یکی از مدیران باشگاه استقلال: نکونام به‌زودی برکنار می‌شود

حسن روشن هم گفت نکونام شخصیت مربیگری استقلال را ندارند و دلال‌ها هستند که می‌خواهند او بماند

جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، اردیبهشت ۱۴۰۳ــ ایرنا

در شرایطی که اوسمار ویرای برزیلی رسما اعلام کرد که بازگشت به ایران و هدایت پرسپولیس علاقه‌ای ندارد، یکی از اعضای کادر مدیریتی باشگاه استقلال تهران هم از افزایش احتمال برکناری جواد نکونام از هدایت این تیم خبر داد.

بنا به گفته این فرد مطلع به ایندیپندنت فارسی، پس از افزایش انتقاد پیشکسوتان نامدار باشگاه استقلال از رفتارها و عملکرد فنی جواد نکونام، اکنون مدیران هلدینگ خلیج‌ فارس به‌عنوان مالک استقلال، به این نتیجه رسیده‌اند تا برای فصل آینده، قید حضور نکونام روی نیمکت آبی‌ها را بزنند.

او می‌گوید: «به نظر می‌رسد احتمال ماندگاری نکونام در استقلال به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، زیرا مدیران هلدینگ می‌گویند به بروز اختلاف و درگیری میان خود و پیشکسوتان محبوب تیم، آن هم در اولین فصل خرید باشگاه، علاقه‌ای ندارند و نکونام هم به دلیل رفتارهای خاص و پرخاشگری‌هایش، همه را از خود رنجانده است. از طرفی در روزهای اخیر انتقاد هواداران از او به دلیل از دست دادن قهرمانی در فاصله سه هفته مانده تا پایان لیگ، هم به اوج رسیده و به این ترتیب، علی‌عسگری، رئیس هلدینگ خلیج‌فارس دستور داده است مذاکرات با چند گزینه جدید آغاز شود.»

این عضو باشگاه استقلال می‌افزاید گزینه‌های اصلی علی‌عسگری و احمد شهریاری، نماینده تام‌الاختیار هلدینگ در باشگاه، فرهاد مجیدی و سه سرمربی خارجی اهل اروپا و آمریکای جنوبی‌اند که در میان آن‌ها، مجیدی، بازیکن و مربی سابق استقلال، به دلیل محبوبیت بالا نزد هواداران و خاطره آخرین قهرمانی آبی‌ها با او به اصلی‌ترین گزینه برای سرمربی‌گری تبدیل شده است.

این منبع مطلع ادامه داد: «احتمال ابقای فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه در سمتش هم کمتر از گذشته شده است و او همین حالا هم تقریبا در باشگاه اختیارات خاصی ندارد. در نتیجه هیچ‌یک از فهرست‌های خرید بازیکن که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، اعتباری ندارند و تا چند روز آینده باید منتظر انتصاب‌های جدید باشیم.»

در روزهای اخیر چندین تن از پیشکسوتان سرشناس باشگاه استقلال تهران مانند وریا غفوری، حسن روشن، پیروز قربانی، صادق ورمزیار، علی سامره، علی موسوی و رضا رجبی، به‌تندی و با صراحت از «بهانه‌جویی‌های نکونام» انتقاد کرده و ضمن معرفی کردن او به‌عنوان مقصر اصلی از دست رفتن قهرمانی در لحظات آخر، خواستار برکناری فوری نکونام از روی نیمکت تیم محبوبشان شدند. انتقاد‌هایی که موج تازه‌ای از گلایه‌ها و شکایت‌های هواداران علیه سرمربی‌ این تیم در فضای مجازی به راه انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله حسن روشن، از پرافتخارترین بازیکنان و سرمربی‌های تاریخ این باشگاه که روز چهارشنبه به روزنامه گل گفت: «نکونام شخصیت سرمربیگری استقلال را ندارد. تا جایی که شنیدم آقای نکونام دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد، اما به هر حال می‌بینیم که نتایج و البته شرایط خود این مربی برای ادامه کار در این تیم چندان مساعد نیست. متاسفانه او در طول این فصل ثابت کرد به لحاظ شخصیتی در حد و اندازه سرمربیگری تیم استقلال نیست. بعید نیست این تاخیر در انتخاب سرمربی جدید از اقدام‌های دلال‌ها باشد که شرایط را به شکلی پیش می برند تا زمان از دست برود و در نهایت، در روزهایی که برخی باشگاه‌های ناموفق در لیگ قبل دنبال انتخاب سرمربی‌اند، باشگاه ما آخر کار به گزینه نکونام بسنده کند.»

پیش از حسن روشن، وریا غفوری، از دیگر اسطوره‌های باشگاه استقلال تهران هم مانند بیش از ۱۰ پیشکسوت دیگر این باشگاه اعلام کرده بود که معتقد است جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، «لیاقت مربیگری استقلال را ندارد» و از مدیران هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان مالکان استقلال، خواسته بود نکونام را فورا برکنار کنند.

غفوری «لجباری نکونام با خطیر»، مدیرعامل برکنارشده استقلال، را عامل اصلی «از دست رفتن دو مهره تاثیرگذار همچون اورونف و منتظر محمد» از سبد خرید آبی‌ها دانست.

بیشتر از فوتبال