از آبی آسمانی تا صورتی و شرابی؛ پرطرفدارترین رنگ‌های پاییز امسال

این رنگ‌ها، از صورتی کمرنگ تا طوسی‌های خنثی و سبزهای تیره، نه‌تنها در فضای مجازی بلکه در کمد لباس روزمره افراد نیز جای خود را باز کرده‌اند

مدل‌ها در رنگ‌های پرطرفدار سال از خانه‌های مد پرادا، الکساندر مک‌کویین و گوچی-Facebook/Gucci-Prada-Alexander McQueen

در دنیای مد، رنگ‌ها همیشه نقش برجسته‌ای داشته‌اند اما در سال‌های اخیر با کمک اینترنت و تبلیغات هوشمندانه، برخی از آن‌ها به‌سرعت به جریان‌های فراگیر تبدیل شده‌اند. پاییز ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست و رنگ‌هایی که ابتدا در نمایش‌های مد در نیویورک، لندن، میلان و پاریس دیده شدند، اکنون به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک نیز راه یافته‌اند.

این رنگ‌ها، از صورتی کمرنگ تا طوسی‌های خنثی و سبزهای تیره، نه‌تنها در فضای مجازی بلکه در کمد لباس روزمره افراد نیز جای خود را باز کرده‌اند.

رنگ‌های پاییز ۲۰۲۴ علاوه بر زیبایی دیجیتال، کاملا برای دنیای واقعی طراحی شده‌اند. این سایه‌ها هم برای مناسبت‌های روزمره و هم برای جلوه در شبکه‌های اجتماعی مناسب‌اند و به‌زودی به بخش ثابت سبک پاییزه تبدیل خواهند شد.

مجله مد ماری کلر (Marie Claire) در مقاله‌ای رنگ‌هایی را که پاییز امسال بیشتر خواهیم دید، بررسی کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

طیف‌های مختلف سبز

نمایش‌های مد پاییز ۲۰۲۴ پر از سایه‌های مختلف سبز بود. پالتو سبز لجنی گوچی و پیراهن لیمویی کوتاه مک‌کویین از نمونه‌های شاخص این فصل بودند. خانه‌ مد‌هایی مانند فراگامو و کلویی هم رنگ سبز زیتونی را در قالب چکمه‌های بلند و کت‌های گرم به مجموعه‌شان اضافه کردند.

صورتی باله

رنگ صورتی کمرنگ به سبک کفش‌ و دامن توری کوتاه باله در بسیاری از نمایش‌های مد پاییز ۲۰۲۴ حضور داشت و پاپیون‌های صورتی در نمایش‌های «میو میو» و «کوچ» و کتی به رنگ صورتی آدامسی در نمایش «دریس فن نوتن» (Dries Van Noten) توجه مخاطبان را جلب کرد. این طیف صورتی را به‌زودی روی فرش قرمزها نیز خواهید دید.

آبی آسمانی

طبق پیش‌بینی‌ها، پاییز ۲۰۲۴ حال‌وهوای آسمان صاف و بدون ابر را با خود خواهد آورد. آبی روشن یکی از رنگ‌های محبوب ساباتو د سارنو بود که مجموعه پاییز ۲۰۲۴ گوچی را با کت‌های حجیم، پیراهن‌های تا زیر زانو و کفش‌های لژداری به این رنگ طراحی کرده بود.

بوتگا ونتا، کلویی و پرادا نیز از این طیف آبی استفاده کردند و با این رنگ نشاط‌آور، جلوه‌ای بازیگوشانه به نمایش‌ خود افزودند.

طوسی اداری

طوسی همیشه به‌عنوان یک رنگ خنثی در مد حضور داشته است، اما در پاییز ۲۰۲۴ به رنگی شاخص تبدیل می‌شود و قدرت تاثیرگذاری بالای خود را به رخ خواهد کشید.

کت‌های طوسی جذاب از ویژگی‌های برجسته این فصل خواهند بود؛ پالتو طوسی «میو میو» با جواهرات تزیین‌شده و کت نقره‌ای «لوئه‌وه» با یقه‌ای منقش به طرح حیوانات از جمله مواردی بودند که توجه زیادی جلب کردند. در همین حال، «مارنی» نیز این رنگ را در کت‌دامن‌های مدرن با دامن‌های زیر زانو و کت‌های بلیزر نمدی استفاده کرد.

قرمز شرابی

مد همیشه به رنگ قرمز علاقه نشان داده، اما پاییز ۲۰۲۴ رنگ قرمز شرابی را وارد صحنه کرده است. خانه‌ مدهای چون «سن لوران» و «فرگامو» از این رنگ در لباس‌هایشان استفاده کرده‌اند تا حسی جسورانه و جذاب‌تر ایجاد کنند.

شتری کلاسیک

رنگ شتری کلاسیک در پاییز ۲۰۲۴ قوی‌تر و مدرن‌تر به نمایش درآمد. الکساندر مک‌کویین این رنگ را روی بالاتنه کرکی مجسمه‌مانندی نمایش داد، «ورسایس» (Versace) با لباس‌های کوتاه آن را با سبکی رهاتر به تصویر کشید و آلتوزارا آن را در قالب کت‌های بارانی و بارانی‌های پاییزی بلند کار کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی