امانوئل مکرون: به‌شدت می‌جنگیم تا امیلی را در پاریس نگه داریم

شهردار رم می‌گوید: «آیا مکرون مسائل مهم‌تری برای نگرانی ندارد؟»

تصویر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در کنار تصویر لیلی کالینز بازیگر سریال «امیلی در پاریس» - Netflix/ Britannica

هنگامی که دست‌اندرکاران سریال موفق نتفلیکس «امیلی در پاریس» در پایان فصل چهارم اعلام کردند که ماجراهای شخصیت اصلی سریال در رم رخ خواهد داد، بسیاری از بینندگان غافلگیر شدند. اکنون امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، وارد عمل شده است و می‌‌گوید که «سخت مبارزه می‌کند» تا جلو انتقال این سریال به ایتالیا را بگیرد. 

او در مصاحبه‌ای که چهارشنبه در مجله «ورایتی» (Variety) منتشر شد گفت، ما از آنها می‌خواهیم که در پاریس بمانند. «امیلی در پاریس» در رم بی‌معناست.

داستان این سریال حول محور مدیر بازاریابی آمریکایی ۲۰ ساله‌ای به نام امیلی کوپر، با بازی «لیلی کالینز»، می‌گذرد که برای کار از شیکاگو به پاریس نقل مکان کرده است و از زندگی خوش پاریسی لذت می‌برد. این سریال جزو پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس است و زمانی که این شرکت ساخت فصل پنجم آن را تایید کرد، دارن استار، خالق این سریال، اعلام کرد که در فصل جدید امیلی در رم خواهد بود. 

روبرتو گوالتیری، شهردار رم، پس از اظهارات امانوئل مکرون، در حساب کاربری‌اش در اکس نوشت: «امانوئل مکرون عزیز نگران نباشید. امیلی در رم عالی خواهد بود و کسی نمی‌تواند قلب را کنترل کند؛ اجازه دهید خودش انتخاب کند.» گوالتیتری به «هالیوود ریپورتر» رم گفت: «آیا مکرون مسائل مهم‌تری برای نگرانی ندارد؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «دوست دارم باور کنم یا حداقل می‌خواهم امیدوار باشم که مکرون شوخی می‌کند. او باید بداند که شرکتی مانند نتفلیکس از سران کشورها دستور نمی‌گیرد یا تحت فشار سیاسی کاری نمی‌کند.» 

به گزارش سی‌ان‌ان، مکرون مدت‌زمان طولانی با این سریال همراه بود و همسرش بریژیت در فصل چهارم در صحنه‌ای کوتاه که امیلی او را در کافه‌ای می‌بیند و از او تقاضا می‌کند با هم سلفی بگیرند ظاهر می‌شود. در داستان سریال بریژیت مکرون، بانوی اول فرانسه، این جمله امیلی را که در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود «چرا کلمه واژن (le vagin) در زبان فرانسه، مذکر است؟!»، در شبکه اکس بازنشر می‌کند و به این ترتیب به محبوبیت امیلی افزوده می‌شود.

مکرون درباره حضور همسرش در فیلم گفت: «فوق‌العاده به او افتخار کردم و از اینکه این کار را کرد خوشحالم. با اینکه چند دقیقه است، اما فکر می‌کنم لحظه بسیار جذابی است و تصویر خوبی از فرانسه ارائه می‌‌دهد.» به باور او سریال «امیلی در پاریس» تصویر بسیار خوب و مثبتی از پاریس نشان می‌دهد. 

اما مطالعه مرکز ملی فیلم فرانسه در ماه ژانویه حاکی از آن است که این سریال به‌دلیل ارائه کلیشه‌های پاریسی و مطرح نکردن مسائلی مانند بی‌خانمانی، انتقاد برخی از بینندگان فرانسوی را به دنبال داشته است. اما با این حال به صنعت گردشگری پاریس رونق بخشیده است. 

این مطالعه نشان داد که حدود یک دهم گردشگران پس از تماشای یک فیلم یا سریالی خاص تصمیم می‌گیرند به فرانسه بیایند و ۳۸ درصد از این موارد با الهام از سریال «امیلی در پاریس» خواسته‌اند که تعطیلاتشان را در فرانسه بگذرانند. 

اما با وجود ارتباط همسر مکرون با این نمایش و تاثیر آن بر گردشگری، رئیس‌جمهوری فرانسه هیچ تصمیمی برای حضور در این سریال ندارد و به ورایتی می‌گوید: «جذابیت من از بریژیت کمتر است.» 

بیشتر از فیلم