سینه‌بندهای فاخر؛ ارمغان عروسی امبانی‌ها در مد

در مد معاصر هند، چولی با سینه‌بندهای غربی ترکیب شده و یک نمونه جدید را پدید آورده که تلاقی هنر ظریف هندی و برش خیاطی غربی است

 تصویر ترکیبی از ایوانکا ترامپ، کیم و کویی کارداشیان و ایشا امبانی/ شبکه‌های اجتماعی 

جشن عروسی امبانی‌ها ممکن است در تابستان امسال یک مد جدید را پرطرفدار کند: سینه‌بندهای فاخر الهام گرفته از «چولی».

چولی، یکی از جلوه‌های چشمگیر این عروسی و جشن‌های بی‌شمار آن، ممکن است خیلی‌ها را به صرافت بیندازد این قطعه مجلل را امتحان کنند.

چولی در اصل بلوز نیم‌تنه‌ای است که همراه لهنگا (لنگا) پوشیده می‌شود. لهنگا چولی یکی از مدل‌های پرطرفدار لباس هندی در عروس‌های فاخر است. این لباس سه‌تکه شامل یک دامن بلند پرچین، یک بلوز کوتاه تا بالای ناف و یک شال سایز بزرگ است که معمولا روی شانه انداخته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مد معاصر هند، چولی با سینه‌بندهای غربی ترکیب شده و یک نمونه جدید را پدید آورده که تلاقی هنر ظریف هندی و برش خیاطی غربی است.

در عروسی امبانی‌، عالی‌ترین نمونه چولی را بر تن ایشا امبانی دیدیم. او در جشن‌های قبل از عروسی برادرش، آنانت امبانی، و رادیکا مرچنت نیم‌تنه چسبان دست‌دوز و تزیین‌شده با جواهرات واقعی به تن کرد. برخی قطعات متعلق به مجموعه شخصی او بودند اما جواهراتی جدید هم از گجرات و راجستان تهیه شدند تا روی لباس دوخته شوند.

سنگ‌های گرانبها از روی سرویس‌های جواهر برداشته‌ و برای قرار گرفتن روی این نیم‌تنه کنار هم نشانده و با رشته‌های طلا و نقره روی لباس دوخته شدند. این بلوز چسبان کوتاه در کنار یک لهنگای مجلل گلدوزی‌شده می‌درخشید. لهنگا دامن پرچینی است که اغلب با بلوز و شال همراه می‌شود.

این جامه زیبا و مجلل را بازیگر و طراح لباس هندی آنانیتا شروف آجانیا (Anaita Shroff Adajania) طراحی کرد و جواهرات گرانبهای ایشا با تکنیک‌های گلدوزی ابوجانی ساندیپ خوسلا (Abu Jani Sandeep Khosla) ادغام شدند.

 باقی چولی‌ها یا سینه‌بندها به گران‌قیمتی آنچه خواهر داماد داشت، نبودند اما هرکدام نشان‌دهنده قسمتی از هنر گلدوزی و خیاطی هند بودند که بخش مهمی از محصولات مد فاخر جهان در کارگاه‌های آن تولید می‌شوند.

ژولین فورنی، طراح فرانسوی که یکی از مجموعه‌هایش را به‌تمامی با پارچه‌های بافت بمبئی آماده کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت خانه‌مدهای فرانسوی اغلب این واقعیت را که پارچه‌هایشان خارج از فرانسه تولید می‌شوند، نادیده می‌گیرند.

فورنی گفت: «هند در گلدوزی در جهان شماره ۱ است. این چیزی اجدادی است. آن‌ها از قرن شانزدهم به مهاراجه‌ها لباس‌های طلادوزی‌شده می‌پوشانند.»

بیشتر از مُد و زیبایی