جدایی نخست‌وزیر ایتالیا از شریک زندگی‌اش به دلیل اظهارنظرهای جنسیت‌زده

جورجا ملونی در راس دولت ائتلافی دست راستی، برای خانواده سنتی ارزش زیادی قائل است

جورجا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا و آندره‌آ جامبرونو، شریک زندگی‌اش ـ AFP

جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، روز جمعه، اعلام کرد که از شریک زندگی‌‌اش، آندره‌آ جامبرونو، جدا شده است. این جدایی پس از آن است که در هفته‌های اخیر اظهارنظرهای جنسیت‌زده آندره‌آ جامبرونو در برنامه‌های تلویزیونی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش رویترز، ملونی ماه گذشته به خبرنگاران گفت که نباید براساس اظهارات شریک زندگی‌اش قضاوت شود و به سوال‌های مربوط به رفتار او پاسخ نخواهد داد.

نخست‌وزیر ایتالیا، روز جمعه ۲۱ اکتبر، در حساب کاربری‌اش در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «رابطه تقریبا ده ساله من با آندره‌آ جامبرونو، در اینجا به پایان می‌رسد.» او افزود: «مدتی است که مسیرهای ما از هم جدا شده است و زمان آن فرا رسیده که این موضوع را بپذیریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملونی همچنین ادامه داد که مسائل زندگی خصوصی حواسش را از مسئولیتش پرت نمی‌کند و افزود: «کسانی که امیدوارند با استفاده از این موضوع به من ضربه بزنند، بدانند که هیچ موفقیتی نخواهند داشت.»

ملونی و جامبرونو که در سال ۲۰۱۴ در یک استودیوی تلویزیونی با هم آشنا شدند، یک دختر هفت ساله دارند.

جدایی جورجا ملونی از شریک زندگی و پدر فرزندش در حالی انجام می‌شود که این نخست‌وزیر ۴۶ ساله اولین سال ریاستش را در راس یک دولت ائتلافی دست راستی جشن می‌گیرد، دولتی که همواره از ارزش‌های خانواده سنتی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های سیاست خود دفاع کرده است.

جامبرونو ۴۲ ساله، مجری یک برنامه خبری است که بخشی از یک گروه رسانه‌ای متعلق به وارثان سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و متحد ملونی، آن را اداره می‌کند.

در هفته‌های گذشته بخش‌هایی از اظهارات جامبرونو مورد‌ توجه رسانه‌ها قرار گرفته است که در آن از الفاظ رکیک استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن بیش از اندازه به یکی از همکاران زن است.

در اظهارات دیگری از او که در روز پنجشنبه پخش شد، شنیده می‌شود که جامبرونو در مورد رابطه خارج از چهارچوب صحبت می‌کند و به همکاران زن می‌گوید اگر در رابطه جنسی گروهی شرکت کنند، می‌توانند روی او حساب کنند.

این مجری تلویزیونی در ماه اوت هم به‌دلیل اظهاراتش درباره یک پرونده تجاوز گروهی مورد انتقاد قرار گرفت.

شرکت رسانه‌ای که جامبرونو با آن کار می‌کند، اعلام کرده است در حال حاضر توافق شده که این برنامه برای هفته آینده کنار گذاشته شود. در‌عین حال قرار است بررسی شود که آیا جامبرونو با رفتارها و اظهاراتش قوانین را نقض کرده است یا خیر.

برخی از کارشناسان معتقدند که تصمیم جدایی ملونی از شریک زندگی‌اش به دلیل اظهارات جنسیت‌زده، احتمالا جایگاه او را در نظر رای‌دهندگان بهبود می‌بخشد و پیوند قوی‌تری با ایتالیایی‌ها ایجاد می‌کند.

بیشتر از جهان