مرد شماره دو جمهوری‌خواهان سنا نیز به اردوی حامیان ترامپ پیوست

حمایت سناتور جان تون، که منتقد ترامپ بود، تازه‌ترین نشانه اجماع جمهوری‌خواهان در مورد نامزدی ترامپ است

سناتور جان تون، ساختمان کنگره، واشنگتن، ۱۵ مارس ۲۰۲۳‌ــ CHIP SOMODEVILLA / Getty Images via AFP

سناتور جان تون، مرد شماره دو جمهوری‌خواهان در سنا، از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، حمایت این سناتور جمهوری‌خواه ایالت داکوتای جنوبی، که منتقد ترامپ بود، تازه‌ترین نشانه اجماع جمهوری‌خواهان در مورد نامزدی ترامپ است.

اعلام حمایت تون از آن‌جا قابل‌توجه است که او در هسته قدرت حزب جمهوری‌خواه نقشی مهم دارد و پیش‌تر هرگز از ابراز تردید و بدبینی در مورد توانایی رئیس‌جمهوری سابق در قامت نامزد حزب‌ جمهوری‌خواه ابا نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت شنبه شب، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی، تون و ترامپ تلفنی صحبت کردند و او به ترامپ گفت از نامزدی‌اش پشتیبانی می‌کند.

تون معاون ارشد میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، است و احتمال می‌رود جانشین این سناتور جمهوری‌خواه اهل کنتاکی باشد. تون پیش‌تر از نامزدی سناتور تیم اسکات حمایت کرده بود، اما اسکات در نوامبر ۲۰۲۳ از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

در حالی که رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان دور ترامپ گرد آمده‌اند، این روند میان جمهوری‌خواهان سنا کندتر بوده است.

جان براسو، سناتور ایالت وایومینگ، که میان اعضای جمهوری‌خواه سنا در جایگاه سوم قرار دارد، درست پیش از گردهمایی حزبی آیووا، حمایتش از ترامپ را اعلام کرد.

جان کورنین، سناتور ایالت تگزاس، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر بود که از او حمایت کرد، هرچند هم‌زمان در مورد امکان‌پذیری حضور رئیس‌جمهوری پیشین در انتخابات سراسری ابراز نگرانی کرد.

بیشتر از جهان