براساس مدارک جدید دادگاه، مایکل جکسون هنگام مرگ بیش‌از ۵۰۰میلیون دلار بدهی داشت

این خواننده پاپ در سال ۲۰۰۹ در اثر مسمومیت شدید با پروپوفول درگذشت

مایکل جکسون، خواننده پاپ‌- AFP

مدارک جدید دادگاه فاش کرده است که مایکل جکسون هنگام مرگ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به طلبکاران مختلف بدهکار بوده است.

این هفته، جان برانکا، وکیل، و جان مک‌کلین، مدیر اجرایی ای‌اند‌آر (A&R)، کارگزاران میراث این ستاره فقید پاپ، دادخواستی به دادگاه عالی لس‌آنجلس ارائه دادند و خواستار مجوز قانونی پرداخت به چند شرکت حقوقی شدند که از ژوییه تا دسامبر ۲۰۱۸ به میراث جکسون خدمات ارائه دادند.

در اسناد قانونی که اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) به دست آورده است، جزئیات وضعیت مالی جکسون پیش و پس از مرگش در سال ۲۰۰۹ مشخص شده است.

در این دادخواست آمده است: «کارگزاران با شرایط فوق‌العاده چالش‌برانگیزی مواجه بوده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«در میان سایر مسائل، هنگام مرگ مایکل جکسون، مهم‌ترین دارایی‌های مایکل جکسون در گرو بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بدهی و مطالبات طلبکاران قرار داشت، و برخی بدهی‌ها نرخ بهره بسیار بالایی داشتند، و برخی بدهی‌ها قصور پرداخت داشتند.»

جکسون پیش از مرگ در سن ۵۰ سالگی در اثر مسمومیت شدید با پروپوفول، مجموعه کنسرت‌ اقامتی «همین است» (This Is It) را تدارک می‌دید، که فشاری مضاعف بر منابع مالی‌اش بود.

با وجود این، در سال‌های پس از مرگ جکسون، کارگزاران در سیستم مالی میراث او تغییری گسترده داده‌اند و مدعی‌اند که «تقریبا تمام مطالبات و دعاوی طلبکاران را حل‌و‌فصل و شرکت ام‌جی‌جی (MJJ) را به‌‌عنوان نهادی مهم در صنعت موسیقی با‌موفقیت تثبیت کرده‌اند».

بخشی از این پول از محل خرید سهم در ئی‌ام‌آی پابلیشینگ (EMI Publishing) و حقوق ترانه‌های کلاسیک شرکت موسیقی موتاون (Motown) و ترانه‌های کارول کینگ و نورا جونز در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۵۰ هزار دلار، و سپس فروش به سونی به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، به دست آمده است.

به دلیل این و سایر سودهای مالی است که برانکا و مک‌کلین اکنون در پی تایید قانونی‌اند تا در مجموع ۳ میلیون دلار به شرکت‌های حقوقی بپردازند که در آن مدت خدمات ارائه داده بودند.

اخیرا، «ام‌جی، نمایشی موزیکال» (MJ the Musical) در تئاتر برادوی که در سال ۲۰۲۲ برنده جایزه تونی شد و فیلم زندگی‌نامه «مایکل» به کارگردانی انتوان فیوکوا که به‌‌‌زودی پخش می‌شود، با نقش‌آفرینی جعفر جکسون، برادرزاده مایکل جکسون، و کولمن دومینگو، ستاره سریال «سرخوشی» (Euphoria)، نیز به موفقیت‌های مالی میراث جکسون افزوده‌اند.

سال گذشته، دادگاه تجدیدنظر کالیفرنیا طرح دعوی دو مرد را دوباره به جریان انداخت که ادعا می‌کنند جکسون وقتی آن‌ها پسربچه بودند، سال‌ها از آن‌ها سوءاستفاده جنسی کرده بود.

وید رابسون و جیمز سیفچاک در مستند «ترک نورلند» (Leaving Neverland) به کارگردانی دن رید در سال ۲۰۱۹، تعدادی از اتهام‌های هولناک را با شرح جرئیات مطرح کردند.

به این دو نفر اجازه داده شده است که جلسه دادگاهی با حضور هیئت منصفه علیه میراث و شرکت‌های جکسون، ام‌جی‌جی پروداکشنز (MJJ Productions Inc) و ام‌جی‌جی ونچرز (MJJ Ventures Inc) داشته باشند. وکیل میراث این اتهام‌ها را رد کرده است و می‌گوید «مایوس» شده‌اند. جاناتان استاینسپیر در ایمیلی به اسوشیتدپرس گفت: «دو قاضی برجسته دادگاه در یک دهه گذشته این پرونده‌ها را در موارد متعدد به‌دلیل الزامات قانونی به‌کرات رد کرده‌اند.»

«ما همچنان کاملا اطمینان داریم که مایکل از این اتهام‌ها مبرا است، اتهام‌هایی که بر خلاف تمام شواهد معتبر و تاییدهای مستقل است، و اولین بار سال‌ها پس از مرگ مایکل و از جانب مردانی مطرح شد که انگیزه‌شان فقط پول است.» 

© The Independent

بیشتر از موسیقی