اتریش از انهدام گروه تروریستی که مظنون به ارتباط با داعش بود خبر داد

به گفته مقام‌های امنیتی اتریش، بازجویی‌های انجام‌شده تاکنون نشان می‌دهد که مظنونان نگرش‌های «بنیادگرایی اسلامی» و «تروریستی» دارند

مقام‌های امنیتی اتریش روز سه‌شنبه پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور)، اعلام کردند که یک گروه تروریستی مشکوک به ارتباط با داعش، متشکل از ۹ مرد و یک زن را متلاشی کردند. آن‌ها همچنین از بازداشت یکی از مظنون‌ها خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرویس اطلاعات داخلی اتریش با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه خبر داد: «تحقیقات و بازجویی‌های انجام‌شده تاکنون نشان می‌دهد که مظنونان نگرشی بین بنیادگرایی اسلامی و تروریستی دارند.»

این سازمان جزئیات بیشتری در مورد مظنونان فاش نکرد و تنها تاکید کرد که همچنان در حال انجام تحقیقات بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هویت مظنونان مطابق با قوانین حفظ حریم خصوصی اتریش اعلام نشده است، اما یکی از خبرگزاری‌های اتریش گزارش داد که مظنونان اهل کشورهای اتریش، ترکیه، عراق، روسیه و کرواسی و افرادی بدون تابعیت‌اند.

بیانیه سرویس اطلاعات داخلی اتریش همچنین افزوده است: «مظنونان که بین ۱۵ تا ۲۳ سال سن دارند و در نزدیکی شهر لینز در شمال اتریش زندگی می‌کنند، ظاهرا به مدت طولانی برای سازمان تروریستی داعش و فعالیت‌های جنایتکارانه آن عضوگیری می‌کردند.»

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، آن‌ها قصد داشتند در یک مسجد یا نمازخانه با ایجاد نمادهای مرتبط با طالبان، به فعالیت‌های تبلیغاتی و استخدامی برای آن‌ها بپردازند.»

به گفته مقام‌های امنیتی اتریش، در جریان بازرسی از خانه‌ افراد مظنون در اوایل ماه ژوییه، ده‌ها تلفن همراه، لپ‌تاپ، رایانه‌های شخصی و لوازم تبلیغاتی کشف و ضبط شد.

دفتر دادستانی عمومی در شهر لینز دستور بازداشت یکی از مظنونان را که جوانی ۱۸ ساله است، به این دلیل که خطر فرار یا ارتکاب جنایت وجود دارد، صادر کرد. تحقیقات در مورد سایر مظنونان همچنان ادامه دارد.

بنا به اطلاعات منتشرشده از طرف سرویس اطلاعات داخلی اتریش، این گروه ظاهرا با «امارت قفقاز» که یک گروه افراطی است و در قفقاز روسیه فعالیت می‌کند نیز مرتبط بوده، اما جزئیات بیشتری در مورد این اتهام ارائه نشده است.

این گروه همچنین متهم است که یک جوان ۱۹ ساله را تشویق کرده که گرافیتی داعش را روی دیوارها ایجاد کند و به اموال عمومی در سنت پولتن در غرب وین آسیب بزند.

بیشتر از جهان