نکونام گفت تیمش قهرمان واقعی است، پرسپولیس جام را بغل کرد

باشگاه استقلال باز هم بخش نظرات مخاطبان را در اینستاگرام به دلیل حجم بالای انتقاد هواداران از نکونام مسدود کرد

خوشحالی بازیکنان پرسپولیس از گل اول برابر شمس‌آذر-جواد نکونام، سرمربی استقلال-خرداد ۱۴۰۳-شبکه‌های اجتماعی

هفته بیست‌ونهم و حساس لیگ برتر ایران، درحالی با هفت مسابقه برگزار شد که در پایان این بازی‌ها پرسپولیس تهران در دیداری سخت با برد سه بر یک برابر شمس آذر در قزوین، موفق شد به یک قدمی جام قهرمانی برسد و رویای شاگردان جواد نکونام که آن‌ها نیز موفق به شکست گل‌گهر شدند را کمرنگ کند.

در انتهای جدول نیز تیم نفت آبادان با شکست دو بر یک مقابل ذوب‌آهن اصفهان، یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها با لیگ برتر خداحافظی کرد و نساجی مازندران با برد قاطع پنج بر صفر مقابل هوادار تهران، از خطر سقوط به دسته پایین‌تر فرار کرد و در لیگ ماندنی شد. از میان تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و پیکان تهران، یک تیم دیگر در روز شنبه ۱۲ خردادماه به لیگ آزادگان سقوط خواهد کرد.

اما شاگردان اوسمار برزیلی که هفته گذشته با یک کامبک رویایی مقابل استقلال خوزستان و به لطف توقف استقلال تهران در قائمشهر، موفق شدند، صدر جدول را پس از ۲۰ هفته از رقیب همشهری پس بگیرند، سه‌شنبه‌شب از سخت‌ترین سد خود برای تکرار عنوان قهرمانی عبور کرده و با ارائه نمایشی سراسر هجومی، سه گل وارد دروازه تیم آماده شمس‌آذر قزوین کردند.

همچنین هواداران پرسپولیس در پایان این مسابقه، از سعید دقیقی، سرمربی تیم قزوینی که در سخنانی دور از انتظار از هواداران استقلال تهران بابت عدم موفقیت در کسب امتیاز و توقف سرخ‌پوشان عذرخواهی کرد، به شدت انتقاد کردند.

از سوی دیگر جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان نیز همزمان با انتقاد شماری از هواداران این تیم در ورزشگاه آزادی از ذهنیت تدافعی نکونام در مسابقه با گل‌گهر، دوباره در نشست مطبوعاتی خود تلاش کرد «اشتباهات داوری» و «ضعف مدیریتی» را به عنوان عوامل اصلی از کم شدن احتمال قهرمانی و سقوط به رتبه دوم در هفته بیست‌وهشتم معرفی کند و از قبول مسئولیت بابت این ناکامی طفره رفت.

نکونام پس از برد خفیف و یک‌گله برابر گل‌گهر در تهران، در پاسخ به انتقادات فراوان هواداران و پیشکسوتان استقلال درباره ایجاد حواشی مختلفی که نکونام از ابتدای فصل تاکنون به آنان دامن زده، گفت: «هیچ موقع در هیچ شرایطی برای استقلال نه حاشیه درست کرده‌ام و نه درست خواهم کرد. دنبال این هم نیستم که اگر روزی بروم، دائما پشت سرم را نگاه کنم، نه اصلا. تا روزی که باشم فقط وظیفه‌ام را انجام می‌دهم.»

