احتمال محرومیت مدودف از حضور در گرنداسلم ویمبلدون

دانیل مدودف در اوپن آمریکا ۲۰۲۱ موفق شد برای اولین بار فاتح گرنداسلم شود

دنیل مدودف، تنیسور روس شماره دو جهان- Matthew Stockman/Getty Images/AFP

باشگاه برگزارکننده ویمبلدون مستقل است و احتمال دارد درباره تنیسورهای روس و بلاروس تصمیمی سختگیرانه بگیرد.

«آل - اینگلند کلاب» (AELTC)، برگزارکننده گرنداسلم ویمبلدون آماده است تا دنیل مدودف، تنیسور شماره دو جهان را از حضور در این گرنداسلم محروم کند. این باشگاه مستقل است، یعنی می‌تواند بازیکنان را بدون ترس از عواقب قضایی محروم کند. بعد از حمله روسیه به اوکراین، ATP و WTA (سازمان‌های بین‌المللی برگزارکننده مسابقات تنیس مردان و زنان) به تنیسورهای روس و بلاروس اجازه دادند که بدون پرچم و سرود ملی کشورشان در مسابقات شرکت کنند.

روزنامه تلگراف به نقل از منبعی نزدیک به «آل – اینگلند کلاب» نوشت که آن‌ها باشگاهی خصوصی‌اند و آزادی عمل بیشتری نسبت به ATP و WTA دارند. این باشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد که چه تنیسورهایی در ویمبلدون شرکت کنند، در حالی که تورهای تنیس در صورت ممانعت غیرمنطقی از حضور تنیسورها ممکن است با عواقب حقوقی روبرو شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منبع نزدیک به این باشگاه به تلگراف گفت: «باشگاه‌ها با اعضای خصوصی آزادی بیشتری برای اجازه دادن یا ندادن به شرکت‌کنندگان برای ورود دارند و برخلاف تورها نگران عواقب حقوقی نیستند. اگر شما تور تنیس برگزار می‌کنید، می‌توانید یک بازیکن را به‌طور مثال به‌خاطر تبانی یا دوپینگ محروم کنید، ولی باید بتواند ثابت کنید که تصمیم منطقی بوده است. اگر تورها تصمیم سختگیرانه‌ای علیه تنیسورهای روس بگیرند، آن‌ها می‌توانند ادعا کنند که خودشان مقصر نبوده‌اند. ویمبلدون چنین نگرانی ندارد.»

مهلت ورودی ویمبلدون میانه ماه مه است و AELTC می‌خواهد در هفته‌های آینده در این باره تصمیم بگیرد. مدودف در هر حال ممکن است به‌ دلیل مصدومیت این گرنداسلم را از دست بدهد، چرا که اعلام کرده قرار است به‌زودی جراحی فتق داشته باشد، ولی این تصمیم شامل سایر تنیسورهای روس و بلاروس هم خواهد شد.

نایجل هادلستون، وزیر ورزش بریتانیا پیش از این گفته بود که مدودف و سایر تنیسورهای روس و بلاروس بدون توجه به اینکه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت کرده باشند یا نه، ممکن است از حضور در ویمبلدون محروم شوند و خبر داد که دولت در حال مذاکره با AELTC است.

هادلستون هفته گذشته در این باره اضافه کرد: «ما می‌خواهیم ضمانت کتبی داشته باشیم که آن‌ها اعلام کنند از پوتین، روسیه و بلاروس پولی دریافت نکرده‌اند و هیچ اظهار نظری در حمایت از پوتین، روسیه یا بلاروس نمی‌کنند.»

مدودف در اوپن آمریکا ۲۰۲۱ موفق شد برای اولین بار فاتح گرنداسلم شود. او در فصل ۲۰۲۲ هم شروع خوبی داشت و به فینال اوپن استرالیا رسید، ولی در پنج ست مغلوب رافائل نادال شد. تنیسور روس در ادامه با صعود به فینال اوپن مکزیک توانست رتبه اول رنکینگ تنیس جهان را از نواک جوکوویچ بگیرد، هرچند دوباره آن را به تنیسور صرب واگذار کرد.

بیشتر از تنيس