تقابل دو نسل؛ رویارویی جوکوویچ و آلکاراز در فینال ویمبلدون

نواک جوکوویچ می‌گوید دنیای ورزش هنگام دیدار او با کارلوس آلکاراز در فینال ویمبلدون، شاهد تقابل دو نسل در یک مسابقه تاریخی خواهند بود

آیا جوکوویچ پیروزی ماه گذشته خود در برابر آلکاراز را تکرار خواهد کرد؟- AFP

 نواک جوکوویچ تلاش می‌کند تا رکورد هشت بار قهرمانی راجرر فدرر در ویمبلدون، و ۲۴ قهرمانی گرند اسلم مارگارت کورت را بشکند.

این بازیکن ۳۶ ساله که پیش از این قهرمانی مسابقات اوپن استرالیا و فرانسه را در سال ۲۰۲۳ به دست آورده بود، با پیروزی در مسابقه روز یکشنبه، تنها یک قدم تا تکمیل اولین تقویم گرند اسلم مردان از سال ۱۹۶۹ فاصله خواهد داشت.

جوکوویچ که با شرکت در این مسابقه فینال، رکورد سی و پنجمین فینال گرند اسلم را که پیشتر در اختیار کریس اورت، تنیس باز زن آمریکایی بود، می‌شکند، می‌گوید: «این نهایت یک مسابقه است».

«همه چیز به یک مسابقه خلاصه می‌شود. چشم‌های تمام جهان تنیس و ورزش به فینال ویمبلدون این یکشنبه معطوف خواهد شد. این احتمالا پربیننده‌ترین مسابقه تنیس در سراسر جهان است.»

حریف جوکوویچ در این مسابقهُ کارلوس آلکاراز، تنیس باز ۲۰ ساله اسپانیایی است که ۱۶ سال از او جوان‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زمانی که جوکوویچ اولین پیروزی خود را از بین ۲۳ بازی اصلی در مسابقات آزاد استرالیا در سال ۲۰۰۸ به دست آورد، آلکاراز هنوز پنج ساله نشده بود.

در حالی که آلکاراز تلاش می‌کند پس از بوریس بکر و بیورن بورگ، عنوان سوم جوان‌ترین قهرمان ویمبلدون را به دست آورد، جوکوویچ می‌تواند مسن‌ترین قهرمان این مسابقات شود.

جوکوویچ با اشاره به تجربه خود می‌گوید که این می‌تواند تا حدی در برخی از لحظات مهم، شروع مسابقه، مدیریت اعصاب و شرایط کمک کند.

او در ادامه اضافه می‌کند که البته این امر واقعا عامل تعیین‌کننده نخواهد بود. هرکسی که در این روز خاص، از نظر روحی و جسمی وضعیت بهتری داشته باشد، برنده خواهد بود.

کاری که جوکوویچ در مسابقه نیمه نهایی اوپن فرانسه، در ماه ژوئن با آلکاراز کرد و او ابایی از اعتراف این نکته نداشت که با دیدن جوکوویچ آن سوی تور، عضلاتش دچار گرفتگی شدند.

خاطره شکست در پاریس هنوز برای آلکاراز که با برنامه‌ریزی یک سری تمرینات ذهنی تلاش می‌کند تا برای مقابله روز یکشنبه آماده شود، هنوز زنده است.

او می‌گوید:« سعی می‌کنم فراموش کنم که یکشنبه باید با جوکوویچ بازی کنم.»

مسابقه روز یکشنبه، اولین فینال ویمبلدون آلکاراز در چهارمین مسابقه او در زمین چمن خواهد بود، در حالی که این نهمین مسابقه قهرمانی جوکوویچ در باشگاه «آل اینگلند» خواهد بود.

بیشتر از تنيس