ساخت سومین سریال درباره زندگی شاه آغاز شد

این سریال که بیش از یک فصل خواهد داشت سومین پروژه درباره خاندان پهلوی است که در چند ماه گذشته رونمایی شده است

محمدرضا شاه پهلوی و شهبانو فرح پهلوی‌ــ Public Domain

پروژه دیگری درباره خانواده سلطنتی ایران در دست انجام است.

به گزارش نشریه ورایتی، تینا غروی، کارگردان سریال «ملکه کلئوپاترا»، قرار است در کنار شهریار ویلیام راعی سریال جدیدی با عنوان «شاه، جاسوس، دیوانه» را کارگردانی کند.

این سریال که تولید آن را کاسپین پیکچرز بر عهده دارد احتمالا بیش از یک فصل خواهد داشت و داستان محمدرضا شاه پهلوی را به تصویر می‌کشد.

مرحله پیش‌تولید سریال «شاه، جاسوس، دیوانه» قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز شود، و قسمت آزمایشی و فصل نخست آن آماده خواهد شد. بازیگران این سریال هنوز قطعی نشده‌اند و روند انتخاب بازیگر در جریان است.

فصل اول سریال بر واقیع دهه ۱۹۵۰ میلادی یا دهه ۳۰ خورشیدی متمرکز است. قرار است دو فصل دیگر این سریال نیز ساخته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راعی درباره غروی که سریال «ملکه کلئوپاترا» نتفلیکس را کارگردانی کرده است، گفت: «این سریال نیازمند فیلم‌سازانی باتجربه در روایت داستان‌های شخصیت‌های تاریخی بزرگ است و همکاری با تینا بی‌نهایت ارزشمند است. بسیار خوشحالم که او را به‌عنوان کارگردان در این پروژه داریم. استعداد او روایت داستان را ارتقا می‌دهد و به داستان شگفت‌انگیز شاه عمق می‌بخشد.»

نیوشا نور نیز به این پروژه پیوسته است و یکی از تهیه‌کنندگان است و دانش گسترده‌اش در مورد میراث و فرهنگ ایران را به این سریال می‌آورد. مایکل بکر تهیه‌کننده اجرایی این مجموعه است.

در خلاصه داستان آمده است: «فصل‌های بعدی به سبکی مشابه سریال تاج به دوره سلطنت شاه، جشن‌های باشکوه ۲۵۰۰ ساله، و انقلاب ۱۹۷۹ ایران می‌پردازد. هدف سریال این است که تصویری واقعی، بی‌طرفانه و صادقانه از زندگی شاه ارائه دهد.»

این سریال سومین پروژه درباره خاندان پهلوی است که در چند ماه گذشته رونمایی شده است. نشریه ورایتی پیش‌تر خبر داده بود که سریالی با عنوان «آخرین شاه» در دست ساخت است و شهبانو فرح پهلوی نیز اخیرا قراردادی با سرندیپیتی گروپ و جان پاورز میدلتون امضا کرده و اجازه داده است تا یک مستند و یک فیلمنامه بر اساس داستان زندگی‌اش تولید شود.

بیشتر از فیلم