بازگشت شلوار جین‌ چسبان

میوچیا پرادا نیز مدل‌ها را در شلوارهای تنگ و چسبان روی صحنه فرستاد

تصویر تزئینی از یک مدل که شلوار جین چسبان پوشیده است

فعالان دنیای مد مدتی است که درباره محبوبیت دوباره شلوار جین‌های چسبان صحبت می‌کنند. در هفته‌های مد و مجموعه‌های پاییز و زمستان سال آینده نیز علاقه طراحان به بیرون آوردن پاها از شلوار‌های گشاد یا دامن‌‌های بلند به دو شکل خود را نشان داد: جوراب‌شلواری و جین چسبان و اندامی.

نشریه ووگ بریتانیا با کنار هم گذاشتن آنچه در ماه‌های گذشته در دنیای مد دیده‌ایم، بازگشت جین‌های چسبان را به دنیای مد اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیج آدامز گلر، زنی که پوشش جین شیک و کلاسیک بیانسه و سارا هریس را انتخاب می‌کند، در گفت‌وگویی با ووگ پیش‌بینی کرده بود که بازگشت این مدل جین خیلی دور نیست. این مدل سابق بیش از سه دهه است که مدل‌های متفاوت شلوار جین را در دنیای مد دیده و به گفته او، شلوار چسبان یا اندامی (اسکینی skinny) یکی از مدهای تکرارشونده در سال ۲۰۲۴ خواهد بود که از دهه‌های قبل دوباره به سمت ما بازگشته است.

این پیش‌بینی حرفه‌ای او به واقعیت پیوست و در نمایش‌های پاییز/زمستان ۲۰۲۴ پاریس دیدیم که جین‌های لوله‌تفنگی واقعا به صحنه بازگشته‌اند؛ اما از خود بپرسید: آیا این واقعا غافلگیرکننده بود؟ آیا به سبک شلوار چسبان فاق کوتاه با کمربند، تی‌شرت سه‌دکمه (پولو) و کفش‌ تخت برگشته‌ایم؟ سبکی که یادآور خواننده فقید، امی واینهاوس، است که این سبک را با خالکوبی و خط چشمی پهن و ضخیم تکمیل می‌کرد.

به‌طور حتم شان مک‌گیر، مدیر خلاق الکساندر مک‌کویین که اکتبر ۲۰۲۳ به این خانه مد پیوست، برای مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴، به کمد لباس خواننده «بازگشت به سیاهی» نیم‌نگاهی داشته است. او به ووگ گفت: «این در مورد افراد منحصربه‌فرد با شخصیت‌های واقعا قدرتمند است که من بسیار کنجکاوم در خیابان‌های لندن با آن‌ها ملاقات کنم.»

شلوارهای مک‌گیر بین تمام سبک‌های فصل کمتر از همه تنگ و چسبان بودند، اما او با زدن روبان‌های جین ژولیده روی مچ پاها که با مفهوم انقباض و تنگی بازی می‌کرد، به نتیجه رسید. سبک دمنای بالنسیاگا هم به همان اندازه چالش‌برانگیز بود؛ هماهنگ‌شده با چکمه‌های بلند تا زانو که ساق پا را تنگ در بر گرفته بود.

در همین حال، میوچیا پرادا نیز مدل‌ها را در شلوارهای تنگ و چسبان روی صحنه فرستاد.

حتی نشان تجاری پاریسی شیک «میو میو» نیز جین‌های تنگی که پهلو به پهلوی اندامی (اسکینی) می‌زدند، راهی صحنه نمایش کرد. میکا آرگاناراز، مدل آرژانتینی، با کت جین کوتاه و کفش‌ کالج (لوفر) و جین چسبان بهترین تبلیغ برای این پوشش بود.

پیج آدامز گلر می‌گوید زمان خرید جین چسبان حواستان به جیب‌های پشتی باشد: «آن‌ها باید اندازه و زاویه مناسبی داشته باشند تا باسن شما خوب به نظر برسد.» برای اینکه از خوش‌ترکیب بودن آن در دو حالت ایستاده و نشسته مطمئن شوید، آزمون نشستن را انجام دهید: «خط کمر باید همان‌جایی بماند که وقتی ایستاده‌اید در آن نقطه است.»

او در پایان به دوستداران جین مخصوصا مدل‌های چسبان توصیه می‌کند زمان شستشو مراقب این نوع لباس باشند تا شکل و فرمش را از دست ندهند و هرگز جین را داخل خشک‌کن نیندازند.

بیشتر از مُد و زیبایی