شاهزاده رضا پهلوی: اجازه نمی‌دهیم پس از سقوط رژیم خلاء قدرت به وجود بیاید

«به وظیفه‌‌ام برای نظارت بر این گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی و بازگشت ایران به جامعه ملل عمل خواهم کرد»

شاهزاده رضا پهلوی‌ــ x/PahlaviReza

شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه شانزدهم مهر، هم‌زمان با سالگرد حمله مرگبار حماس به اسرائیل، در پیامی ویدیویی به «دوستان ایران در سراسر خاورمیانه» اطمینان داد که پس از سقوط جمهوری اسلامی «خلاء قدرت» و «هرج‌ومرج» ایجاد نمی‌شود و او آماده است که به «وظیفه‌»‌ خود برای «نظارت بر گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی در ایران» عمل کند.

این پیام ویدیویی که به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی، عربی و عبری در حساب کاربری شاهزاده رضا پهلوی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت و از آن بسیار استقبال شد.

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام یادآور شد که خاورمیانه گهواره تمدن و سرشار از داستان‌ پادشاهان، پیامبران و فیلسوفان بزرگ از کورش و موسی تا ابن‌خلدون است و کشورهای این منطقه زادگاه برخی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های دوراندیش جهان از جمله انورسادات، ملک حسین، مناخیم، ملک فیصل و محمدرضاشاه پهلوی‌اند که ردای صلح‌طلبی برای ملت‌ها را بر تن کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه، به وضعیت ایران در بیش از چهار دهه اخیر اشاره کرد و افزود: «۴۵ سال است که بسیاری از ما مجبور شده‌ایم در هراس زندگی کنیم: هراس از حمله تروریستی بعدی، هراس از جنگ، هراس از بی‌ثباتی اقتصادی، هراس از باج‌گیری هسته‌ای.»

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه کشور ایران را یک رژیم افراطی به گروگان گرفته است، خطاب به کشورهای جهان گفت که این رژیم نه‌تنها مردم ایران را در زنجیر نگه داشته است، بلکه می‌خواهد انقلابش را به کشورها و مردم شما صادر کند.

او در ادامه تاکید کرد که رژیم مستقر در تهران مسئول کشته شدن صدها هزار انسان بی‌گناه است از ایرانی، عرب و اسرائیلی گرفته تا مسیحی، مسلمان و یهودی.

 

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام ویدیویی به نقش جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل و دیگر درگیری‌های منطقه اشاره کرد و ادامه داد: «این رژیم حمله هفت اکتبر را تسهیل کرد. به درگیری‌های فرقه‌ای در سوریه، عراق، لبنان و یمن دامن زد، در تلاش است پادشاهی هاشمی را سرنگون و از خادم حرمین شریفین مشروعیت‌زدایی کند و از فلسطینی‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.»

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی «گهواره تمدن» یعنی خاورمیانه را به آستانه جنگ منطقه‌ای کشانده است، خطاب به مردم جهان گفت که این جنگ مردم ایران نیست، بلکه جنگ علی خامنه‌ای و رژیم او است و ایرانی‌ها بارها نشان داده‌اند که نمی‌خواهند ثروت ایران صرف جنگ‌افروزی، تشدید بی‌ثباتی یا تامین مالی تروریسم شود.

شاهزاده رضا پهلوی سقوط جمهوری اسلامی را شرط به وجود آمدن وضعیت بهتر در خاورمیانه دانست و خطاب به کشورهای منطقه گفت: «خاورمیانه با آشوب و ناآرامی بسیار آشنا است، بنابراین می‌دانم که شاید می‌ترسید که تغییر رژیم در ایران با خود هرج‌ومرج بیاورد، اما نترسید. ما اجازه نخواهیم داد که پس از سقوط این رژیم خلا قدرت به وجود آید.»

او تاکید کرد که «ائتلافی گسترده از ایرانیان میهن‌پرست در داخل و خارج» آماده‌اند تا برای خدمت به کشور و برقراری صلح با کشورهای منطقه وارد عمل شوند و خود نیز آماده است که برای اجرای وظیفه‌اش برای نظارت بر این گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی و بازگشت ایران به جامعه ملل قدم پیش بگذارد.