مارگو رابی؛ از درخشش در «باربی» تا تسلط بر فرش‌های قرمز

رابی در شب‌نشینی «جوایز منتخب منتقدان» یکی از خیره‌کننده‌ترین سبک‌هایش را به نمایش گذاشت

مارگو رابی در شب جوایز منتخب منتقدان در ۱۴ ژانویه در سانتا مونیکا کالیفرنیا-MATT WINKELMEYER /Getty Images via AFP

مارگو رابی، بازیگر استرالیایی، که به لطف موفقیت فیلم سینمایی «باربی» در سال ۲۰۲۳، یکه‌تاز فرش‌ قرمزهای نمایش فیلم بود، از ابتدای سال ۲۰۲۴ سال نیز همچنان یکی از خوش‌پوش‌ترین ستاره‌ها در شب‌نشینی‌ها و مراسم جوایز مختلف بوده است.

در حالی که تنها دو هفته از آغاز سال می‌گذرد، رابی در مهمانی‌های متعددی حضور داشته و سبک‌های مختلفی که در این شب‌نشینی‌ها به نمایش گذاشته است، نشان می‌دهد که او و اندرو مکمل، طراح سبکش، علاوه بر تسلط بر جزئیات بدن او، بهترین طرح‌های خانه مد‌های برتر را نیز به‌خوبی می‌شناسند.

مارگو رابی یکی از خیره‌کننده‌ترین سبک‌هایش را در شب‌نشینی «جوایز منتخب منتقدان» که یکشنبه‌ ۱۴ ژانویه برگزار شد، به نمایش گذاشت. او در این مراسم پیراهن قرمز درخشانی از بالمین به تن داشت که یقه آن با گل‌های پارچه‌ای همرنگ لباس تزیین شده بود و جواهرات لورین شوارتز سبکش را تکمیل می‌کرد.

برخی هواداران حدس می‌زدند که لباس او ممکن است اشاره‌ای به باربی رز درخشان سال ۱۹۹۶ باشد، زیرا قسمت بالای لباس‌ها آن‌ها (گل‌های پارچه‌ای) تا حد زیادی شبیه هم بود.

همچنین این بار دوم بود که سبک رابی و امیلی بلانت شباهت زیادی به هم داشت. بلانت برای این رویداد پیراهن قرمزرنگی از آرمانی پریوه پوشیده بود که براقی آن و تزیینات گل‌های پارچه‌ای‌اش بسیار به سبک رابی شبیه بود.

در ادامه این مطلب سبک‌های رابی را در مهمانی‌ها و رویدادهایی که از اول سال ۲۰۲۴ تا امروز در آن‌ها شرکت کرده است، بررسی می‌کنیم.

رابی در اولین حضورش در سال ۲۰۲۴، روز چهارم ژانویه در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌بیچ کالیفرنیا در حالی حاضر شد که دو سبک مد را با هم درآمیخته بود. او برای این رویداد، یک پیراهن صورتی کوتاه با خال‌های مشکی از مجموعه بهار‌ــ‌تابستان بالمین برگزید و به این ترتیب، مد باربی را که در حال کمرنگ شدن است، با طرح خال‌خالی که پیش‌بینی می‌شود یکی از موج‌های پرطرفدار سال ۲۰۲۴ باشد، ترکیب کرد.

در نگاهی ریزبینانه‌تری به این لباس، می‌توان به تزیینات گلدار لباس که از پارچه همسان پیراهن درست شده بودند، اشاره کرد که یکی دیگر از روندهای موردانتظار سال پیش رو به شمار می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابی یک روز بعد، یعنی پنجم ژانویه، در مهمانی سالانه بهترین ارائه که نشریه دبلیو (W Magazine) برگزار می‌کند، یک پیراهن کوتاه با ساختار ساعت شنی از اسکیاپارلی به تن کرد که از مجموعه بهار ۲۰۲۴ این خانه مد بود. این لباس رابی سرشانه‌های بزرگی داشت که در قسمت کمر جذب تن می‌شد و در حاشیه یقه آن، منجوق‌دوزی ظریفی داشت. رابی برای تکمیل سبکش، کیف‌دستی کوچکی از همین خانه مد به دست گرفته بود.

مهمانی نشریه دبلیو تنها دو روز پیش از مراسم گلدن گلوب بود که یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه سینما و تلویزیون است.

مارگو برای شرکت در هشتادویکمین دوره جوایز گلدن گلوب در یکشنبه‌ ۷ ژانویه، که در آن نامزد بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال نیز بود، به سبک باربی بازگشت و پیراهنی سرخابی‌ از آرمانی پریوه پوشید که بازسازی یکی از سبک‌های عروسک باربی در سال ۱۹۷۷ بود. پیراهن صورتی رابی را که با پولک پوشیده شده بود، یک شنل توری روی بازوها تکمیل می‌کرد.

این ستاره ۳۳ ساله هالیوود برای شرکت در جوایز سالانه فرمانداران (Governors Awards) در ۹ ژانویه که مقدمه‌ای برای مراسم اسکار است، از سبک باربی فاصله گرفت و پیراهن مشکی بلندی از سلین پوشید که در حاشیه یقه‌هفت آن تا دور کمرش نوار نقره‌ای‌رنگی کار شده بود. این سبک رابی با آنچه امیلی بلانت انتخاب کرده بود، شباهت زیادی داشت؛ نکته‌ای که از چشم رسانه‌ها پنهان نماند.

مهمانی بعدی که رابی در آن حضور یافت، در واقع دو مهمانی در هتل «چهار فصل» لس‌آنجلس بود. جمعه ۱۲ ژانویه دو رویداد در این هتل برگزار شد؛ یکی جوایز ای‌اف‌آی (AFI Awards) که اغلب ستاره‌های گلدن گلوب و جوایز سالانه فرمانداران در آن حضور داشتند، و دیگری جشن سی‌امین سالگرد تاسیس شبکه تلویزیونی خصوصی برادران وارنر به نام فیلم‌های کلاسیک ترنر (Turner Classic Movies) که با حضور بزرگان سینما از جمله استیون اسپیلبرگ برگزار شد. برخی مهمانان مثل مارگو رابی و گرتا گرویک، کارگردان فیلم «باربی»، در هر دو مهمانی این شب حضور داشتند و برنامه به‌قدری فشرده بود که فرصتی برای تعویض لباس نداشتند.

رابی برای این دو رویداد به سراغ یک لباس عتیقه از شانل رفت. لباس رابی یک کت کوتاه قرمز با مغزی‌دوزی مشکی و دامن کوتاه مشکی بود که تمام جزئیات آن از جمله گل‌سینه‌ای که با کریستال‌های رنگی پوشیده شده و به دکمه کت آویزان بود و کمربند نازک نگین‌دار دامن با علامت تجاری شانل همان‌هایی بودند که در دهه ۹۰، هنگام نمایش اولیه این لباس، بر تن کلودیا شیفر سوپرمدل آن دهه، خودنمایی می‌کردند.

این مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها تا مراسم اسکار که یکی از مهم‌ترین رویداد سینمایی سال است و ۱۰ مارس برگزار خواهد شد، ادامه دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم رابی و دیگر ستاره‌های هالیوود برای آن شب بزرگ چه سبکی را انتخاب می‌کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی