جام اسب‌دوانی سعودی، رویدادی که دنیای ورزش و مد را در هم می‌آمیزد

«دهکده فرهنگی» مکانی عالی برای دیدن و دیده شدن است، تماشاگران و چهره‌های مشهور با لباس‌های شیک و آراسته می‌آیند و روی فرش قرمز می‌روند

جام سعودی فقط یک مسابقه اسب‌دوانی نیست، بلکه فرصتی برای نمایش فرهنگ و آداب‌ و رسوم این کشور است‌ـ Arab News/Huda Bashatah

اسب‌های عربی و بادیه‌نشینان قرن‌ها همزیستی داشته‌اند و با شرایط زندگی در آب‌و‌هوای سخت سازگار شده‌اند. امروز نیز اسب عربی حلقه ارتباطی میان فرهنگ عربستان سعودی و جهان است.

جام اسب‌دوانی سعودی رویدادی سالانه است که هم ساکنان محلی و هم تماشاگرانی از سراسر جهان را جذب می‌کند.

به گزارش عرب نیوز، این مسابقات را باشگاه سوارکاری عربستان سعودی در فوریه ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد و با جایزه‌ای ۳۵.۳۵ میلیون دلاری، که بالاترین جایزه این ورزش است، به‌سرعت شهرت پیدا کرد. در این رویداد سالانه دو روزه، شرکت‌کنندگان در قالب ۱۶ مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

AN Photo/Huda Bashatah

این رویداد بهترین سوارکاران، اسب‌های مسابقه، مربیان، و صاحبان اسب را  از سراسر جهان به ریاض می‌آورد تا شاهد تجربه‌ای ورزشی و اجتماعی باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جام سعودی فقط یک مسابقه اسب‌دوانی نیست، بلکه فرصتی برای نمایش فرهنگ و آداب‌ و رسوم این کشور است. «دهکده فرهنگی» مکانی عالی برای دیدن و دیده شدن است. تماشاگران و چهره‌های مشهور با لباس‌های شیک و آراسته می‌آیند و روی فرش قرمز می‌روند.

جام سعودی علاوه بر اجرای موسیقی و رقص و نمایشگاه‌های جانبی مناظر و معماری، نمایشگاه «۱۰۰ برند سعودی» را نیز شامل می‌شود، که کمیسیون مد این کشور ترتیب داده است و فرصتی است برای نگاهی به تازه‌ترین‌های دنیای مد عربستان سعودی.

AN Photo/Huda Bashatah

شاهزاده نور الفیصل، مشاور ویژه رئیس باشگاه سوارکاری عربستان سعودی و مدیر مسابقات اسب‌دوانی جام سعودی، با اشاره به شباهت این رویداد به رویال اسکات بریتانیا و جدایی‌ناپذیر بودن مد از دنیای مسابقات سوارکاری، می‌گوید: «این بخشی از داستانی است که جریان دارد. اگر به آنچه از اواخر سال ۲۰۱۹ در عربستان سعودی دارد رخ می‌دهد نگاهی بیندازید، جام سعودی از نظر رشدی که کرده و اینکه بازتابی است از آنچه رخ داده و همچنین توجه بین‌المللی به شرکت‌کنندگان، مانند جهانی کوچک است. ما بسیار مفتخریم که این رویدادی واقعا بین‌المللی است.»

بیشتر از فرهنگ و هنر