ارتش اسرائیل برای مبارزه با تهدید جمهوری اسلامی یک مرکز ویژه ایجاد کرد

اولویت اصلی این واحد جدید تمرکز بر تهدید هسته‌ای فزاینده جمهوری اسلامی است اما برای مقابله با شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران نیز تلاش می‌کند

وب‌سایت اورشلیم‌پست روز دوشنبه ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) خبر داد که نیروی هوایی ارتش اسرائیل در پاسخ به تهدید فزاینده جمهوری اسلامی علیه تل‌آویو، یک مرکز ویژه‌ ایران تاسیس کرده است.

بنا بر این گزارش، این واحد تازه‌تاسیس قرار است به منظور آمادگی نظامی برای مقابله با حملات احتمالی جمهوری اسلامی اقدام‌های لازم را انجام دهد و در عین حال برای مبارزه با برنامه هسته‌ای تهران نیز فعالیت کند.

تصمیم‌ تاسیس یک مرکز ویژه ایران از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشت، اما به‌تازگی در اطلاعیه ارتش اسرائیل به رسمیت شناخته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گفته نهادهای امنیتی اسرائیل، این اقدام نه‌تنها پیامی هشدار‌آمیز به جمهوری اسلامی است، بلکه واکنشی هشداردهنده به ایالات متحده هم محسوب می‌شوند که به دلیل ضعف در کنترل برنامه‌های هسته‌ای تهران و همچنین پشتیبانی مالی جمهوری اسلامی از گروه‌های تروریستی برای افزایش نفوذ آن در خاورمیانه، هدف انتقاد قرار دارد.

این منابع اعلام کردند ارتش اسرائیل از طریق تشکیل واحد ویژه مقابله با جمهوری اسلامی عزمش را برای قرار دادن یک گزینه نظامی قابل اعتماد روی میز نشان می‌دهد.

مقام‌های اسرائیلی با اشاره به لزوم اقدام نظامی قهرآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که یکی از اهداف واحد ایران، «حفظ امنیت و از بین بردن سازمان‌های تروریستی تحت حمایت تهران در یمن، عراق، لبنان، سوریه، کرانه باختری و نوار غزه» خواهد بود.

 آ‌ن‌ها تاکید کردند که اولویت اصلی این مرکز تمرکز بر تهدید هسته‌ای فزاینده جمهوری اسلامی ایران است.

تاسیس واحد ویژه ایران در نیروی هوایی ارتش اسرائیل هم‌زمان با آن اعلام شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه خبر داد ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی ایران به ۲۷ برابر حد تعیین‌شده در توافق برجام رسیده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، جمهوری اسلامی ایران در وضعیت کنونی، اورانیوم غنی‌شده کافی با درجه خلوص نزدیک به تسلیحاتی برای ساخت تقریبا سه سلاح هسته‌ای را دارد که آن را به کشوری در آستانه دسترسی به تسلیحات هسته‌ای تبدیل کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تسلیحات هسته‌ای ندارد اما اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی دارد. تل‌آویو بارها درباره دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است.

اسرائیل روز جمعه چهارم اسفند، با ارسال نامه‌ای حاوی هشدار جدی، به شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد که جمهوری اسلامی ایران ارسال تسلیحات به حزب‌الله از طریق سوریه را افزایش داده است؛ آنچه در مورد نقض قطعنامه‌های بین‌المللی نگرانی‌هایی را برمی‌انگیزد.

وزیر خارجه اسرائیل در آن نامه بار دیگر جمهوری اسلامی را «سر مار» نامید و هشدار داد که صبر تل‌آویو در مورد راه‌حل‌های دیپلماتیک در مواجهه با تهدیدهای فزاینده جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌ آن روبه‌پایان است. او تاکید کرد که اگر شورای امنیت سازمان ملل به اطلاعاتی که اسرائیل به اشتراک گذاشته است، رسیدگی موثر نکند، اسرائیل در اقدام قاطع تردید نخواهد کرد.

بیشتر از جهان