۱۰ مرد مشهور کوتاه‌قد در سینما

قد بسیاری از بازیگران موفق هالیوود از حد متوسط کوتاه‌تر است

در اکثر موارد به کمک زاویه دوربین،  به تماشاگران القا شده است که قهرمان‌های مرد قد بلندی دارند-AFP

میانگین قد مردان در ایالات‌متحده حدود ۱۷۵ سانتیمتر است. این میانگین برای مردان هلندی ۱۸۲، و برای فیلیپینی‌ها ۱۶۲ سانتیمتر است. بسته به اینکه کجای دنیا زندگی می‌کنید، ممکن است قدبلند، معمولی یا کوتاه‌قد به نظر بیایید. اما در سینما نیز، جایی که همه ‌چیز باابهت و جادویی به نظر می‌رسد، مردانی با قامت کوتاه و متوسط کم نیستند.

می‌توان گفت که قد بسیاری از بازیگران موفق هالیوود از حد متوسط کوتاه‌تر است. اغلب ما کمتر متوجه این موضوع می‌شویم، چون در اکثر موارد به کمک زاویه دوربین،  به تماشاگران القا شده است که قهرمان‌های مرد قد بلندی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جادوی فیلم به این معنا است که بازیگران بدون خوردن ترکش، از انفجارهای مهیب جان سالم درمی‌برند، خودرو‌ها به ربات‌های فضایی تبدیل می‌شوند و تام کروز ۱۷۰ سانتیمتری در کنار هنری کویل ۱۸۵ سانتیمتری، قدرتمند جلوه می‌کند. همه ‌چیز به زاویه دید بستگی دارد.

با همین جادو است که از یاد می‌بریم که برخی از هیجان‌انگیزترین بازیگران فیلم‌های حماسی و هیجانی، در واقع کوچک‌تر از آنند که روی پرده سینما  یا صفحه تلویزیون به نظر می‌رسند؛ البته ‌جز راکی (سیلوستر استالونه)، آرنولد (شوایتزنگر)، جیسون موموآ، ادریس آلبا و کریس همسورت.

در ادامه، فهرست بازیگران مطرحی که شاید قد آن‌ها را نمی‌دانستید، آورده شده است.

۱.  تام کروز - ۱۷۰ سانتیمتر

بیایید با احتمالا معروف‌ترین ستاره‌ فیلم‌های هیجانی شروع کنیم: تام کروز. با اینکه سال‌ها است که کروز در بالاترین سطح مشغول شکست دادن دشمنان است، برخی فکر می‌کنند او برای بازی در نقش «جک ریچر» خیلی کوتاه بود؛ که خب، مشکلی نیست، می‌توان روایت‌های بیشتری از ماجراهای «ایتان هانت» ساخت!

۲. ال‌ پاچینو - ۱۷۰ سانتیمتر

طبق گزارش‌ها، رابرت دنیرو ۱۷۷ سانتیمتری برای اینکه بالاتر از پاچینو قرار گیرد، در جریان فیلمبرداری فیلم «مرد ایرلندی»، ساخته مارتین اسکورسیزی، کفش‌هایی با لژ ۱۰ سانتیمتری پوشید.

۳. بروس لی - ۱۷۱ سانتیمتر

بحث‌های زیادی درباره شخصیت‌پردازی لی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» اثر تارانتینو، وجود دارد، اما مایک مو، بازیگر ۱۷۳ سانتیمتری، ظاهر بدنی بسیار مشابهی با لی داشت.

۴. مارتین فریمن - ۱۶۹ سانتیمتر

«شرلوک» راحت ۱۸۰ سانتیمتر قد دارد و در نتیجه، امکان حضور در این فهرست را از دست داده است. با این ‌حال، در رمان‌‌های «شرلوک هلمز»، قد او از ۱۸۰ سانتیمتر بلندتر است که داشتن «واتسون» کوتاه‌ قامت‌تر را مطلوب می‌کند.

۵. الیجا وود - ۱۶۸ سانتیمتر

الیجا جردن وود بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. شهرت او بیشتر مدیون ایفای نقش «فرودو بگینز» در سه‌گانه فیلم «ارباب حلقه‌ها» است. 

۶. دنیل ردکلیف - ۱۶۵ سانتیمتر

قد «هری پاتر» در کتاب‌های جی. کی. رولینگ حدود ۱۶۶ سانتیمتر است. ردکلیف (بازیگر نقش هری‌پاتر در سری فیلم‌های این مجموعه)، از هری کتاب هم کوتاه‌تر است. قد بقیه بازیگران اصلی هم در همین حدود است: قد اما واتسون (بازیگر نقش «هرمیون») ۱۶۵، و قد و روپرت گرینت (بازیگر نقش «رون ویزلی») ۱۷۳ سانتیمتر است.

۷. رابرت داونی پسر - ۱۷۴ سانتیمتر

رابرت داونی پسر (جونیور)، اولین «انتقامجو»ی ما است که در واقع از «مرد مورچه‌ای» هم کوتاه‌تر است. در واقع، قد اکثر قدرتمندترین «قهرمانان» زمین، زیر ۱۸۰ سانتیمتر است.

۸. کیت هرینگتون - ۱۷۳ سانتیمتر

ایستادن در کنار نیکولای کوستر-والداو ۱۸۸ سانتیمتری دانمارکی، مطمئنا به هرینگتون کمکی نکرد که بلندتر به نظر برسد. اما کیت به شوخی‌های همبازی‌هایش در مورد قامت کوتاهش عادت دارد.

۹. خواکین فینکس - ۱۷۳ سانتیمتر

فینکس نقش «جوکر» را از بازیگران بلندقامت‌تری مثل هیت لجر ۱.۸۵ و جک نیکلسون ۱۷۷ سانتیمتری به ارث برد.

۱۰. جکی چن - ۱۷۴ سانتیمتر

چن که کار خود را با بدلکاری در فیلم‌های بروس لی آغاز کرد، حدود سه سانتیمتر از بت و الگوی خود بلندتر است.

بیشتر از زندگی