خانه‌ حراج کریستیز شعبه‌ای در عربستان سعودی تاسیس می‌کند

پس از راه‌اندازی خانه حراج کریستیز دبی در سال ۲۰۰۵، این دومین شعبه کریستیز در منطقه خلیج فارس است

تصویر نور کلانی مدیر عامل جدید خانه حراج کریستیز در عربستان سعودی در کنار تصویر یکی از حراج‌ها - christie's house

خانه حراج کریستیز که در سال ۱۷۶۰ میلادی و به همت جیمز کریستی بنا نهاده شد و طی سال‌ها دفاتری در نیویورک، رم و ژنو برپا کرد، اکنون حضورش در خاورمیانه را گسترش می‌دهد و خانه‌ای در قلب عربستان سعودی، در شهر ریاض، تاسیس می‌کند. این اولین بار است که خانه حراج کریستیز یک مرکز فعالیت دائمی در کشوری راه‌اندازی می‌‌کند. 

آنته‌آ پیرز، رئیس کریستیز در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، گفت این خانه حراج طی سالیان متمادی مشتریانی از عربستان سعودی ساکن این کشور و دیگر نقاط جهان داشته است و پایگاه مشتریانش در عربستان سعودی همواره رو به گسترش بوده است.  به گزارش آرت‌نیوز، نور کلانی به‌عنوان مدیرعامل جدید خانه حراج کریستیز در عربستان سعودی انتخاب شده است. پیرز می‌گوید: «انتخاب نور کلانی در این منصب نشان از پیشرفت و بلند‌پروازی عربستان سعودی دارد که به‌سرعت در حال رشد است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلانی پیش از این نظارت بر «گالری ایام» را بر عهده داشت و همچنین مرکز مشاوره آثار هنری و لوکس خودش را مدیریت می‌کرد. او به پاس تلاش‌هایش عنوان «شوالیه هنر و ادبیات» (Knight of the Order of the Arts and Letters) را از وزارت فرهنگ فرانسه دریافت کرد. او می‌گوید: «مشتاقانه منتظرم تا با مجموعه‌داران، موسسات و افراد دست‌اندرکار در زمینه هنر ارتباط برقرار کنم و آنچه کریستیز پایه‌گذاری کرده است گسترش دهم.» 

پس از راه‌اندازی خانه حراج کریستیز دبی در سال ۲۰۰۵، این دومین شعبه کریستیز در منطقه خلیج فارس است. این خانه حراج در عربستان سعودی بر هنر مدرن و معاصر خاورمیانه و همچنین جواهرات و ساعت متمرکز خواهد بود. عربستان سعودی میزبان مجموعه‌های هنری خصوصی و عمومی، و نمایشگاه‌‌هایی است که در چارچوب پروژه فرهنگی عظیم چشم‌انداز ۲۰۳۰ در این کشور افتتاح می‌شوند. شایان ذکر است که خانه حراج کریستیز با فروش اثر نقاشی «سالواتور موندی» به شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به رکورد فروش اثر هنری در این خانه حراج دست یافت. 

آنته‌آ پیرز، در مصاحبه با عرب‌نیوز گفت که عربستان سعودی خانه نسل جوان ثروتمندی است که از قابلیت‌های بالای سرمایه‌گذاری این کشور خبر می‌دهد و طبق شواهد، رو به افزایش است.  

بیشتر از فرهنگ و هنر