عسل» هریس پس از ورود دیرهنگامش به انتخابات به پایان می‌رسد و راهبرد پیام کارزار انتخاباتی‌اش از حمله تهاجمی به دیدگاه‌های جمهوری‌خواهان در مورد زنان و حملات به جی‌دی ونس، معاون ترامپ، فاصله می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری و رقیبش در نظرسنجی ملی جدید شبکه ان‌بی‌سی از رای‌دهندگان احتمالی، امتیاز برابر داشتند و هر دو ۴۸ درصد آرا را کسب کرده بودند. در نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس، هریس در سطح ملی، با نتیجه ۵۱ درصد به ۵۰ درصد، با یک درصد آرا پیشتاز بود، و در مجموع ایالت‌های کلیدی برای رقابت انتخاباتی با نتیجه ۴۹ درصد به ۴۸ درصد عقب بود؛ هر دو نتیجه در محدود حاشیه خطا قرار دارند. و در نظرسنجی شبکه ای‌بی‌سی نیوز از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده، هریس با نتیجه ۴۹ درصد به ۴۷ درصد پیشتاز بود.

این نظرسنجی‌ها به همان تصویری اشاره دارند که از مجموعه‌ نظرسنجی‌ها از رای‌دهندگان ایالت‌های چرخشی در هفته گذشته به دست آمد: احتمالا هریس همچنان میان تمام رای‌دهندگان در سطح ملی اندکی جلوتر است، اما به نظر می‌رسد شاهد خطر افتادن ایالت‌های کلیدی رقابت انتخاباتی به دست دونالد ترامپ باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجموعه نظرسنجی‌های ملی که روز یکشنبه منتشر شد پس از انتشار چند گروه نظرسنجی‌ در هفته گذشته صورت گرفت. بر اساس نظرسنجی جدید کویینی‌پیاک (ًQuinnipiac) از ایالت‌های پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان که این هفته منتشر شد، ترامپ در دو ایالت آخر پیشتاز است؛ میانگین نظرسنجی‌های ریل‌کلیرپالیتیکس (RealClearPolitics) اکنون برای اولین بار در چند ماه اخیر ترامپ را در ایالت میشیگان جلوتر نشان می‌دهد، ایالتی که در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون را کنار زد اما در سال ۲۰۲۰ به پایگاه تحت کنترل دموکرات‌ها بازگشت.

سه نظرسنجی مسئله‌محوری که روز یکشنبه منتشر شد به‌خودی خود مجموعه‌ای از هشدارها برای معاون رئیس‌جمهوری همراه داشت. نتیجه نظرسنجی سی‌بی‌اس اختلاف‌های گسترده‌ای میان حامیان دو نامزد نشان داد، در مورد اینکه آیا دولت بایدن‌ـ‌هریس در پی ویرانی که طوفان‌‌های هلن و میلتون به بار آورد، مناطق محافظه‌کار کشور را در امدادرسانی نادیده گرفته است یا خیر.

در همین حال، نظرسنجی شبکه ای‌بی‌سی نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که معتقدند وضعیت اقتصاد کشور رو به وخامت گذاشته تقریبا دو برابر کسانی است که معتقدند رو به بهبود است. این نظرسنجی همچنین میزان ناکامی حزب دموکرات در ارائه یک سیاست مهاجرتی مثبت و موثر را نشان داد، و اکنون رای‌دهندگان بیشتر احتمال دارد از برنامه‌های اخراج گسترده مهاجران حمایت کنند.

اما هیچ‌یک از نظرسنجی‌ها در ایالت‌های چرخشی‌ــ حتی آن‌هایی که چرخش واقعی به نفع دونالد ترامپ، یا برعکس، نشان داده‌اند‌ــ حاکی از این نیست که شمار بسیار زیادی از ایالت‌های کلیدی رقابت انتخاباتی به‌صورت جدی از محدوده یکی از نامزدها خارج شده باشند. این وضعیت نقشه‌ مسیری را که هر دو نامزد، در کنار معاون‌های همراهشان، در ماه آخر رقابت انتخاباتی طی می‌کنند گسترش داده است.

بین ایالت‌هایی که اکنون ناگهان به عرصه رقابت شدید تبدیل شده‌اند کارولینای شمالی قرار دارد، ایالتی که معاون‌های ارشد ترامپ و هریس هفته‌ها است در حال مبارزه انتخاباتی‌اند. جی‌دی ونس قرار است روز چهارشنبه به این ایالت سفر کند. هریس روز یکشنبه آن‌جا، در دانشگاه کارولینای شرقی، تجمعی برگزار کرد.

در همین حال، کارزار انتخاباتی هریس تیم والز را به ویسکانسین و غرب پنسیلوانیا فرستاده است تا حمایت رای‌دهندگان این مناطق را جلب و تقویت کند. 

با وجود اینکه نظرسنجی‌ها در سطح ملی همچنان برابر و بلاتکلیف است، عاملی کلیدی که در هفته‌های آتی باید مد نظر داشت این است که آیا هریس می‌تواند امتیاز مالی قابل‌ملاحظه کارزار انتخاباتی‌اش را به پیشتازی ملموس در نظرسنجی‌ها یا در روز انتخابات تبدیل کند یا خیر. کارزار انتخاباتی هریس همواره در جمع‌آوری کمک‌های مالی از کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری سابق جلوتر بوده است، و مجموع کمک‌هایی که در ماه اوت جمع‌آوری کرد چهار برابر کارزار انتخاباتی ترامپ بود. کارزار انتخاباتی ترامپ در پول خرج کردن کم نگذاشته است، اما ممکن است توانایی رئیس‌جمهوری سابق در رقابت با نرخ سوخت سرمایه هریس در چند هفته آینده با مشکل مواجه شود.

© The Independent