نگاهی به تغییر ۱۶۵ میلیارد دلاری لورن سانچز ‏

چگونه نامزد جف بیزوس خود را به دختر هالیوودی و مدل وُگ تبدیل کرد

جف بزوس (چپ) و لورن سانچز (راست) ، نوامبر ۲۰۲۱ ، کالیفرنیا-AFP

لورن سانچز،‌ پس از سال‌ها روابط عاشقانه‌ ناموفق و شکست‌های شغلی «ویرانگر» که باعث شد به او برچسب «بیش‌ از حد چاق» برای مهماندار هواپیما بزنند، اکنون زندگی کاملا متفاوتی دارد.

نشریه دیلی میل نگاهی دارد به زندگی لورن سانچز زمانی که تلاش می‌کرد به رویاهای نوجوانی‌اش برسد.

او که مبتلا به ناتوانی یادگیری ناشناخته‌ای است، در پی از دست دادن شغل رویایی‌اش در برنامه تلویزیونی «دِ ویو» (The View)، به هر دری می‌زد تا وارد صنعت مد شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اکنون یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های روی کره زمین است اغلب در کنار بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود دیده می‌شود و در کنار نامزد میلیاردرش، موسس آمازون، جف بیزوس ۵۹ ساله، که تقریبا ۱۶۷ میلیارد دلار ارزش دارایی‌هایش است، در انحصاری‌ترین رویدادها شرکت می‌کند.

به‌تازگی این روزنامه‌نگار ۵۳ ساله روی جلد یکی از مجلات محبوب دنیای مد- ووگ- رفت و جشن نامزدی مجللش با جف را در حضور گروه وسیعی از دوستان مشهورش، از جمله کیم کارداشیان، کریس جنر، جسیکا آلبا، و رابرت پتینسون برگزار کرد.

اما او چگونه از یک گزارشگر ناموفق به ستاره‌ای تبدیل شد که با ثروتمندترین و بانفوذترین افراد معاشرت می‌کند؟ گرچه رابطه عاشقانه او با جف بی‌شک موقعیت او را تثبیت کرد، صعود لورن به اوج در واقع مدت‌ها پیش از آشنایی آن‌ها شروع شده بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

لورن از همان ابتدا آرزو داشت گوینده خبر موفقی شود، اما به‌دلیل ابتلا به خوانش‌پریشی، اختلال یادگیری خاصی که مشخصه‌اش مشکل در پردازش کلمات به اطلاعات معنادار است، تصمیم گرفت این رویا را رها کند و در عوض، پس از پایان دبیرستان، به دنبال شغلی در صنعت هوانوردی باشد.

او به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا برای شغل مهماندار هواپیما درخواست دهد. اما وقتی او را رد کردند و به او گفتند «بسیار چاق‌تر از آن است» که مهماندار هواپیما باشد، با وجود اینکه فقط ۵۵ کیلوگرم وزن داشت، دلش شکست.

اما لورن مصمم بود این شکست را به انگیزه‌ای برای رسیدن به موفقیت تبدیل کند. پس از آن، هنگامی‌ که تمرکزش را بار دیگر به خبرنگاری بازگرداند، به‌سرعت پیشرفت کرد. او پیش از رفتن به «اکسترا» (Extra)، کارش را در یک رسانه کوچک خبری در فینیکس، آریزونا، شروع کرد و سپس به «شبکه ورزشی فاکس»  (Fox Sports Net) و «روز خوش لس‌آنجلس» (Good Day LA) راه یافت.

لورن، به‌لطف شخصیت شاداب و شکوفایی شغلش در رسانه‌ها، به‌آرامی وارد دنیای افراد مشهور شد.

پیش از ملاقات با جف، او رابطه‌های عاشقانه‌‌ای با تعدادی از ستاره‌های دیگر داشت، از جمله با یک بازیگر، دو ورزشکار مشهور، و یک مدیرعامل ارشد که شرکت استعدادیابی بزرگی داشت. اما زمانی که عشق آتشین او و جف در سال ۲۰۱۹ آشکار شد، او واقعا زیر ذره‌بین عموم مردم قرار گرفت.

فاش شدن اینکه آن‌ها در زمانی با هم قرار می‌گذاشتند که هر دو همسر داشتند، چیزی که در نهایت منجر به جدایی از همسرانشان و شروع رسوایی عاشقانه‌شان شد، لورن را به‌سوی تبدیل‌ شدن به ستاره‌ای بزرگ‌تر از قبل سوق داد.

طبیعی است که دنیا به‌شدت مجذوب زنی شد که قلب یکی از ثروتمندترین مردان جهان را ربوده بود، به‌خصوص اینکه این زوج در نهایت توانستند از رسوایی خیانت و اتهام‌های باج‌گیری و اخاذی در ابتدای رابطه عاشقانه‌شان عبور کنند.

جف و لورن پس از چهار سال استراحت مجلل، جت‌سواری شخصی، قرار شام در پرطرفدارترین رستوران‌های جهان، سفرهای خرید از طراحان، قایق‌سواری، و دعوت شدن به مهمانی‌های ستاره‌های برتر جهان، در ماه مه نامزد کردند.

در حالی‌ که این زوج برای ازدواج آماده می‌شوند و لورن همچنان در رسانه‌ها حضور پررنگی دارد، نگاهی می‌کنیم به سفر زندگی این زن جنجالی.

لورن در آلبوکرکی، نیومکزیکو، بزرگ شد و از جوانی آرزویش روزنامه‌نگاری بود. اما، از آنجا که در دوره کودکی‌اش دچار خوانش‌پریشی تشخیص داده نشده بود، کم‌کم باور کرد که نمی‌تواند در روزنامه‌نگاری موفق شود.

در عوض، تصمیم گرفت مهماندار هواپیما شود. در ۱۸ سالگی، پس از پایان دبیرستان، به لس‌آنجلس، کالیفرنیا، نقل‌مکان کرد و در آنجا برای شغل مهماندار در شرکت هواپیمایی ساوت‌وست درخواست داد. به او گفتند که برای مهمانداری باید ۵۲ کیلوگرم وزن داشته باشد و او با ۵۴ کیلوگرم وزن در نهایت استخدام نشد.

لورن دل‌شکسته، که مطمئن نبود چه باید کند، تصمیم گرفت به مدرسه و تحصیل بازگردد. به این ترتیب، در کالج ال کامینو در تورنس، کالیفرنیا، ثبت‌نام کرد.

در آنجا بود که با اصرار یکی از استادهایش سرانجام هم متوجه شد که متبلا به خوانش‌پریشی است و هم دوباره عشقش به روزنامه‌نگاری را کشف کرد.

تحصیلات و حرفه

لورن در سال ۱۹۹۲ به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت و دو سال در آنجا درس خواند. در عین حال، دستیار یک شرکت خبری مستقر در لس‌آنجلس نیز بود.

در سال ۱۹۹۴، او پس از پذیرفتن پیشنهاد کار در شبکه تلویزیونی «کا تی‌وی کا» (KTVK) در فینیکس، آریزونا، درس و مدرسه را ترک کرد تا حرفه خبرنگاری تمام‌وقت را دنبال کند.

در سال‌های بعد، او مدام جابه‌جا شد و قبل از رفتن به شبکه ورزشی فاکس (Fox Sports Net) ، مدت کوتاهی برای «اکسترا»  (Extra )کار کرد.

در همان زمان، او برای شغلی در برنامه تلویزیونی «ویو» (The View) در آزمون بازیگری شرکت کرد. وقتی موفق نشد، اعتراف کرد که آن روز یکی از ویرانگرترین روزهای زندگی‌اش بوده است.

او گفت که در طول زمان آموزن بازیگری با باربارا، سازنده این برنامه، ارتباط برقرار کرده است و باربارا شخصا با او تماس گرفته است تا خودش خبر ناراحت‌کننده را به لورن بدهد؛ خبری که باعث شد او «روزها» گریه کند. نقش مورد نظر در نهایت به لیزا لینگ داده شد.

