قرعه‌کشی روزانه یک میلیون دلاری؛ چرا ایلان ماسک به امضاکنندگان طومار حمایت از ترامپ جایزه می‌دهد؟

در این طومار از متمم‌های اول و دوم قانون اساسی در مورد آزادی بیان و حق حمل سلاح اعلام حمایت می‌شود، دو موضوعی که ترامپ همواره بر آن تاکید داشته است

در حالی که حدود دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، ایلان ماسک، یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، اعلام کرده است کمیته اقدام سیاسی او، موسوم به «آمریکا پک»، روزانه یک میلیون دلار به یک نفر از افرادی که به فهرست امضاکنندگان طومار حمایت از متمم قانون اساسی بپیوندند جایزه می‌دهد. اما این متمم قانون اساسی چیست و چه نقشی در حمایت از ترامپ دارد؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، در جریان کارزار انتخاباتی‌اش همواره بر حمایتش از آزادی بیان و حق حمل سلاح که در متمم‌های اول و دوم قانون اساسی آمده تاکید کرده است، موضعی که پایگاه حمایتی او میان رای‌دهندگان محافظه‌کار و جمهوری‌خواه را تقویت می‌کند.

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های کلیدی و تعیین‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری است و ماسک در هفته جاری به سراسر پنسیلوانیا سفر کرده است، که اهمیت این ایالت را بیش از پیش برجسته می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فاکس بیزنس، ماسک روز شنبه در هریسبورگ در پنسیلوانیا اعلام کرد: «واقعا می‌خواهیم هر تعداد از افراد که ممکن است این طومار را امضا کنند، بنابراین یک خبر غافلگیرکننده برایتان دارم. خبر این است که قرعه‌کشی می‌کنیم و به یک نفر از افرادی که این طومار را امضا کرده‌اند یک میلیون دلار جایزه می‌دهیم. هر روز، تا روز انتخابات.»

در متن این طومار آمده است: «متمم‌های اول و دوم قانون اساسی آزادی بیان و حق حمل سلاح را تضمین می‌کنند. با این امضا، حمایت خود از متمم‌های اول و دوم را اعلام می‌کنم.»

اولین جایزه یک میلیون دلاری روز شنبه به مردی در هریسبورگ و دومین جایزه روز یکشنبه به زنی در پیتسبورگ اهدا شد.

بر اساس اسناد کمیسیون انتخابات فدرال، ماسک تنها حامی مالی کمیسیون اقدام سیاسی «آمریکا پک» بوده، و از ژوییه تا پایان سپتامبر حدود ۷۵ میلیون دلار کمک مالی کرده است.

ثروتمندترین مرد جهان، که می‌گوید در گذشته به نامزدهای دموکرات از جمله جو بایدن رای داده است، پس از اولین تلاش برای ترور ترامپ در ۱۳ ژوییه، از او اعلام حمایت کرد.

هدف کمیته اقدام سیاسی «آمریکا پک» این بوده است که تا ۲۱ اکتبر، یک میلیون رای‌دهنده در پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌های کلیدی مانند جورجیا، نوادا، آریزونا، میشیگان، و کارولینای شمالی طوماری در حمایت از متمم‌های اول و دوم قانون اساسی امضا کنند.

ماسک اکنون در کنار میریام ادلسون و تیموتی ملون بزرگ‌ترین حامیان مالی کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان محسوب می‌شوند.