مادر زندانی مظنون به جاسوسی برای ایران: پسرم مشکل روانی دارد

فرناز خلیفه ۴۷ ساله مدعی است پسرش از نوجوانی دوره‌های عود بیماری روانی داشته است و در واقعیت زندگی نمی‌کند

دنیل خلیفه، سرباز پیشین ارتش بریتانیا، به اتهام‌های مرتبط با تروریسم و تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه در زندان بود‌ـ AFP

مادر دنیل خلیفه گفت پسرش مشکل روانی دارد و درخواست کرد به پسرش کمک شود زیرا «در واقعیت زندگی نمی‌کند».

به گزارش میرر، فرناز خلیفه ۴۷ ساله، مادر سرباز پیشین که مظنون به جاسوسی برای ایران است، گفت پسرش از نوجوانی دوره‌های عود بیماری روانی داشته است و معتقد است دنیل کمک و حمایت روانی لازم را دریافت نکرده بود.

فرناز خلیفه متولد ایران و پیش‌تر پرستار بوده است. او می‌گوید: «وقتی دنیل دستگیر شد، می‌خندید و چشمک می‌زد، این عادی نیست. احساس درماندگی می‌کنم. این واقعیت ندارد، وهم و خیال است. دنیل مثل آدم عادی فکر نمی‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مادر دنیل خلیفه، پسرش آدم منظم و شادی بود، اما پس از ۱۸ سالگی سرد رفتار می‌کرد و به‌ندرت زنگ می‌زد.

فرناز خلیفه از پسرش خواسته بود که کمک روانپزشکی بگیرد اما به نظرش دنیل این کار را نکرده بود. او در ادامه افزود: «به نظر نمی‌رسد که او اصلا کمکی گرفته باشد. مشکلاتش جدی گرفته نشده بود.»

او می‌گوید برای دیدن خواهر دوقلوی دنیل، یاسمین که در امپریال کالج دانشجوی کارشناسی ارشد است، به لندن آمده بود که متوجه شد پسرش از زندان فرار کرده است.

دنیل خلیفه ۲۱ ساله که سرباز پیشین ارتش بریتانیا است به اتهام‌های مرتبط با تروریسم، تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه، و جاسوسی برای جمهوری اسلامی در زندان وانزورث به سر می‌برد. گفته می‌شود «دشمن» می‌تواند به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از اطلاعاتی که او جمع‌آوری کرده بود استفاده کند.

بی‌بی‌سی نیوز ۷ سپتامبر در گزارشی نوشت تصور می‌شود واژه «دشمن» در اسناد قضایی پرونده دنیل خلیفه به حکومت ایران اشاره داشته باشد.

او روز چهارشنبه ۶ سپتامبر از زندان فرار کرد اما طی یک عملیات گسترده ۷۵ ساعته دستگیر شد.

بیشتر از جهان