ایلان ماسک می‌گوید ربات‌های انسان‌نما به‌زودی به تولید انبوه می‌رسند

ماسک از اولین نمونه اپتیموس در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد

تعدادی از ربات‌های انسان‌نمای تسلا / twitter/Tesla_Optimus

ایلان ماسک اعلام کرد که ربات‌های انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی تسلا ممکن است ظرف چند سال برای خرید در دسترس باشند.

ماسک روز دوشنبه در شبکه اجتماعی اکس، توییتر سابق، گفت که ربات این شرکت، به نام اپتیموس، از آغاز سال آینده در داخل [این شرکت] استفاده خواهد شد.

مدیرعامل تسلا نوشت: «تسلا سال آینده ربات‌های انسان‌نمای واقعا کاربردی را در مقیاس تولید کم برای استفاده داخلی تسلا خواهد داشت و امیدواریم تا سال ۲۰۲۶ تولید بالایی برای سایر شرکت‌ها داشته باشد.»

تسلا، یک شرکت خودروسازی با انرژی پاک، سال‌هاست که روی یک ربات انسان‌نما کار می‌کند. این شرکت گفت که هدفش از ساخت این ربات ساخت یک «ربات انسان‌نمای همه‌کاره دوپای خودکار برای انجام کارهای ناایمن، تکراری یا کسل‌کننده است.»

تسلا سال آینده ربات‌های انسان‌نمای واقعا کاربردی را در تولید کم برای استفاده داخلی تسلا خواهد داشت و امیدواریم تا سال ۲۰۲۶ تولید بالایی برای سایر شرکت‌ها داشته باشد.

ایلان ماسک  ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۴

ماسک از اولین نمونه اپتیموس در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. در آن زمان، ربات از سیم‌ها و فلزاتی ساخته شده بود که کمابیش شبیه به انسان بود. نسل اول این ربات می‌توانست حرکات بسیار ابتدایی انجام دهد - چند قدم بردارد و برای جمعیت دست تکان دهد.

اما سال گذشته تسلا نسل بعدی اپتیموس را با طراحی شیک‌تر، ویژگی‌های ارتقایافته و حس‌گرهایی نمایش داد که به ربات امکان می‌دهند سریع‌تر کار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ویدیویی منتشرشده، توانایی ربات در برداشتن، نگه‌داشتن و گذاشتن یک تخم‌مرغ بدون شکستن آن به نمایش گذاشته شد.

اگرچه ماسک گفت که اپتیموس می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ در دسترس باشد، اما این ممکن است [ناشی از] یک اشتباه در برنامه‌ریزی [زمانی] باشد. مدیرعامل تسلا ید طولایی در دست‌کم گرفتن زمان ساخت چیزها دارد.

او در سال ۲۰۱۷ برنامه‌هایش را برای شرکت بورینگ، شرکت دیگری که ماسک برای ساخت تونلی تاسیس کرد تا بتواند در عرض چند دقیقه افراد را از نیویورک به واشینگتن‌دی‌سی منتقل کند، به اشتراک گذاشت. به نظر می‌رسد که ساخت‌وساز آن اصلا آغاز نشد.

در سال ۲۰۱۹، ماسک پیش‌بینی کرد که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیون «تاکسی روباتیک خودکار» در خیابان‌ها خواهد داشت. اما این تاکسی‌ها هنوز رونمایی نشده‌اند.

مفهوم ربات‌های انسان‌نما جدید نیست و چندین شرکت دیگر جز تسلا، مانند هیوندای بوستون‌داینامیکز، تولید مدل‌های مشابهی را آغاز کرده‌اند.

اگرچه تسلا به تولید خودروهای برقی شناخته می‌شود، ماسک اعلام کرده که علاقه‌مند به توسعه فناوری هوش مصنوعی است. علاوه بر اوپتیموس، او وعده داده است که وسایل نقلیه خودکار با فناوری خودران تولید کند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی