نظرسنجی از رای‌دهندگان آمریکایی عرب‌تبار: ترامپ پیشتاز است

نظرسنجی عرب‌نیوز‌ــ‌یوگاو نشان داد دموکرات‌ها به دلیل سوءمدیریت در جنگ غزه نزد آمریکایی‌های عرب‌تبار محبوبیت کمتری دارند

در فاصله اندک تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، نظرسنجی یوگاو (YouGov) از آمریکایی‌های عرب‌تبار که به سفارش وب‌سایت عرب‌نیوز انجام شد، نشان داد از نظر بیشتر عرب‌ــ‌آمریکایی‌ها (۸۷ درصد)، در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا موضوع فلسطین در اولویت قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی که از ۵۰۰ آمریکایی عرب‌تبار در سراسر ایالات متحده انجام شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات پیش‌ رو، از کامالا هریس، معاون جو بایدن و نامزد دموکرات‌ها دو امتیاز جلوتر است.

مقایسه نتایج نظرسنجی عرب‌نیوز‌ــ‌یوگاو که بین ۲۶ سپتامبر تا اول اکتبر انجام شد و نظرسنجی پیشین در ماه مه، نشان می‌دهد حزب دموکرات به دلیل سوءمدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در درگیری اسرائیل و غزه، حمایت آمریکایی‌های عرب‌تبار را از دست داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه‌های گذشته، ایالت میشیگان که جامعه بزرگی از شهروندان عرب‌ــ‌آمریکایی ایالات متحده آنجا ساکن‌اند، در کانون توجه ترامپ و هریس قرار داشته است. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ از ماه آوریل ۱۵ رویداد در میشیگان برگزار کرده و هریس هم از زمانی که نامزد حزب دموکرات شد، ۱۱ بار به این ایالت سفر کرده است.

ترامپ به‌تازگی در مصاحبه‌ای با العربیه، با اشاره به ازدواج دخترش تیفانی با مایکل بولوس لبنانی، از اینکه یکی از نوه‌هایش نیمه‌عرب‌اند، ابراز خوشحالی کرد

نظرسنجی عرب‌نیوز‌ــ‌یوگاو نشان می‌دهد به‌رغم اینکه ترامپ بیش از هریس از دولت اسرائیل حمایت می‌کند، بسیاری از عرب‌تبار‌های آمریکا اعلام کرده‌اند با اینکه دموکرات‌اند، قصد دارند به ترامپ رای دهند. این اقدام به نوعی نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند دولت بایدن را به دلیل ناکامی‌ در مدیریت جنگ غزه و ایستادگی مقابل حملات اسرائیل جریمه کنند.

در این نظرسنجی هنگامی که از شهروندان عرب‌‌ــ‌آمریکایی ایالات متحده پرسیده شد اولویت اصلی آن‌ها در انتخابات پیش‌ رو چیست، بیشتر پاسخ‌دهندگان درگیری اسرائیل و فلسطین را نسبت به مسائل اقتصادی یا هزینه‌های زندگی، در اولویت قرار دادند. به اعتقاد کارشناسان، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که این گروه از شهروندان آمریکا معتقدند «آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، در خاورمیانه باقی نمی‌ماند».

به رغم تلاش‌هایی که جو بایدن مدعی است برای رسیدن به آتش‌بس انجام داده، ایالات متحده تاکنون چندین طرح آتش‌بس را در شورای امنیت سازمان ملل رد کرده و در عین حال به ارسال تسلیحات برای اسرائیل ادامه داده است.

آمریکایی‌های عرب‌تبار تنها یک درصد از رای‌دهندگان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند اما رای آن‌ها در انتخابات جاری قابل‌توجه است، زیرا رقابت در خیلی از ایالت‌ها بسیار نزدیک است.

به باور برخی کارشناسان، در شرایطی که ترامپ و هریس به‌ویژه در ایالت‌های کلیدی، رقابتی تنگاتنگ و نزدیک قرار دارند، هر رای می‌تواند برای آن‌ها حیاتی تلقی شود و حمایت جامعه عرب‌ــ‌آمریکایی نیز برای این دو نامزد انتخابات بسیار مهم است.

نشریه هیل روز یکشنبه با انتشار گزارشی نوشت که نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی در ایالت‌های نوسانی آمریکا حاکی از افزایش تدریجی حمایت‌ها از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان،‌ است؛ البته این اختلاف خیلی زیاد نیست، اما محسوس است.

بر اساس گزارش این نشریه، پس از دو نقطه اوج در محبوبیت هریس‌ــ یکی پس از معرفی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در اواخر ماه اوت و دیگری پس از اولین و تنها مناظره او با ترامپ در ۱۰ سپتامبر‌ــ  اکنون نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که میزان حمایت از ترامپ افزایش یافته و همه نشانه‌ها حاکی از رقابتی فوق‌العاده نزدیک است.

بیشتر از جهان