سلاح‌های توقیف‌شده به مقصد یمن ممکن است به اوکراین ارسال شود

به گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، این اقدام بی‌سابقه می‌تواند به کی‌یف در جنگ با نیروهای روسیه کمک کند

این اقدام غیرمعمول می‌تواند منبع جدیدی از قدرت نظامی برای آمریکا و متحدانش ایجاد کند -Reuters

مقام‌هایی آمریکایی و اروپایی می‌گویند ارتش ایالات متحده در حال بررسی ارسال هزاران سلاح توقیف‌شده و بیش از یک میلیون گلوله به اوکراین‌‌اند، تسلیحاتی که زمانی برای شبه‌نظامی‌های تحت حمایت ایران در یمن ارسال شده بود.

به گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، این اقدام بی‌سابقه می‌تواند به کی‌یف در جنگ با نیروهای روسیه کمک کند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که به‌دنبال ارسال بیش از ۵ هزار تفنگ، ۱.۶ میلیون گلوله مهمات اسلحه‌های کوچک، تعداد کمی موشک‌های ضدتانک و بیش از ۷ هزار فیوز مجاورتی به اوکراین‌اند که در ماه‌های اخیر، در سواحل یمن از قاچاقچیانی که مظنون‌اند برای ایران کار می‌کنند، کشف و ضبط شده است.

این اقدام غیرمعمول می‌تواند منبع جدیدی از قدرت نظامی برای آمریکا و متحدانش ایجاد کند که به دنبال برآورده کردن نیاز اوکراین به حمایت نظامی‌اند. این اقدام در وضعیتی صورت می‌گیرد که حمله نظامی روسیه به اوکراین در آستانه دومین سال خود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، سفارت اوکراین در واشنگتن‌ به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این خبر، پاسخ نداده است.  

به گزارش وال‌استریت‌ ژورنال در اول فوریه (۱۲بهمن ‌ماه) یک کشتی جنگی فرانسوی در تاریخ ۱۵ ژانویه سال جاری، یک کشتی مشکوک به قاچاق را در سواحل یمن توقیف کردند. به گفته آنان، ارتش فرانسه بیش از سه هزار تفنگ، نیم میلیون گلوله مهمات و ۲۰ موشک هدایت‌شونده ضد‌تانک را کشف کرده است.

تیم‌ هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم ایالات متحده در مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی دریایی در بحرین، نیز پیش از این گفته بود که ارتش آمریکا به توقیف تسلیحات در ۱۵ ژانویه در خلیج عمان کمک کرده است، اما از ارائه جزئیات خودداری کرد. او همچنین افزود تنها در دو ماه گذشته، «ما و شرکایمان از رسیدن بیش از پنج هزار سلاح و یک میلیون و ۶۰۰ هزار گلوله به یمن جلوگیری کرده‌ایم.»

ایالات متحده آمریکا و متحدانش، تهران را متهم می‌کنند که شبه‌نظامیان حوثی یمن را با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات مجهز می‌کند و معتقدند که از این تسلیحات، برای حمله به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نیروهای یمنی مخالف حوثی‌ها استفاده می‌شود. تهران حمایت سیاسی آشکاری از نیروهای حوثی‌ می‌کند، اما ارائه سلاح به آن‌ها را انکار کرده است.

بیشتر از جهان