چهار خدمه یک کشتی متهم به حمل تسلیحات ساخت ایران در برابر دادگاه فدرال آمریکا

محمد پهلوان و همدستانش محمد مظهر ، غفران الله و ایزهر محمد که کارت شناسایی پاکستانی دارند، در این پرونده متهم شده‌اند

توقیف یک کشتی حامل سلاح برای حوثی‌ها از طرف آمریکا - CENTCOM

چهار خدمه یک کشتی بدون پرچم که به گفته مقام‌های آمریکایی حامل قطعات موشکی ساخت ایران بود، قرار است روز سه‌شنبه ۸ اسفند (۲۷ فوریه) در دادگاه فدرال ویرجینیا حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود که دادستان‌ها خواستار ادامه بازداشت آن‌ها تا زمان محاکمه شوند. این چهار مرد دارای کارت شناسایی پاکستانی‌اند.

محمد پهلوان به تلاش برای قاچاق اجزای موشکی پیشرفته متهم است از جمله کلاهکی که پهلوان متهم است از استفاده از آن‌ها از طرف حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و آب‌های اطراف آگاه است. این فرد همچنین به ارائه اطلاعات نادرست به افسران گارد ساحلی ایالات متحده در هنگام سوار شدن به کشتی متهم است.

همدستان محمد پهلوان، سه مرد با نام‌های محمد مظهر ، غفران الله و ایزهر محمد، نیز به ارائه اطلاعات نادرست متهم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای این افراد از اظهار نظر درباره پرونده آن‌ها خودداری کرده‌اند.

ده خدمه دیگر این کشتی نیز بر طبق قانون شاهدان فدرال در بازداشت‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در سوگندنامه اف‌بی‌آی آمده است که خدمه این کشتی چندین بار از طریق تلفن ماهواره‌ای با یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران در تماس بوده‌اند.

شب ۱۱ ژانویه، نیروهای فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده به‌همراه اعضای تیمی امنیت دریایی گارد ساحلی آمریکا در دریای عرب در سواحل سومالی وارد یک کشتی شدند. در جریان این عملیات، دو تن از نیروهای دریایی آمریکا غرق شدند.

یک مامور اف‌بی‌آی گفته است که در جریان بازرسی این کشتی، نیروهای آمریکایی تسلیحات متعارف پیشرفته ساخت ایران، از جمله قطعات حیاتی برای موشک‌های بالستیک میان‌برد و موشک‌های کروز ضدکشتی، یک کلاهک و اجزای پیشران و هدایت موشک را پیدا و توقیف کردند.

این مامور اف‌بی‌آی گفته است که اقلام کشف‌شده با تسلیحاتی که نیروهای شورشی حوثی در حمله‌های اخیر به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نظامی آمریکا در منطقه استفاده کرده‌اند، مطابقت دارد.