اما به گفته لورن، توصیه‌هایی که باربارا در روند آزمون بازیگری به او می‌کرد چیزی بود که سال‌ها در یاد او ماند: «او واقعا در حرفه‌ام به من کمک کرد. نه‌تنها به‌عنوان کسی که از او الگو می‌گرفتم، بلکه واقعا در زمان حضور در ویو مرا راهنمایی می‌کرد.»

تهیه‌کننده‌ها سعی می‌کردند لباس‌های بسیار پوشیده به من بپوشانند. او من را دید و گفت: «چی شده؟»

گفت: «آن‌ها تلاش خواهند کرد تا تو را عادی کنند. به آن‌ها اجازه نده. بعد اگر شکست خوردی، حداقل خودت هستی که شکست می‌خوری.»

لورن می‌گوید:‌ «من هرگز این توصیه را فراموش نکردم.»

لورن سپس به مدت شش سال میزبان «روز خوش لس‌آنجلس» شد تا اینکه شرکت تولید فیلم و فیلم‌برداری هوایی خودش به نام Black Ops Aviation را راه‌اندازی کرد.

او اکنون بیشتر وقتش را صرف امور بشردوستانه می‌کند. در سمت نایب‌رئیس «صندوق زمین» بیزوس، سازمانی که نامزدش راه‌اندازی کرده و به «مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و حفاظت از طبیعت» اختصاص دارد، فعالیت می‌کند.

او همچنین در حال کار بر روی نوشتن نخستین کتاب کودکش است. یک شرکت تولیدی دیگر به نام Adventure & Fellowship راه‌اندازی کرده و در حال برنامه‌ریزی سفری کاملا زنانه به فضا، همراه با شرکت سازنده هوافضای بزوس به نام  بلو اورجین  (Blue Origin)، در اوایل سال ۲۰۲۴ است.

علاوه بر این، او گواهی‌نامه خلبانی هلیکوپتر را در سال ۲۰۱۶ گرفت و علاقه شدیدی به پرواز دارد؛ چیزی که زمانی آن را «رسالت» خودش می‌دانست.

روابط عاشقانه

اولین دوست‌پسر او روری مارکاس، تهیه‌کننده ورزشی، بود. وقتی در دانشگاه درس می‌خواند و در یک ایستگاه تلویزیونی در لس‌آنجلس کارآموزی می‌کرد با او آشنا شد. نامزدی آن‌ها به ازدواج ختم نشد.

در سال ۱۹۹۶ با آنتونی میلر، ستاره فوتبال آمریکایی، آشنا شد. این زوج چهار سال با هم بودند و قبل از اینکه- به ادعای میلر- لورن با او به هم بزند، یک سال و نیم با هم نامزد بودند. میلر در ژانویه ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای ادعا کرد که لورن به او خیانت کرده است. او بعدها لورن را «حسابگر» و «واقعا خسیس» نامید که «دوست نداشت پول خرج کند.»

پس‌ از آنکه او و آنتونی راهشان را جدا کردند، لورن با تونی گونزالس فوتبالیست آشنا شد. آن‌ها در سال ۲۰۰۲ و پیش از جدایی‌شان صاحب پسری شدند که او را نیکو گونزالس نام گذاشتند.

پس‌ از تونی، لورن با سیمونز، هنرپیشه، رابطه داشت، اما اطلاعات کمی در مورد این رابطه وجود دارد.

لورن سپس با همسر سابقش پاتریک وایتسل، مدیر برنامه هالیوودی و صاحب آژانس استعدادیابی، آشنا شد. این دو در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند و در ۲۰۰۶ صاحب پسری شدند که او را ایوان نام گذاشتند. در ۲۰۰۸ نیز صاحب دختری شدند که النور نام گرفت. آن‌ها بیش از یک دهه با هم زندگی کردند تا اینکه رابطه لورن با جف در اوایل سال ۲۰۱۹ آشکار شد.

