قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا؛ کریستیانو رونالدو دوبار به ایران می‌آید

مسابقه برابر الهلال در عربستان سعودی سخت‌ترین بازی پرسپولیس و استقلال خواهد بود

کریستیانو رونالدو و حسین کنعانی‌زادگان در ورزشگاه آزادی تهران، سپتامبر ۲۰۲۳- خبر ورزشی

قرعه‌کشی بازی‌های فصل اول لیگ نخبگان آسیا روز جمعه ۲۶ مرداد در کوالالامپور مالزی انجام شد و استقلال و پرسپولیس، نمایندگان ایران در این بازی‌ها، با حریفان خود آشنا شدند.

لیگ نخبگان که چهل‌وسومین دوره از رقابت‌های لیگ درجه یک آسیایی محسوب می‌شود و، براساس برنامه‌ریزی جدید کنفدراسیون برای این لیگ، ۲۴ تیم برتر قاره در دو گروه ۱۲ تیمی در غرب و شرق آسیا با هم به رقابت می‌پردازند. در این مرحله هر  تیم برابر هشت تیم دیگر بازی خواهد کرد.

مهم‌ترین تفاوت لیگ نخبگان با لیگ قهرمانان آسیا در دوره‌های پیشین نیز این است که تیم‌ها دیگر به‌صورت رفت‌وبرگشت در مقابل هم به میدان نمی‌روند. برای مثال پرسپولیس و استقلال در چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه برابر هشت تیم متفاوت حاضر خواهند شد تا درنهایت از میان ۱۲ تیم غرب آسیا  هشت تیم برتر به مرحله بعدی صعود کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس قرعه‌کشی امروز نمایندگان ایران با قرعه‌ای کاملا شبیه به هم مواجه شده‌اند. پرسپولیس و استقلال در چهار بازی خانگی از النصر عربستان، پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق و الغرافه قطر پذیرایی می‌کنند و در مقابل مهمان الهلال و الاهلی در عربستان و السد و الریان در قطر خواهند بود.

 به نظر می‌رسد بازی با سه نماینده عربستان سعودی از دشوارترین بازی‌های این دو تیم ایرانی باشد. کریستیانو رونالدو، فوق‌ستارهٔ پرتغالی تیم النصر، در فصل گذشته این مسابقات برای بازی مقابل پرسپولیس راهی تهران شده بود. به این ترتیب فوتبال‌دوستان ایرانی در شش ماه آینده دوبار فرصت تماشای هنرنمایی او را در ورزشگاه آزادی خواهد داشت.

از ۱۲ تیم حاضر در گروه غرب آسیا تیم‌های العین امارات، الهلال عربستان، السد قطر، پرسپولیس ایران، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق در سید یک و تیم‌های النصر و الاهلی عربستان، الریان قطر، استقلال ایران، الوصل امارات و الغرافه قطر در سید دوم قرعه‌کشی قرار گرفته بودند.

مسابقات گروهی لیگ نخبگان آسیا قرار است از ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تا ۷ اسفند ۱۴۰۳ برگزار شود تا هشت تیم از غرب و هشت تیم از شرق آسیا، به مرحله یک‌هشتم نهایی این لیگ راه یابند. تیم‌های منتخب به‌صورت ضربدری و رفت‌وبرگشتی مسابقه خواهند داد، یعنی تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم مسابقه می‌دهند تا چهار تیم برتر غرب و چهار تیم برتر شرق آسیا مشخص شود. مراحل یک‌چهارم‌ نهایی، نیمه‌نهایی و فینال مسابقات نیز به‌صورت تک‌بازی به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد و همچنین از مرحله یک‌چهارم نهایی امکان برخورد تیم‌های شرق و غرب آسیا وجود دارد.

اما امروز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، که اکنون به لیگ دسته دو آسیا بدل شده، نیز  قرعه‌کشی شد و سپاهان و تراکتور، دو نماینده ایران در این رقابت‌ها، با رقبایشان آشنا شدند. براساس قرعه غرب آسیا در این لیگ، تراکتور در گروه یک با الوکره قطر، موهون باگان هند و روشن تاجیکستان هم‌گروه است، تیم‌هایی که مسابقه با آنها برای تیم پرستاره تبریزی بازی‌های نسبتا آسانی به حساب می‌آید.

سپاهان اصفهان هم در گروه سوم با شارجه امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن به‌صورت رفت‌وبرگشتی بازی خواهد کرد. صعود از این گروه نیز برای اصفهانی‌ها آسان به نظر می‌رسد. شیوه جدول‌بندی و صعود تیم‌ها به مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا مانند دوره‌های قبل خواهد بود و نمایندگان شرق و غرب آسیا تا فینال با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند.

بیشتر از فوتبال