کارزار انتخاباتی ترامپ پس از صدور حکم مجرمیت ۵۳ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرد

پس از صدور حکم محکومیت ترامپ، تقریبا همه مقام‌ها و سازمان‌های جمهوری‌خواه از رییس‌جمهوری سابق آمریکا حمایت کردند

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، اعلام کرد که پس از محکومیت او در دادگاه، تا عصر جمعه نزدیک به ۵۳ میلیون دلار کمک‌های نقدی آنلاین جمع‌آوری شده است.

این کارزار اعلام کرد، افتخار می‌کند که این حکم «بیش از همیشه» حمایت حامیان مالی ترامپ را جلب کرده است. سرازیر شدن منابع مالی برای حمایت از ریيس‌جمهوری سابق آمریکا معادل بیش از ۲ میلیون دلار در ساعت بود که برای ترامپ رکوردی در پلتفرم (زیرساخت) «وین‌رد» (WinRed) به شمار می‌آید، پلتفرمی که برای جمهوری‌خواهان کمک‌های دیجیتالی جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دستیاران ارشد کارزار ترامپ در بیانیه‌ای گفتند که بیش از یک‌سوم کمک‌ها را کمک‌کنندگان جدید پرداخته‌اند و از «حمایت وطن‌پرستان» قدردانی کردند.

نزدیکان ترامپ تصمیم دادگاه را یک «حکمی ساختگی» نامیدند و گفتند که بلافاصله پس از اعلام این حکم،‌ سیستم جمع‌آوری کمک‌های مالی دیجیتالی به‌دلیل هجوم اهداکنندگان با مشکل فنی موقت مواجه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیئت‌منصفه روز پنج‌شنبه ترامپ را در تمامی ۳۴ اتهام مبنی بر سرپوش گذاشتن بر رسوایی جنسی در مراحل پایانی مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ مجرم شناخت.

دادستان‌ها گفتند که ترامپ بلافاصله پس از زایمان همسرش ملانیا در سال ۲۰۰۶ با استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، رابطه جنسی داشته و سپس یک دهه بعد برای جلوگیری از پیامدها و فریب رای‌دهندگان، برای مخفی کردن این ماجرا «حق‌السکوت» پرداخته است.

به نظر می‌آید دونالد ترامپ درمورد این حکم درخواست تجدید نظر کند. او روز جمعه در شبکه اجتماعی‌اش به نام «تروث سوشال» نوشت: «شکار جادوگر! اگر این ممکن است برای من اتفاق بیفتد، ممکن است برای هر شخص دیگری هم اتفاق بیفتد!»

مشاوران کارزار انتخاباتی او نیز در بیانیه‌شان جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، را «فریبکار» خواندند و اعلام کردند که دموکرات‌ها با این اقدام علیه ترامپ جنبش حامیان نامزد جمهوری‌خواهان را بیدار کرده‌اند.

جو بایدن از اظهار نظر درباره محاکمه ترامپ خودداری کرد و گفت هیچ مدرکی مبنی بر دخالت او یا دولتش در تحقیقاتی که ایالت نیویورک آغاز کرده است وجود ندارد.

دونالد ترامپ روز جمعه پیامی را، که به نظر می‌رسد هم برای نبردهای حقوقی و هم سیاسی او در نظر گرفته شده است، ارائه کرد و گفت که آماده نبرد است.

به گزارش رویترز، این نامزد جمهوری‌خواه در اظهاراتی سرشار از خشم و عصبانیت،‌ قاضی خوان مرچان را، که ریاست دادگاه را برعهده داشت، «منحرف» و «شیطان» خواند. او همچنین جو بایدن، رقیبش در انتخابات پنجم نوامبر، را نیز «بدترین رییس‌جمهوری تاریخ آمریکا» توصیف کرد. ترامپ در ادامه، از شاهدانی که علیه او شهادت داده بودند، اعضای کنگره که به استیضاح او رای داده بودند و از مهاجرانی که به گفته او غیرقانونی به ایالات متحده سرازیر می‌شوند انتقاد کرد.

ترامپ از حامیانش درخواست کرد  که به کمپین او کمک مالی کنند و گفت: «این کار را بکنید، زیرا ما برای آمریکا می‌جنگیم.»

 در حالی که دیگر سخنرانی‌های ترامپ در مبارزات انتخاباتی اغلب مملو از سخنانی با لحن شوخی بود، این سخنرانی چنین نبود. او در طول کنفرانس خبری تنها یک یادداشت‌ کوچک در دست داشت، در پایان هیچ سوالی را پاسخ نداد و همراه پسرش اریک به‌سرعت از محل سخنرانی خارج شد.  

هم‌زمان با حمایت مالی هواداران ترامپ از او، کارزار انتخاباتی بایدن اظهارات ترامپ را شواهد تازه‌ای برای این ادعا که «او شایسته خدمت نیست» قلمداد کرد.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کارزار بایدن، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «آمریکا شاهد یک دونالد ترامپ سردرگم، ناامید و شکست‌خورده بود که از نارضایتی‌های شخصی و دروغ‌هایی درمورد سیستم قضایی آمریکا سخن گفت. این موارد همه را به یک نتیجه‌گیری آشکار رساند؛ این مرد نمی‌تواند رییس‌جمهور ایالات متحده باشد.»

 با وجود صدور حکم محکومیت ترامپ در دادگاه، تقریبا همه مقام‌ها و سازمان‌های جمهوری‌خواه پشت سر رییس‌جمهور سابق قرار گرفته‌اند و استدلال می‌کنند که دادگاه به‌درستی برگزار نشده است. به گفته آنها، این اتهامات نباید مطرح می‌شد، هیئت‌منصفه بی‌طرف نبود و قاضی نیز مغرضانه عمل کرد؛ اتهاماتی که مقامات محلی آن را رد می‌کنند.

بیشتر از جهان