هشدار ترامپ نسبت به قریب الوقوع بودن جنگ جهانی سوم

ترامپ می‌گوید: باید فورا مذاکره کنیم وگرنه حتما به جنگ سوم جهانی می‌رسیم

ترامپ تاکید کرده بود که تمام تلاش‌ها باید در جهت انجام مذاکرات برای پایان دادن به آن باشد - AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سخنانی تازه مجددا نسبت به خطر وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داده و گفته است: «ما باید خواستار مذاکره فوری برای پایان صلح‌آمیز جنگ در اوکراین باشیم وگرنه به جنگ سوم جهانی می‌رسیم و چیزی از زمین باقی نمی‌ماند. همه اینها به این دلیل است که آدم‌های ابله سرنخی نداشتند... آنها قدرت هسته‌ای را نمی‌فهمند.»

ترامپ گفت:« ما میلیون‌ها نفر را از دست خواهیم داد و احتمال وقوع جنگ سوم جهانی نزدیک است.»

ترامپ پیشتر نیز با انتقاد از دولت فعلی کشورش تاکید کرده بود که اقدامات دولت کنونی آمریکا در قبال اوکراین ممکن است جرقه جنگ سوم جهانی را روشن کند.
 
او تاکید کرده بود که تمام تلاش‌ها باید در جهت انجام مذاکرات برای پایان دادن به آن باشد.
 
خبرگزاری روسی تاس در همین خصوص گزارش کرده بود که ترامپ در ماه مه در جمع هوادارانش در وایومینگ با صراحت گفت اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ برگزیده شده بود، جنگ اوکراین هرگز آغاز نمی‌شد.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد:«آنها در دوران ریاست‌جمهوری بوش، گرجستان را از دست دادند، در دوران اوباما، کریمه را از دست دادند و در دوران بایدن همه چیز را باختند، اما در دوران ترامپ هیچ چیزی از دست نرفت.»
 
نشریه نیویورکر نیز به تازگی در مقاله‌ای با عنوان «اگر الان درحال جنگ سوم جهانی  با روسیه باشیم چه؟» با تاکید براینکه تحریکات اخیر پوتین بار دیگر واشنگتن را در تنگنای بدی قرار داده نوشته است:«... اکنون می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ولادیمیر پوتین وقتی به گوشه رانده می‌شود، اینگونه پاسخ می‌دهد.»
 
این مقاله با اشاره به اینکه در طول هفت ماهی که از جنگ اوکراین می‌گذرد، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا بر موضع خود یعنی کمک به پیروزی اوکراین ثابت مانده تاکید می‌کند که این پیروزی باعث شروع جنگ سوم جهانی نمی‌شود.

با این حال، از زمانی که پوتین در اوایل سپتامبر تاکید کرد «از تمام سیستم‌های تسلیحاتی‌ موجود استفاده می‌کند» و هشدار داد که «این بلوف نیست» فقط هواداران ترامپ نیستند که با فوریت بیشتری خواستار انجام مذاکره صلح شده‌اند.

 ترامپ پیشتر نیز ضمن انتقاد از اولویت‌های بایدن گفت که دولت باید به جای کمک به اوکراین هرکاری می‌تواند برای تامین امنیت داخلی انجام بدهد. 

بیشتر از جهان