درباره تاریخچه مناظره‌های ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌دانیم؟

اولین مناظره ریاست‌جمهوری که از تلویزیون پخش شد بین جان اف. کندی و ریچارد نیکسون در سال ۱۹۶۰ برگزار شد

تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری سابق، به برگزاری دو مناظره ریاست‌جمهوری در واقع ادامه سنتی است که به سال ۱۹۶۰ بازمی‌گردد.

به گزارش سی‌ان‌ان، اما مناظره‌های امسال ممکن است کمی متفاوت به نظر برسد: اولین مناظره نامزدها در ۲۷ ژوئن و ماه‌ها پیش از مناظره‌های معمول در فصل پاییز برگزار خواهد شد و «کمیسیون مناظره‌های ریاست‌جمهوری» که از سال ۱۹۸۸ نظارت بر این رویداد را بر عهده داشته است، این مناظره‌ها را برگزار نمی‌کند، که جدیدترین تحول در تاریخ مناظره‌های ریاست‌جمهوری آمریکا است.

سنتی که قدمتش به سال ۱۹۶۰ بازمی‌گردد

اولین مناظره ریاست‌جمهوری که از تلویزیون پخش شد بین جان اف. کندی و ریچارد نیکسون در سال ۱۹۶۰ برگزار شد. مناظره‌های بعدی پس از وقفه‌ای ۱۶ ساله، در انتخابات سال ۱۹۷۶ برگزار شدند که این بار با شرکت حضار بود و از آن‌ها خواسته شد غیر از آغاز و پایان مناظره، هیچ سروصدایی نکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الن شرودر، استاد بازنشسته روزنامه‌‌نگاری در دانشگاه نورث‌ایسترن، به سی‌ان‌ان گفت در هر دوره معمولا دو یا سه مناظره ریاست‌جمهوری و یک مناظره معاون رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.

این مناظره‌‌‌ها احتمالا فرصت بسیار خوبی در اختیار نامزدها قرار می‌دهد تا به میلیون‌ها آمریکایی دسترسی پیدا کنند؛ حدود ۷۳ میلیون نفر اولین مناظره میان ترامپ و بایدن را در سال ۲۰۲۰ تماشا کردند که از ۱۶ شبکه تلویزیونی پخش شد. احتمالا تعداد بیشتری نیز آنلاین تماشا کردند یا قسمت‌هایی از آن را دیدند. اولین مناظره ترامپ و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ رکورد شکست و ۸۴ میلیون نفر آن را تماشا کرده بودند.

برنامه امسال

مناظره‌ها میان بایدن و ترامپ برخلاف روال معمول زودتر برگزار می‌شوند و در ماه‌های پایانی کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ تاثیرگذار خواهند بود.

میزبان مناظره‌های این دوره سازمان‌های خبری‌ــ سی‌ان‌ان در ۲۷ ژوئن و ای‌بی‌سی در ۱۰ سپتامبر‌ــ خواهند بود، نه کمیسیون مناظره‌های ریاست‌جمهوری که کمیته ملی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۲ از آن خارج شد و در مورد بی‌طرفی مجریان و مناظره‌هایی که در تقویم انتخاباتی خیلی دیر برگزار می‌شوند ابراز نگرانی کرد.

مناظره سی‌ان‌ان بدون شرکت حضار در استودیو برگزار خواهد شد، شرطی که کارزار انتخاباتی بایدن گذاشته بود. این تغییری ناگهانی نسبت به رویدادهای قبلی است که اغلب با واکنش‌های حضار قطع می‌شد.

علاوه بر این دو مناظره، تیم ترامپ خواستار شرکت نامزدها در دو مناظره دیگر در ماه‌های ژوییه و اوت شد، که دو برابر تعداد درخواستی بایدن است.

بایدن و ترامپ احتمالا تنها نامزدهای روی صحنه خواهند بود

بایدن و ترامپ ماه‌ه‌ها است که به‌عنوان نامزدهای حزبشان مطرح شده‌اند، هرچند انتخابات مقدماتی ایالتی همچنان در حال برگزاری است. هنوز قطعی نیست، اما احتمالا فقط این دو مرد روی صحنه خواهند رفت و رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل، طبق شرایط سی‌ان‌ان، هنوز به حد نصاب ۲۷۰ رای لازم نرسیده است و در نظرسنجی‌های عمده اخیر میانگین حداقل ۱۵ درصد را کسب نکرده است.

بیشتر از جهان