دوست‌پسر سابق دونده ماراتن المپیک او را به آتش کشید

ربه‌کا چپتگی، نماینده اوگاندا، در المپیک پاریس در جایگاه چهل‌و‌چهارم قرار گرفته بود

ربه‌کا چپتگی، نماینده اوگاندا در ماراتن المپیک پاریس‌ــ X/@UgaAthletics2

ربه‌کا چپتگی، زن دونده‌ای که نماینده اوگاندا در ماراتن المپیک پاریس ۲۰۲۴ بود، پس از اینکه دوست پسر سابقش او را به آتش کشید، با ۷۵ درصد سوختگی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.

به گزارش دیلی‌میل، چپتگی به‌تازگی از پاریس به خانه‌اش در کنیا بازگشته بود. پلیس تایید کرده که او روز یکشنبه در خانه‌اش در منطقه‌ای در غرب کنیا، هدف حمله قرار گرفته است.

گفته می‌شود که ربه‌کا چپتگی را دوست پسر سابقش به نام دیکسون ندیما به آتش کشیده شده است.

فرمانده پلیس منطقه زندگی این زن دونده اعلام کرده که شریک زندگی سابق او یک قوطی بنزین خریده و روی ربه‌کا ریخته و او را آتش زده است.

بنا بر گزارش روزنامه کنیایی استاندارد، فرمانده پلیس گفته که گمان می‌رود دوست‌پسر سابق این زن ورزشکار زمانی که او و فرزندانش به کلیسا رفته بودند، به محل زندگی آن‌ها وارد شده و زمانی که آن‌ها به خانه بازگشتند، روی ربه‌کا بنزین ریخته است.

به گفته شاهدان و مقام‌های محلی، فرد متهم نیز خود در آتش گرفتار و دچار سوختگی شدید شده است.

ربه‌کا چپتگی در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان است و عامل حمله به او هم در همان بیمارستان بستری شده اما از میزان جراحت او گزارشی منتشر نشده است.

فدراسیون دوومیدانی اوگاندا در شبکه‌های اجتماعی حمله به نماینده این کشور در ماراتن پاریس را تایید کرد. در پست فدراسیون دوومیدانی اوگاندا آمده است: «متاسفیم که اعلام کنیم ورزشکار ما ربه‌کا چپتگی شدیدا آسیب دیده و در بیمارستان بستری است.  او به دنبال حادثه‌ای که طی آن دوست‌پسر کنیایی‌اش روی او بنزین ریخت و او را آتش زد، بستری شده است.»

 

 

بر اساس گزارش‌های محلی، قبل از شروع آتش‌سوزی صدای درگیری ربه‌کا و دوست‌پسر سابقش از خانه این ورزشکار شنیده شده است.

ربه‌کا چپتگی زمینی را در منطقه ترانس نزویا، واقع در نزدیکی مرز اوگانادا، خریده و خانه‌ای آنجا ساخته بود و در آن سکونت داشت. این خانه به چندین مرکز آموزشی در کنیا نزدیک است.

چپتگی ماه گذشته در مسابقات ماراتن زنان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چهل‌وچهارم شد. این بازیکن ۳۳ ساله در مسابقات جهانی دو کوهستان و تریل در سال ۲۰۲۲ در چیانگ‌مای تایلند مدال طلا کسب کرده بود.

پیش از این نیز گزارش‌های مشابهی از خشونت علیه ورزشکاران در اوگاندا و کنیا منتشر شده بود. در سال ۲۰۲۳، جسد بنجامین کیپلاگات، دونده المپیک اوگاندایی که با ضربات چاقو هدف قرار گرفته بود، پیدا شد.

در سال ۲۰۲۲ نیز جسد داماریس موتی، ورزشکار بحرینی متولد کنیا، در شهر آیتن کنیا پیدا شد.گزارش کالبدشکافی حاکی بر خفه شدن او بود. مرگ موتی چند ماه پس از آن اتفاق افتاد که اگنس تیروپ، دارنده دو مدال قهرمانی جهان، در همان شهر با ضربات چاقو به قتل رسید.

بیشتر از ورزش