موسم ریاض با جایزه‌ای هنگفت میزبان بزرگ‌ترین تنیس‌بازان جهان است

مسابقات تنیس سیکس کینگز اسلم برای اولین بار در عربستان سعودی برگزار می‌شود

تصویری از تورنمنت تنیس سیکس کینگز اسلم‌ــ novakdjokovic.com

موسم ریاض در هفته جاری برای اولین بار مسابقات تنیس سیکس کینگز اسلم را معرفی می‌کند، که در آن شماری از بزرگ‌ترین تنیس‌بازان جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش دازون، رافائل نادال در یکی از آخرین حضورهایش پیش از بازنشستگی، همراه رقیب قدیمی‌اش نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز، برنده چهار گرند اسلم، در این رقابت‌ها حضور دارند.

یانیک سینر، تنیس‌باز شماره یک جهان، دنیل مدودف، قهرمان مسابقات آزاد آمریکا در ۲۰۲۱، و هولگر رونه، تنیس‌باز شماره چهار سابق جهان، نیز در این مسابقات حضور دارند، و جایزه‌ای هنگفت در انتظار برنده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جایزه نقدی نفر اول سیکس کینگز اسلم ۶ میلیون دلار است که پس از فینال روز شنبه، به برنده اهدا خواهد شد. این مبلغ بیش از دو برابر جایزه‌ای است که به برنده مسابقات آزاد استرالیا و مسابقات آزاد فرانسه اهدا می‌شود. این جایزه همچنان ۲ میلیون دلار بیشتر از جایزه نقدی قهرمان بخش تک‌نفره مردان در مسابقات ویمبلدون و آزاد آمریکا است.

علاوه بر این، هر شش بازیکن دست‌کم ۱.۵ میلیون دلار بابت حضور در تورنمنت سیکس کینگز اسلم دریافت خواهند کرد، رقمی که از بیشتر جوایز مسابقات تنیس بالاتر است.

مسابقات سیکس کینگز اسلم از روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود، که دنیل مدودف و یانیک سینر، و هولگر رونه و کارلوس آلکاراز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دو برنده سپس در روز پنجشنبه ۱۷ اکتبر، در مرحله نیمه‌نهایی با نواک جوکوویچ و رافائل نادال روبه‌رو می‌شوند. هر چهار بازیکن باقی‌مانده روز شنبه ۱۹ اکتبر ابتدا برای مقام سوم و سپس، در فینال دو برنده نیمه‌نهایی به میدان می‌روند.

تورنمنت سیکس کینگز اسلم مسابقه گرند اسلم محسوب نمی‌شود. این تورنمنت نمایشی انحصاری میزبان بهترین بازیکنان تنیس از تور ای‌تی‌پی است، اما رویدادی رسمی نیست.

بیشتر از تنيس