هم‌زمان با رسوایی چمن‌گیت و فساد مدیران فدراسیون، تاج می‌خواهد فوتبال اسرائیل را تعلیق کند

محمد دادکان تاکید کرد که چون مهدی تاج خودش فاسد است فساد فوتبال جمع نمی‌شود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، ضمن برگزاری جلسه‌ای مشترک با روسای فدراسیون‌های فوتبال فلسطین، لبنان و الجزایر، مدعی شد که به دنبال طرحی برای تعطیل کردن فعالیت‌های فدراسیون فوتبال اسرائیل است.

این درحالی است که مهدی تاج در شش ماه گذشته درگیر پرونده فساد گسترده مالی در فدراسیون فوتبال شده است و علاوه بر بازداشت دست‌کم هفت نفر از مدیران منصوب‌شده او به‌دلیل دریافت رشوه‌های کلان، خود تاج نیز به اتهام مشارکت در این پرونده‌ها و دریافت پنهانی سکه‌های طلا و ارز خارجی از چند باشگاه لیگ برتری، بارها به محاکم قضایی تهران و کرمان احضار شده است؛ تا حدی که خبرگزاری تابناک وضعیت تاج را «در آستانه بازداشت» توصیف کرد و محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور تبریز، نیز تهدید کرد که با صدور حکم علیه علیرضا بیرانوند، جزئیات پرونده‌های مالی مهدی تاج را افشا خواهد کرد.

حالا هم‌زمان با بحرانی‌تر شدن وضعیت فوتبال ایران به‌دلیل نبود حتی یک ورزشگاه و چمن استاندارد در سراسر ایران، که به یک رسوایی بین‌المللی تبدیل شده است، به نظر می‌رسد که ادعای مهدی تاج درباره تلاش برای تعلیق عضویت فدراسیون فوتبال اسرائیل در فیفا را باید به معنای تقلای او برای نزدیکی هرچه بیشتر به نهادهای حاکمیتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی با هدف رفع و رجوع پرونده‌های فساد مالی‌اش تفسیر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وبسایت خبری ورزش۳ در ایران، که سردبیرش به‌دلیل مشارکت و واسطه‌گری در پرونده فساد گسترده و چند میلیون دلاری مدیران فدراسیون فوتبال مدتی بازداشت بود، در گزارشش درباره اقدام جدید تاج و دعوت از روسای فدراسیون‌های فلسطین، لبنان و الجزایر، حملات ارتش اسرائیل به لبنان و غزه را «جنایات رژیم اشغالگر قدس» خواند و مدعی شد که فیفا باید فورا «به این درخواست به‌دلیل ادامه جنایات جنگی رژیم اشغالگر در لبنان» پاسخ دهد.

همچنین درحالی در این گزارش ادعا شده است که علاوه بر ایران ۱۱ کشور دیگر خاورمیانه موافق تعلیق عضویت اسرائیل در فیفا هستند که به جز فدراسیون‌های فلسطین، لبنان و الجزایر، تاکنون هیچ کشور دیگری برای تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل درخواست رسمی به فیفا ارائه نکرده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته، محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، در گفت‌وگو با روزنامه شرق، مهدی تاج و سایر مدیران این فدراسیون را «مفسد مالی» خواند و با یادآوری پرونده مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی در دوران ریاست مهدی تاج، گفت: «پولی که از ویلموتس خوردند را همه با هم خوردند.»

او افزود: «چرا الان او نمی‌تواند جلو فساد را بگیرد؟ چون خودش هم فاسد است. اگر کسی نمی‌گوید، من می‌گویم و شما هم ترس نداشته باشید. برخی بالادستی‌ها گرفتند و خوردند. چرا مدیران پرسپولیس و استقلال و تیم‌های صنعتی مواخذه نشدند؟»

مدافع پیشین باشگاه پرسپولیس که در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود، در بخش دیگری از این مصاحبه‌ به انتقاد از عملکرد نظام جمهوری اسلامی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی ایران پرداخت و گفت:‌ «۴۵ سال این مسیر را رفتیم که چه شود؟ فقط دو چیز از بین رفت؛ اعتقادات مردم و جوانی‌ها. دخترها و پسرها در جامعه می‌چرخند. نه مسکنی هست، نه شغلی. با وجود نفت و گاز، چرا در دنیا عددی نیستیم؟ این جوان با چه امیدی فردایش را سپری کند؟ شما ببینید علی کریمی برای چه رفت؟ یک آقای روحانی مصاحبه کرد که اله کنید، بله کنید، بگیرید ببرید. اجازه بدهید مردم حرفشان را بزنند.»

بیشتر از فوتبال