مشخص نیست این دو دقیقا از چه زمانی رابطه‌شان را آغاز کردند، اما رابطه عاشقانه لورن و جف نخستین بار در نشنال انکوایرر (National Enquirer) در ژانویه ۲۰۱۹ فاش شد، آن هم در حالی که هر دو هنوز متاهل بودند. جف نشریه نشنال انکوایرر را متهم به باج‌گیری کرد.

بلافاصله پس از فاش شدن این خبر، جف بیزوس میلیاردر، پس از بیش از ۲۵ سال زندگی مشترک،در یکی از گران‌ترین طلاق‌های دنیا، از مکنزی اسکات، همسر و مادر ۴ فرزندش، جدا شد. لورن نیز همسرش پاتریک را ترک کرد. 

رسوایی و خیانت

در مورد نحوه آشنایی جف و لورن گفته می‌شود که پاتریک، همسر لورن، بود که نخستین بار این دو را در مهمانی استودیو آمازون برای فیلم Manchester By the Sea در سال ۲۰۱۶ به هم معرفی کرد.

یک منبع پس از افشای رابطه آن‌ها به نشریات گفت: «پاتریک و لورن چند سالی با جف بیزوس و همسرش معاشرت کردند، زیرا هر دو زوج [سابق] خانه‌هایی در سیاتل دارند. سپس، لورن برای کار در یکی از پروژه‌های جف- Blue Origin، یک شرکت پرتاب فضایی- استخدام شد. او برای جف عکس‌های هوایی می‌گرفت.»

به‌رغم اینکه شروع رابطه عاشقانه این دو بسیار جنجالی بود، آن‌ها اجازه ندادند این ماجراها آن‌ها را از هم دور کند.

در واقع، جف و لورن، پس از جدایی از همسران سابقشان، مدت زیادی صبر نکردند تا عشق خود را به رخ جهان بکشند.

آن‌ها نخستین بار در ماه مه ۲۰۱۹ در ملأ عام با هم دیده شدند؛ زمانی که عکاسان آن‌ها را در حال لذت بردن از یک قرار شام عاشقانه در شهر نیویورک شکار کردند. اولین حضور رسمی‌ آن‌ها به‌عنوان زوج در ویمبلدون در ژوییه همان سال بود.

از آن زمان، این زوج سعی نکرده‌اند عشقشان را پنهان کنند. در چهار سال گذشته، مدام در سفرهای تفریحی مجلل با هم دیده شده‌اند و هزاران عکس عاشقانه دو نفری در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

قرار گذاشتن با یکی از ثروتمندترین مردان جهان بی‌شک مزایای زیادی دارد، مانند غذا خوردن در گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها، معاشرت با شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های جهان، استقبال شاهانه در هر کجا که می‌روند، و البته تعطیلات در برخی از پرطرفدارترین مکان‌های روی کره زمین.

لورن از زمان شروع روابط عاشقانه‌اش با جف سبک لباسش را نیز تنوع داده است و اکنون اغلب در حال گشت زدن با کیف‌های دستی طراحان معروف و پوشیدن جواهرات نفیس صدها هزار دلاری دیده می‌شود.

علاوه بر این، لورن در طول زندگی عاشقانه چهار ساله‌اش با جف او صدها دوست مشهور دور خود جمع‌ کرده است که بسیاری از آن‌ها، به امید شرکت در جشن ازدواج آینده این زوج، در جشن نامزدی‌شان حضور یافتند.

لورن در مورد جشن عروسی‌شان گفت که آن‌ها هنوز در مراحل اولیه برنامه‌ریزی‌اند و هنوز چیزهای زیادی را مشخص نکرده‌اند.

او گفت: «هنوز داریم در مورد عروسی و اینکه قرار است چگونه برگزار شود فکر می‌کنیم. قرار است بزرگ باشد؟ قرار است خارج از کشور باشد؟ هنوز نمی‌دانیم.»

در مورد اینکه آیا لورن نام خانوادگی همسر آینده‌اش را برای خودش برمی‌گزیند یا نه، او اعتراف کرد: «اوه، بله، صددرصد. من مشتاقانه منتظرم که خانم بیزوس شوم.»

بیشتر از زندگی