جواد نکونام از ابتدای فصل جاری تا زمان برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال، در اکثر هفته‌ها در نشست خبری پایان بازی‌ها به‌طور سریالی علیه خطیر مصاحبه می‌کرد و بازیکنان و دیگر اعضای کادر فنی را هم مجبور به انجام مصاحبه‌های مختلف علیه مدیرعامل اسبق باشگاه کرد. او پس از برکناری خطیر نیز در هفته‌های اخیر، از اشتباهات داوری به‌عنوان دلیل اصلی از دست رفتن امتیازهای برای استقلال سخن گفت. این درحالی است که دیدگاه کارشناسان داوری نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای نکونام، تیم او در چند مسابقه مهم، ازجمله دیدار با آلومینیوم یا ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر از اشتباهات داوری سود برده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، ضمن بیان این ادعا که «قهرمان واقعی فوتبال ما هستیم»، در پاسخ به این سوال که منظور او از اینکه «تیمم را پایین کشیدند» چیست، افزود: «اینکه منظورم چه کسی بود را همه در بازی‌های هفته قبل دیدند. بهتر است دوربین‌ها چک شود و دیدید چه اتفاقاتی برای استقلال خوزستان رخ داد و آن دیگر اظهرمن‌الشمس است چهار تیم در دو مسابقه با همدیگر بازی کردند و مشخص شد کی را پایین آوردند و کی پایین نیامد. اگر چیزهایی که من شنیدم و اینکه می‌گویند (داور بازی پرسپولیس را) تهدید کرده‌اند، اتفاق افتاده باشد، بهتر است فوتبال‌مان را کنار بگذاریم و فوتبال بازی نکنیم، چون دوره شعبان بی‌مخ گذشته است.»

اشاره نکونام به ادعاهای سیروس پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان بود که در پایان مسابقه هفته گذشته تیمش مقابل پرسپولیس و دریافت ۴ گل در ۲۰ دقیقه، مدعی شده بود افرادی غیرفوتبالی در فاصله بین دو نیمه به کوپال ناظمی، داور مسابقه فشار آوردند تا به سود پرسپولیس سوت بزند. ادعایی که بررسی صحنه‌های حساس داوری مسابقه پرسپولیس و استقلال خوزستان، آن را رد کرده و نشان‌دهنده تصمیم درست ناظمی در دو صحنه اخراج بازیکن تیم خوزستانی و پنالتی پرسپولیسی‌ها از نظر کارشناسان بوده است.

اما با این حال، جواد نکونام که به احتمال زیاد در صورت نرسیدن به جام قهرمانی از هدایت آبی‌ها برکنار خواهد شد، در پاسخ به این سوال خبرنگارن در نشست خبری که «در این فصل انرژی و تمرکزت را صرف مسائل دیگری کردی و اگر به ابتدای فصل برگردی کدام اشتباهت را تکرار نمی‌کنی؟»، گفت: «نه، اگر من نمی‌ایستادم استقلال را می‌خوردند. اگر شرایط عادی بود و کسی بود... (مکث می‌کند) نمی‌دانم چه کلمه‌ای بگویم، ولی من ول می‌کردم و می‌رفتم. من بچگی خودم را به یاد می‌آورم که در اینجا، در امجدیه پای تلویزیون یا رادیو برای استقلال گریه می‌کردم. حالا اجازه بدهم هر کاری که دوست دارند با استقلال بکنند و این تیم را مانند یک زمین خاکی اداره کنند؟»

سخنانی که باعث شد در ساعات اخیر، هزاران نفر از هواداران تیم استقلال در شبکه‌های اجتماعی، به طور صریح از «بهانه‌جویی‌ها» و «ضعف فنی» کادر فنی تیم محبوب خود انتقاد کرده و سبک بازی مورد پسند نکونام که مبتنی بر حضور ۵ دفاع و استفاده از توپ‌های هوایی است را «دور از شان باشگاه استقلال» بدانند. باشگاه استقلال تهران ساعتی پس از انتشار ویدیوی نشست خبری نکونام در اینستاگرام، به دلیل حجم بالای انتقاد هواداران، بخش نظرات کابران را مسدود کرد.

در سوی مقابل، اوسمار ویرای برزیلی، پس از پایان مسابقه برابر شمس‌آذر قزوین، اعلام کرد که بخش عمده‌ای از موفقیت‌هایش تیمش و فاصله نزدیک با جام قهرمانی را مدیون تلاش‌های یحیی گل‌محمدی، سرمربی اسبق سرخ‌پوشان است.

هفته پایانی مسابقات این فصل لیگ برتر ایران، روز شنبه ۱۲ خرداد و به صورت همزمان از ساعت ۲۰ به وقت ایران آغاز می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه‌ها، پرسپولیس ۶۵ امتیازی در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان خواهد بود و استقلال ۶۴ امتیازی نیز در ورزشگاه دستگردی تهران، مهمان پیکان است.

بیشتر از فوتبال