جنیفر لوپز «باب بنا» را می‌سازد

در پی موفقیت جهانی فیلم «باربی»، شرکت متل به ساخت «باب بنا» روی آورده است

جنیفر لوپز و شخصیت انیمیشن باب بنا ـ AFP(Edited)

جنیفر لوپز قرار است اقتباس سینمایی «باب بنا»، مجموعه محبوب کودکان را تهیه کند.

این طرح سینمایی را [شرکت] متل (Mattel) می‌سازد که مالک حقوق «باب بنا» است و سال گذشته با باربی موفقیت بزرگی به دست آورد.    

باب بنا نخستین بار ۲۵ سال پیش در سی‌بی‌بی‌سی [شبکه کودک بی‌بی‌سی] به نمایش درآمد، اما این فیلم جدید قرار است داستان او را به‌روز کند.

در این طرح که براساس فیلمنامه‌ فیلیپه وارگاس نوشته شده است، روبرتو یا باب را می‌بینیم که برای یک ساخت‌و‌ساز بزرگ به پورتوریکو می‌رود، و آنجا «مسائلی را که بر این جزیره تاثیر گذاشته بررسی می‌کند و به چیزی به معنای ساختن عمیق‌تر می‌نگرد».  

آنتونی راموس که در فیلم «در ارتفاعات» نیز حضور داشت نقش باب را بازی می‌کند.  

رابی برنر، رئيس شرکت متل فیلمز، در بیانیه‌ای گفت: «ترکیب دید هوشمندانه فیلیپه و آنتونی برای این داستان این شخصیت محبوب را طوری ثبت می‌کند که تماشاگرانی که با باب بزرگ شده‌اند آن را می‌فهمند و برای مخاطب کاملا جدید نیز لذتبخش است.»

راموس که او نیز درکنار لوپز تهیه‌کننده [این فیلم] است گفت برخی از قسمت‌های آن را از زندگی خودش الهام گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «سال‌هاست که شخصیت‌های باب بنا الهام‌بخش جوانان کل دنیا بوده است. فیلمی درباره دوستانی که باهم کار می‌کنند، جشن خانه زیبای مشترکشان و اینکه چگونه عشق می‌تواند برای غلبه بر هر مانعی در مسیر کمکتان کند. می‌توانیم این فیلم را بسازیم؟ بله، می‌توانیم!»

باب بنا نخستین بار بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ از شبکه کودک بی‌بی‌سی پخش شد و این کارشناس معروف بنایی و وندی، همکارش را که کارهای مختلف ساختمانی انجام می‌دهند نشان داد.

این مجموعه انیمیشن (کارتون) در سراسر جهان موفق بود، و اغلب صداپیشگان خاص هر  کشور آن را دوبله کرده‌اند. باب در سال ۲۰۱۱ به همراه «توماس و دوستان» به قیمت ۶۸۰ میلیون دلار به متل فروخته شد.

متل بعد از موفقیت «باربی» گرتا گرویگ علاقه‌مند شد که روی حق مالکیت‌های بیشتری سرمایه‌گذاری کند. پیش‌تر در هفته جاری، این فیلم در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم نامزد جایزه اسکار شد.

ناکامی آکادمی اسکار در نامزدی گرویگ برای بهترین کارگردانی یا مارگو رابی برای بهترین بازیگر زن بسیار بحث‌برانگیز بود و حتی هیلاری کلینتون، نامزد پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا نیز به این بحث ورود کرد.

کلاریس لافری از ایندیپندنت در نقد پنج ستاره‌اش بر «باربی» نوشت: «باربی از مبتکرانه‌ترین، بی‌نقص‌ترین و حیرت‌انگیز‌ترین فیلم‌های جریان اصلی در دوران اخیر است – گواهی است بر چیزی که حتی در عمیق‌ترین لایه‌های سرمایه‌داری می‌توان به دست‌ آورد.»  

«به‌موقع هم آمد، یک هفته بعد از آنکه نیروهای خلاق پس این داستان‌ها برای حقوق مکفی و امکان کار بدون تهدید جایگزین شدن با هوش مصنوعی دست به اعتصاب زدند. این فیلم بیانیه‌ای پر از نقطه‌های صورتی برای قدرت بی‌جایگزین خلاقیت و تخیل است.»

© The Independent

بیشتر از فیلم