پلیس ناتینگهام یک مرد را به ظن قتل سه نفر بازداشت کرد

نخست‌وزیر بریتانیا حوادث ناتینگهام را «تکان‌دهنده» خواند و با خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان این خشونت‌ها ابراز همدردی کرد

پلیس ناتینگهام خیابان‌های اطراف محل حادثه را محاصره کرده است‌ــ AFP

در پی کشته شدن سه نفر در ناتینگهام، پلیس بریتانیا یک مرد ۳۱ ساله را به ظن قتل بازداشت کرده است. پلیس می‌گوید در خشونت‌های ناتینگهام سه نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

ساکنان ناتینگهام بامداد سه‌شنبه ۱۳ ژوئن (۲۳خرداد) شاهد آماده‌باش گسترده نیروهای امنیتی در این شهر بودند. پلیس مناطق اطراف محل حوادث را محاصره کرد و با قرار دادن حصارهایی مانع ورود رهگذران شد.

پلیس ناتینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ساعت ۴ بامداد در پی گزارش یک حادثه‌، به خیابان ایکلستون فراخوانده شد؛ جایی که در آن دو نفر در خیابان کشته شده بودند. پس از آن، ماموران پلیس به محلی دیگری در خیابان میلتون فرا خوانده شدند که گفته شد یک خودرو ون در آنجا قصد داشته است سه نفر را زیر بگیرد. این افراد در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان‌اند. پلیس می‌افزاید جسد مرد دیگری را هم در جاده ماگدالا پیدا کرده است.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، حوادث ناتینگهام را «تکان‌دهنده» خواند و با خانواده‌ جان‌باختگان و مجروحان این خشونت‌ها ابراز همدردی کرد. او در پیامی با قدردانی از نیروهای پلیس، تاکید کرد که باید به پلیس زمان داده شود تا بتواند تمام ابعاد این جنایت را بررسی کند.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، این سه حمله تروریستی اعلام نشده‌اند و تحقیقات مرتبط با خشونت‌های ناتینگهام را ماموران پلیس محلی و نه افسران مبارزه با تروریسم هدایت می‌کنند. با این حال، پلیس مبارزه با تروریسم هم در این تحقیقات پلیس محلی را یاری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفت: «حدود ساعت ۴ بامداد در خیابان ایکلستون، مرد و زنی را دیدم که به ضرب چاقو زخمی شدند». او افزود: «با شنیدن سرو‌صدای درگیری از پنجره به بیرون سرک کشیدم و دیدم یک نفر کلاه بر سر و کوله‌پشتی به دوش در حال زدوخورد با چند نفر دیگر است که یکی از آن‌ها فریادزنان کمک می‌خواست. بعد دیدم که با چاقو به یک پسربچه و پس از آن به یک زن حمله کرد. اندکی بعد، پسربچه از پای درآمد». به گفته این شاهد عینی، تمام این اتفاقات در عرض چهارپنج دقیقه رخ داد. او افزود که بلافاصله به پلیس تلفن زده و پلیس پنج دقیقه بعد به محل حادثه رسیده است.

به اعتقاد کیت مینل، رئیس پلیس ناتینگهام‌، این سه حادثه به هم مرتبطند. او به انگیزه احتمالی این قتل‌ها هیچ اشاره‌ای نکرد و افزود که تحقیقات در مراحل اولیه است و گروهی از کارآگاهان در تلاش‌اند اطلاعات بیشتر در این زمینه به دست آورند. پلیس برای بررسی انگیزه مظنون به قتل در حالی بررسی اطلاعات گوشی همراه، رایانه و دیگر موارد مرتبط است.

دو باشگاه فوتبال حرفه‌ای ناتینگهام فارست و نوتس کانتی هم با ابراز تاسف از این حادثه «وحشتناک»، با خانواده‌‌ قربانیان ابراز همدردی کردند.

بیشتر از جهان