سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در فوتبال پایه؛ فرزند تکنیکی رونالدو هم به النصر پیوست

جونیور رونالدو از زمان مهاجرت پدر و اعضای خانواده‌اش به عربستان سعودی تمرینات منظم را ادامه داده است تا شاید روزی قدم در مسیر پدر نابغه‌اش بگذارد

جونیور رونالدو با پیراهن النصر عربستان در کنار کریستیانو رونالدو-AFP

کریستیانو جونیور رونالدو، فرزند ارشد فوق‌ستاره پرتغالی جهان، با عقد قراردادی طولانی‌مدت به عضویت تیم نوجوانان النصر عربستان سعودی درآمد و حالا با هم‌تیمی‌های ۱۳ ساله‌اش تمرین می‌کند تا به‌زودی برای اولین‌بار در یک مسابقه رسمی وارد مستطیل سبز شود.

روزنامه الریاضیه عربستان سعودی با انتشار این خبر نوشت که باشگاه النصر پس از گذشت یک‌سال از آغاز همکاری با کریستیانو رونالدو، اکنون با استفاده از قانون جدید مصوب در فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، با جونیور رونالدو نیز قرارداد امضا کرده است تا در سال‌های آتی هواداران فوتبال در این کشور شاهد حضور رونالدویی دیگر با پیراهن تیم بزرگسالان النصر باشند.

جونیور ۱۳ ساله، همانند پدرش پیراهن شماره ۷ النصر را برای حضور در مسابقات لیگ فوتبال نوجوانان عربستان سعودی انتخاب کرده و در اولین بازی نیز قرار است در مسابقه افتتاحیه لیگ کمتر از ۱۳ سال، با پیراهن النصر مقابل تیم القادیسه به میدان برود.

این درحالی است که بنا بر گزارش روزنامه میرور، مسئولان آکادمی فوتبال رئال مادرید نیز علاقه‌مند بودند تا رونالدو جونیور را در تیم نوجوانان این باشگاه استخدام کنند، اما فرزند رونالدوی بزرگ که در تمریناتش تکنیک تحسین‌برانگیزی را از خود نمایش داده است، تصمیم گرفت تا با پیراهن النصر عربستان سعودی به‌طور حرفه‌ای وارد دنیای فوتبال شود.

عبدالرحمن الشهرانی، پیشکسوت فوتبال عربستان سعودی و مدیر تیم‌های پایه‌ای النصر، درباره جذب جونیور رونالدو می‌گوید: «توسعه فوتبال در جهان، همواره از سطوح پایه‌ای آغاز می‌شود و ما در باشگاه النصر نیز قدردان تصمیم فدراسیون فوتبال عربستان سعودی هستیم که امکان جذب استعداد‌های خارجی، از‌جمله فرزند کریستیانو رونالدو را فراهم کرده‌اند.»

رسانه‌های سعودی نیز می‌گویند جونیور رونالدو از زمان مهاجرت پدر و اعضای خانواده‌اش به عربستان سعودی، طی ماه‌های اخیر پیوسته تمرینات منظم خود را در این کشور ادامه داده است تا شاید روزی بتواند قدم در مسیر پدر نابغه‌اش بگذارد؛ آرزویی که تحقق آن بسیار سخت، اما غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

هفته گذشته کریستیانو رونالدو در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «آیا پسرت جانشین تو خواهد شد؟»، جواب داده بود: «بگذارید از زندگی‌اش لذت ببرد. او همان چیزی می‌شود که خودش می‌خواهد.»

زمانی که کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد بازگشت، جونیور به آکادمی این باشگاه انگلستانی پیوسته بود و حالا دوباره این نوجوان با باشگاهی که پدرش عضو آن است قرارداد بسته است. کریستیانو رونالدو پیش از این در سال ۲۰۱۹ گفته بود: «گاهی اوقات پسرم به من می گوید: پدر چندسال دیگر هم فوتبال بازی کن، چون می‌خواهم با تو هم‌بازی شوم.»

کریستیانو رونالدو با وجود ۳۸ ساله شدن، همچنان در اوج آمادگی بدنی قرار دارد و پس از دو گلی که شامگاه دوشنبه با پیراهن تیم ملی پرتغال مقابل بوسنی به ثمر رساند، در کمال حیرت فوتبال‌دوستان و با عبور از هالند جوان، با ۴۰ گل زده در سال جاری میلادی، به گلزن‌ترین بازیکن سال ۲۰۲۳ جهان تبدیل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جالب است بدانیم که این ۴۰ گل نیز تنها در ۴۳ مسابقه به ثمر رسیده است که آماری رویایی برای فوق‌ستاره پرتغالی محسوب می‌شود و جونیور نوجوان را امیدوار می‌کند تا با ادامه این روند، روزی بتواند با پدرش در باشگاه النصر هم‌بازی شود.

کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان که اکنون باکیفیت‌ترین فوتبالیست لیگ عربستان سعودی محسوب می‌شود و با ۱۰ گل و پنج پاس گل، تا هفته نهم لیگ این کشور بهترین گلزن و بهترین پاسور است، تاکنون در ۲۰۱ بازی با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته است و با ثبت ۱۲۷ گل ملی، بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در رده ملی محسوب می‌شود.

علاوه بر کریستیانو جونیور، رونالدو چهار فرزند دیگر، یک پسر و سه دختر، دارد و دو نفر از آن‌ها، فرزندان مشترک رونالدو و جورجینا رودریگز، دوست‌دختر فعلی ستاره پرتغالی‌اند. 

کاپیتان تیم ملی پرتغال پس از انجام دویستمین بازی ملی خود در هفته گذشته مقابل اسلواکی و در جریان رقابت‌های انتخابی یورو، به خبرنگاران گفته بود: «هرگز فکر نمی‌کردم به این آمار برسم. این آمار به من انگیزه می‌دهد. عاشق بازی در تیم ملی هستم و به آینده فکر نمی‌کنم، بلکه کوتاه‌مدت فکر می‌کنم و همیشه سعی می‌کنم از لحظه لذت ببرم. امیدوارم ششمین حضورم در مسابقات یورو را هم تجربه کنم و هیچ مشکل و مصدومیتی به سراغم نیاید. در حال حاضر در النصر بسیار خوشحالم.»

عربستان سعودی درحال حاضر اصلی‌ترین کاندیدای میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۳۴ محسوب می‌شود و از حالا با صرف سرمایه‌گذاری هنگفت و برنامه‌ریزی، تلاش می‌کند تا قبل از رسیدن به سال ۲۰۳۴ فوتبال پایه خود را تا بیشترین حد ممکن تقویت کند تا با پرورش نسلی طلایی، حضوری آبرومند را در بازی‌های خانگی‌اش در جام جهانی به نمایش بگذارد. روبرتو مانچینی، سرمربی پرافتخار و نامدار ایتالیایی، نیز ماه قبل به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی انتخاب شد.

بیشتر از فوتبال