اقامت پرحاشیه کریستیانو رونالدو در هتل اسپیناس تهران

مدیر هتل اسپیناس: متاسفانه برخی هموطنان داخل برخی اتاق‌های هتل شده و در اتاق‌ها را قفل کردند که با اتخاذ تدابیری توانستیم آن‌ها را از اتاق‌ها بیرون آورده و به بیرون هتل منتقل کنیم

در پی هجوم علاقه‌مندان کریستیانو رونالدو به هتل اسپیناس تهران، محل اقامت بازیکنان تیم النصر عربستان سعودی، عصر دوشنبه، ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر)، مدیر بخش خدمات این هتل از تصرف برخی اتاق‌های هتل به دست مردم خبر داد.

علی‌اصغر امیری،  مدیر هتل اسپیناس، درباره رفتار مردم گفت: «متاسفانه برخی هموطنان داخل برخی اتاق‌های هتل شده و در اتاق‌ها را قفل کردند که با اتخاذ تدابیری توانستیم آن‌ها را از اتاق‌ها بیرون آورده و به بیرون هتل منتقل کنیم.»

او همچنین از تخریب بخش‌هایی از فضای سبز و درها و بخشی از ورودی هتل به دلیل هجوم مردم به داخل لابی هتل خبر داد، اما تاکید کرد که «تمهیدات جدی برای امنیت و اقامت تیم النصر در نظر گرفته شده است».

امیری با رد شایعه اقامت رونالدو در سوییت ۹۰ میلیون‌تومانی هتل محل اقامت تیم ‌فوتبال النصر، ارقامی را نیز که درباره اجاره اتاق‌ها ذکر شده است، رد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تاکید کرد که سه ‌طبقه از هتل در اختیار تیم النصر قرار گرفته است، اتاق‌های آن برای هر شب به قیمت پنج میلیون تومان رزرو شده و ورود به این طبقات هم برای مسافران متفرقه ممنوع است، اما افزود: «البته در آن سه طبقه چند اتاق خوب رزرو شده که ما اطلاع نداریم در اختیار چه کسانی قرار خواهد گرفت. به هر حال این‌ها مسائل امنیتی است.»

اگرچه استقبال مردم از ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در کشورهای دیگر نیز دیده شده است، اما ناتوانی از ممانعت از هجوم و ورود مردم به محوطه داخلی هتل و اشغال برخی اتاق‌ها، اتفاقی نگران‌کننده برای تیم‌های فوتبال باشگاهی ایران است که در هفته‌های آینده باید میزبانی از چهره‌های سرشناس دیگری را نیز، همچون کریم بنزما، ستاره باشگاه الاتحاد، و نیمار، ستاره برزیلی الهلال عربستان سعودی، بر عهده گیرند، چرا که در صورت نارضایتی تیم النصر از شرایط اقامت خود در ایران، احتمال واکنش ای‌اف‌سی و لغو میزبانی تیم‌های ایرانی می‌تواند مطرح باشد.

برخی رسانه‌های ورزشی در ایران از لغو تمرین تیم النصر در ورزشگاه آزادی به دلیل نگرانی از شرایط امنیتی مسیر هتل به ورزشگاه، و حضور شماری از مردم در مقابل ورزشگاه آزادی خبر دادند.

پلیس تهران نیز با صدور بیانیه‌ای، از شهروندان تهرانی خواست که با توجه ‌به لغو تمرین تیم النصر، از تجمع در اطراف ورزشگاه آزادی خودداری کنند.

با این حال، برخلاف شایعات منتشرشده مبنی بر لغو نشست خبری سرمربی تیم النصر، لوئیس کاسترو در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که دلیل لغو تمرین این تیم، خستگی بازیکنان بوده است. او پس از این نشست که نکته مهم آن غیبت رونالدو ستاره پرتغالی بود، همراه با یکی از بازیکنان تیم النصر و اسکورت ویژه نیروی انتظامی، برای بازدید از وضعیت زمین مسابقه، راهی ورزشگاه آزادی شد.

آنچه هجوم علاقه‌مندان رونالدو را برای دیدن او و اخلال در نظم محل استقرار این تیم برجسته‌تر می‌کند، ناتوانی نیروی انتظامی ایران در تامین نظم محیط است.

این در حالی است که هتل اسپیناس به دلیل میزبانی از چهره‌های سیاسی از قبیل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دارای بالاترین سطح امنیتی ممکن است و مشخص نیست که چرا با وجود پیش‌بینی احتمال حضور مردم، تدابیر لازم برای پیشگیری از نحوه نامناسب هجوم به داخل هتل در نظر گرفته نشده است. این نکته به‌ویژه در ساعات گذشته در معرض توجه رسانه‌های عربستان سعودی و برخی شبکه‌های ورزشی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

بیشتر از ورزش