وزیر بریتانیایی: گروه‌های سایبری مرتبط با روسیه می‌خواهند ما را نابود کنند

وزیر دفتر کابینه بریتانیا فعالیت گروه‌های سایبری را به عملیات جنگی گروه شبه‌نظامی واگنر تشبیه کرد

اولیور داودن از «اقدام‌های سایبری خاص» علیه تمام بخش‌های حیاتی بریتانیا که تا سال ۲۰۲۵ محقق می‌شوند، خبر داد ـ AFP

اولیور داودن، وزیر دفتر کابینه بریتانیا، روز چهارشنبه هشدار داد که مشاغل این کشور در معرض حمله سایبری‌اند و باید در برابر گروه‌هایی که درصدد تخریب زیرساخت‌های حیاتی‌اند، تقویت شوند.

به گزارش اسکای نیوز، این مقام بریتانیایی تاکید کرد که تازه‌ترین تهدید امنیت سایبری در بریتانیا از سوی هکرهای مرتبط با روسیه است؛ «حمله‌ای که می‌توان آن را با عملیات گروه شبه‌نظامی واگنر مقایسه کرد».

او قرار است در کنفرانسی که در همین زمینه در بلفاست برگزار می‌شود، توضیح دهد چگونه گروه‌های سایبری مرتبط با روسیه «با انگیزه ایدئولوژیک و نه انگیزه مالی» فعالیت می‌کنند و هدف قرار دادن بریتانیا را آغاز کرده‌اند.

داودن همچنین هشدار خواهد داد که هدف اصلی چنین عملیاتی، «فعالیت‌های خرابکارانه» است و این موضوع بیشتر از هر چیزی وضعیت را نگران‌کننده می‌کند.

به گفته او، با توجه به چنین خطر روبه‌گسترشی، مرکز ملی امنیت سایبری دستورهای لازم را برای کمک به حفاظت از فعالیت‌های سایبری بریتانیا صادر خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داودن که در بخش امنیت سرمایه‌گذاری ملی نیز فعالیت می‌کند، تاکید کرد: «از شرکت‌هایی که مسئول حفظ کشور ما هستند و به فعالیت آن‌ها نیاز ضروری داریم، به طور جدی می‌خواهم که امنیت خود را تقویت کنند.»

او با تشبیه حمله گروه‌های سایبری به فعالیت سارقان گفت: «یک فروشگاه معمولی هم اگر هر شب در پشتی را به روی مجرمان باز بگذارد، از بین می‌رود. در دنیای امروز، کسب‌وکارهای دیجیتال هم به همان اندازه نمی‌توانند درهای خود را به روی کلاهبرداران و هکرهای سایبری باز بگذارند.»

به گفته این مقام بریتانیایی، مشاغل خاصی در خط مقدم دفاع سایبری معرفی خواهند شد و طرح‌های دیگری نیز برای این منظور در دست است؛ از جمله تقویت توانایی بخش‌های دولتی برای پاسخگویی به حملات سایبری و تقویت امنیت مشاغلی که در معرض خطر قرار دارند.

او در عین حال از «اقدام‌های سایبری خاص» خبر داد که برای تمام بخش‌های حیاتی زیرساخت ملی تا سال ۲۰۲۵ محقق می‌شوند.

به گفته او، مقام‌های بریتانیایی با توجه به شرایط حساس حال حاضر، تلاش خواهند کرد تمامی مشاغل بخش خصوصی را که در زیرساخت‌های حیاتی ملی کار می‌کنند، در محدوده اقدام‌های سایبری خاص قرار دهند و از آن‌ها به طور ویژه‌ پشتیبانی کنند.

بیشتر از جهان